|
L’any
1999 passarà a la història dels Maristes com l'any de la
Canonització del nostre Fundador. En efecte, el passat
mes d'abril, i
després
de molts anys d'espera, es va celebrar a Roma la Canonització
de
Marcel·lí Champagnat, conjuntament amb la de Don Giovanni Calàbria
i la
Sor
Agostina Pietrantoni. La gran festa ens va reunir a membres de la Família
Marista
de tot el món durant quatre dies, amb l'acte central el
diumenge 18
d'abril
a la Plaça de Sant Pere, al Vaticà . Un seguit d'activitats varen
acompanyar aquest acte central, tots ells mostraren l’obra del Fundador i
recordant
la seva tasca, especialment enfocada cap a l’educació dels
infants i
l’ajuda
als més necessitats.
Aquest
esdeveniment també pot suposar un canvi en el camí a seguir
per tota la
Família Marista. Si bé‚ durant molt anys s'han dedicat
essencialment a l’educació,
amb la creació d'escoles a localitats més o menys grans (recordem
que
a Catalunya hi ha col·legis dels Germans Maristes a Barcelona,
Badalona,
Mataró,
Igualada, Sabadell, Rubí, Girona i Lleida, i gestiona un col·legi
a
Tarragona), durant els darrers anys han tornat una mica als orígens,
i el gruix
de
la seva obra es dedica als països del Tercer Mon i a nuclis de
marginació
i/o
pobresa dins dels països desenvolupats, amb tasques molt
importants des de
l’Organització No Governamental anomenada S.E.D. (Solidaritat,
Educació‚ i Desenvolupament), promoguda pels Maristes, i que treballa
per
la
Solidaritat del Nord amb els països del Sud, l’Educació en
una concepció més humana i justa de la vida, i el
Desemvolupament
|