Mendez
Forside - Intro Side - Media - Musikk - Tekster - Turnè - Linker - Bilder - Butikk - Annet - Kontakt Meg
I Begynnelsen...
Leopoldo Jorge Mendez Alcayaga ble født den 27. august 1975 i Chile. Der bodde han sammen med familien. Faren, Leopoldo Mendez Pastén, var aktiv i politikken og etter noen år måtte han flykte fra landet, redd for sitt liv. I 1986 rømte hans kone og barn etter ham. De havnet til slutt i Sverige, der de flyttet rundt som sigøynere en stund før de slo seg ned i forstaden Farsta, sør for Stockholm. Lille Leo gikk på Larsbodaskolen i Farsta Strand. Allerede da hadde han store tanker om seg selv. En dag sa han til læreren: ' Jeg skal på MTV, bare så du vet det, og den dagen står du fremdeles her og har historietimer, men jeg, jeg skal på MTV!' 'Jaja,' svarte læreren, 'sett deg nå ned og hold kjeft.' ' Får man ikke lov til å drømme noen ting nå,' sa Leo. Det var nok ikke mange som trodde at Leo noen gang ville bli berømt, eller få musikkvideoer på MTV.
Livet Som Bad-Boy...
Leo var aldri noen søt, snill gutt. Han begynte etter hvert å hegne sammen med en gjeng. Det gikk ikke så bra. Dret skjedde mye der som gikk litt over streken. Som unødvendige slagsmål og innbrudd. De ville være tøffe og vise at de var det. Men det var nok også nysgjerrighet. Spørsmål som: Hva skjer hvis jeg stjeler det der? Kommer jeg meg unna? Hva skjer hvis jeg tar jenta hans? Av og til gikk det for langt. Foreldrene til Leo var ikke spesielt glade. Politiet ringte dem flere ganger for å fortelle dem at de kunne hente sønnen på politistasjonen. Om telefonen ringer nå, er det om Leo har vunnet noe. Men som Leo sier: 'Jag vill inte vara nån Bad-Boy'. Man kunne kanskje tro det med tanke på alle tatoveringene og alt det dårlige han har gjort. Men han vil ikke være et dårlig eksempel for barna sine. Vil ikke insperere til dårlige ting. Den som tilslutt redder ham ut av bad-boy livet var nok kjærligheten.
©Jezabel_Kitten, [email protected]