Det sies at Oslo Supporter Derby er et forbund for “seriøse og fargerike” lag.  Men er OSD-lag egentlig noe bedre enn andre lag?  Dersom OSD-lag er lik alle andre lag ville vi forvente at 1/8 vinner divisjonene sine, at 3/8 holder plassen, at ¼ må spille kvalifisering  og ¼ rykker rett ned.  I tabellen under kan man se hvor mange lag man ville forvente endte opp med hvert resultat dersom 60 ble valgt vilkårlig (til venstre) og hvordan de 60 faktiske medlemmene i Oslo Supporter Derby faktisk gjorde det (til høyre).

 

Utfall av sesongen

Forventet antall

Antall OSD-lag

Direkte opprykk

3.75

8

Kvalifisering: Opprykk

3.75

7

Holder plassen

22.5

31

Kvalifisering: Unngå nedrykk

15

9

Direkte nedrykk

15

5

 

 

 

      

 

 

   

 

Konklusjonen er klar: Lag i Oslo Supporter Derby gjør det bedre enn lag som ikke er med i Oslo Supporter Derby!

Hosted by www.Geocities.ws

1