Det sies
at Oslo Supporter Derby er et forbund for “seriøse og fargerike” lag. Men er OSD-lag egentlig noe bedre enn andre
lag? Dersom OSD-lag er lik alle andre
lag ville vi forvente at 1/8 vinner divisjonene sine, at 3/8 holder plassen, at
¼ må spille kvalifisering og ¼ rykker
rett ned. I tabellen under kan man se
hvor mange lag man ville forvente endte opp med hvert resultat dersom 60 ble
valgt vilkårlig (til venstre) og hvordan de 60 faktiske medlemmene i Oslo
Supporter Derby faktisk gjorde det (til høyre).
|
Utfall av sesongen |
Forventet antall |
Antall OSD-lag |
|
Direkte opprykk |
3.75 |
8 |
|
Kvalifisering: Opprykk |
3.75 |
7 |
|
Holder plassen |
22.5 |
31 |
|
Kvalifisering: Unngå
nedrykk |
15 |
9 |
|
Direkte nedrykk |
15 |
5 |
Konklusjonen
er klar: Lag i Oslo Supporter Derby gjør det bedre enn lag som ikke er med i
Oslo Supporter Derby!