Det var en gang en frosk som het Kasper, men Kasper var ikke som alle andre frosker, jo fordi Kasper kunne ikke svømme. Han pleier å gå til stranda, men ikke for å svømme eller bade, men for å lese. En dag da han var på stranden så han at storken lærte hunden Krips og postmannen Grisli å svømme. Storken hoppet ut i vannet først, også hoppet Grisli og Krips. Storken ropte: Kasper hopp uti, vannet er deilig. Ingen viste at Kasper ikke kunne svømme. Kasper ropte tilbake: Jeg kan ikke, jeg har mye å gjøre hjemme. Også gikk han. Men han gikk ikke hjem han hjemte seg i en busk, og så på hvordan de svømte, Kasper skrivde hva de gjorde. Og om natta listet Kasper til stranda, han leste opp det han hadde skrivd , også gikk han hjem. Men Kasper var ikke den eneste som var der, Storken og Krips og Grisli var i en busk og spionerte på Kasper. Storken fikk en plan. Han fikk en plan som kunne få Kasper uti vannet. Neste morgen ringte det på døren til Kasper. Han åpna døren, der sto Grisli, Krips og Storken. Storken spurte om han ville hoppe bukk. Det ville Kasper gjerne.Det siste hoppet Kasper hoppet, hoppet han i vannet. Kasper var under vann lenge, men etter en stund kom han opp igjen. Kasper ropte: Jeg kan svømme mens han plasket i vannet. Fra da begynte Kasper hver dag å komme på stranden og hoppe i vannet. Manu Gopinathan |