ON JOIN Kanala birisi Girdiginde harekete Geçen event'tir... Kullanimi: on seviye:JOIN:#kanal:komutlar Notlar: #kanal : Event'in hangi kanalda etkili olacagini belirler.Buraya sadece # yaparsaniz event tüm kanallarda calisir... seviye : Event'i Seviyelendirilmis kullanicilarda geçerli yapar...Burada * yazarsaniz event tüm kullanicilarda calisir... komutlar : Event icerisinde uygulacak komutlari belirler... Örnek: Mesela /auser 123 UOnur yaparak UOnur nickini 123 seviyeden mircinize Eklediniz ve kanala giren kisi 123 seviyesinde ise ona "hos geldin" gibi bir mesaj atmak istiyorsunuz...Yapacaginiz olay Söyledir..: on 123:Join:#turkcoders:msg $nick #turkcoders kanalina hos geldin... ON PART Kanaldan birisi Ciktiginda harekete Geçen event'tir... Kullanimi ON JOIN event'i ile aynidir... on seviye:part:#kanal:komutlar Az Önce yaptigimiz islemin bir benzerini yapip bu seferde Kanaldan cikan 123 seviyeli kullanicilara "güle güle,yine bekleriz..." mesajini yollayalim. on 123:Part:#turkcoders:msg $nick güle güle, $chan kanalina yine bekleriz... Not: Event'larda $chan olayin geçtigi kanal yerine geçer...Yani yukaridaki ornekte $chan #turkcoders 'in yerini alir... ON KICK Kanaldan birisi atildiginda harekete geçen Event'tir. Kullanimi: on seviye:kick:#kanal:komutlar Örnek: Mesela biri UOnur #turkcoders nickini kanaldan atarsa bizde Onu kanaldan atalim... Kod: on *:Kick:#turkcoders:{ if ($knick == UOnur) { .kick $chan $nick UOnur Nickini Bu Kanaldan Atamazsin Çünkü O Forumda Moderator... } } Notlar: Burada $knick Kanaldan atilan Kisi yerine Geçer... $nick ise Kanaldan atar kisi yerine kullanilir... Oradaki if () Ne ise yarar diyorsaniz : if () Döngüsü'nün Kullanimina Bakin... ON BAN Kanaldan Birisi banlandiginda harekete geçen event'tir... Kullanimi: on seviye:ban:#kanal:komutlar Örnek: Mesela UOnur Nicki #turkcoders ve #mircscripting kanallarinda banlanirsa Önce UOnur'un Banini Acsin Sonrada O Kisiyi Banlayip Kanaldan Atsin... Kod: on *:Ban:#turkcoders,#mircscripting:{ if ($bnick == UOnur) { .mode $chan -b UOnur .mode $chan +b $nick .kick $chan $nick UOnur'u Banlayamazsin Çünkü o Forumlarda Moderator... } } Notlar: Bu Event'te $bnick Banlanan Nick yerine geçer... Bazen Banlari Kisiye Degilde Adreslere Atariz... (Mesela: /mode +b #mircscripting *!*@0900.turkcoders.forumlari* gibi...) O zaman $bnick Geçersiz olur.Bunun yerine Banlanan adresi ifade Eden $banmask gelir... ON NOTICE Birisi Sizin bulundugunuz Herhangi bir Kanala yada Size NOTICE attiginda Harekete Geçen Eventtir. Kullanimi: Bu Event'in Kullanimi ON TEXT Kullanimi ile aynidir... ON ACTION Birisi Sizin bulundugunuz Herhangi bir Kanala yada Size /me (yada /ame) yaptiginda Harekete Geçen Event'tir. Kullanimi: Bu Event'in Kullanimi ON TEXT Kullanimi ile aynidir... ON TEXT Birisi Sizin Bulundugunuz Kanala yada Size Mesaj attiginda Harekete Geçen Event'tir. Kullanimi: on seviye:text:karsilasanyazi:#kanal,nick:komutlar Notlar: karsilasanyazi : bu Kisinin bize yada bizim bulundugumuz bir kanala mesaj attiginda yazdiklarinin icinde herhangi bir yazi gectiginde Event'in harekete gecmesini istedigimiz Zaman kullanilir... (Asagidaki örnekte oldugu Gibi icinde "selam" yazisi geçerse asagidaki Event calisir...) Buraya * yazdigimizda Event'i kelimelerle sinirlandirmamis oluruz... #kanal,nick :Bu Bölüm Sayesinde Event'i Dilersek Sadece herhangi bir kanal(lar) yada nick(ler) ile sinirlandirabiliriz...Buraya * yazdigimizda Eventi Kisi yada Kanalla sinirlandirmamis oluruz, Eger Sadece Özele gelen mesajlarla sinirlandirmak istiyorsak ? yazmamiz, kanallarla sinirlandirmak istiyorsak # yazmamiz yeterlidir... Örnek: Diyelimki biz UOnur nicki özelimize içinde "selam" geçen bir yazi yazarsa Bizde ona "aa sen Bizim UOnur'musun ?" gibi bir mesaj Gönderelim... Kod: on *:text:*selam*:?:{ if ($nick == UOnur) { msg $nick aa sen Bizim UOnur'musun? } } ON START mIRC'iniz Açıldığında harekete Geçen Event'tir... Kullanımı: on seviye:start:komutlar Kullanımı En basit Event'lardandır... Örnek: Diyelimki mIRC Açıldığında "UOnur Script Açılmıştır..." gibi bir Yazı Çıksın istiyoruz.İşte Kod: on *:Start:echo -a UOnur Script Açılmıştır... ON EXIT mIRC'iniz Kapandığında Harekete Geçen Event'tir... ON START ile Kullanımı Aynıdır... ON PING/PONG Sunucudan Size Gelen PING ve Cevap Olarak Gönderdiğiniz PONG mesajları Sırasında Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: on seviye:ping:komutlar on seviye:pong:komutlar ON SNOTICE Sadece IRCOP'lara Sunucu Tarafından Gönderilen Mesajlar Sırasında Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: ON TEXT Kullanına Benzemektedir. on seviye:snotice:karsılasanyazı:komutlar ON OPEN/CLOSE Bir Özel/kanal penceresi Açıldığında (ON OPEN) yada Siz bir pencereyi Kapattığınızda (ON CLOSE) Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: on seviye:open:#kanal,nick:karsılasanyazı:komutlar on seviye:close:#kanal,nick:karsılasanyazı:komutlar ON CONNECT/DISCONNECT Bir Sunucuya Bağlandığınızda (ON CONNECT) Yada Bir Sunucudan Koptuğunuzda (ON DISCONNECT) Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: on seviye:connect:komutlar on seviye:disconnect:komutlar Örnek: Bir Sunucudan Bağlantımız Koptuğunda Aktif Olan Pencere "*** Sunucusundan Bağlantınız Koptu" Gibi Bir yazı Çıksın İstiyoruz...(*** yerine Bağlantının Koptuğu Sunucu) on *:Disconnect:echo -a $server Sunucusundan Bağlantınız Koptu Notlar: $server Olayın Geçtiği Sunucuyu ifade eder. -a Parametresi Yazının O an açık Olan Penceerede Çıkmasını Sağlar... ON OP\DEOP Birisi Sizin Bulunduğunuz Her Hangi Bir kanalda OP olduğunda (ON OP) yada Deop Olduğunda (ON DEOP) Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: on seviye:op:#kanal:komutlar on seviye:deop:#kanal:komutlar Örnek: Herkez Sürekli Soruyor.OP Teşekkür Olayı nasıl Oluyor Filan İşte Basit Bir OP Teşekkür Kodu Yazalım... Kod: on *:Op:#:{ if ($opnick == $me) { .msg $chan $nick : Op İçin Teşekkür Ederim... } } Notlar: $opnick ON OP'ta Op olan kişiyi, ON DEOP'tada Deop olan kişiyi ifade Eder. $nick ise ON OP'ta Op yapan yada ON DEOP'ta Deop yapan Kişiyi ifade eder. $me Bilindiği gibi Bizim Nick'imizi İfade Eder ;) $chan ı Söylemiyorum Artık.Onun ne İşe yaradığını Hala Öğrenemediysek Bırakalım bu işleri :) ON VOICE\DEVOICE Birisi Sizin Bulunduğunuz Her Hangi bir Kanalda Voice Olduğunda (ON VOICE) yada Devoice Olduğunda (ON DEVOICE) Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: Kullanımları ON OP\DEOP Event'larıyla Aynıdır... Sadece $opnick yerine voice\devoice Olan kişiyi $vnick ifade Eder... on seviye:voice:#kanal:komutlar on seviye:voice:#kanal:komutlar ON HELP\DEHELP Birisi Sizin Bulunduğunuz Kanalda Help yada Halfop Olduğunda (ON HELP) Dehelp yada Dehalfop Olduğunda (ON DEHELP) Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: ON VOICE\DEVOICE ve ON OP\DEOP Event'larıyla Kullanımı Aynıdır... Bundada Tek Değişen $hnick yani Halfop Olan Nick'tir... on seviye:help:#kanal:komutlar on seviye:dehelp:#kanal:komutlar Örnek: Bu Event'ın Kullanıldığına Pek Rastlamadım Ama Halfop için'de bir Tane Teşekkür Kodu Yapalım Kod: on *:Help:#:{ if ($hnick == $me) { .msg $chan $nick : Halfop İçin Teşekkürler :) Yarım filan idare Edecez Artık. } } ON INVITE Birisi Sizi Herhangi Bir Kanala Davet Ettiğinde Harekete Geçen Event'tır. Kullanımı: on seviye:invite:#kanal:komutlar ON NICK Birisi Nick Değiştirince Harekete Geçen Event'tır. Kullanımı: on seviye:nick:komutlar Örnek: Diyelimki Birisi Nick Değiştirdiğinde "*** nick Değiştirdi Yeni Nicki : " gibi Bir Yazı Çıksın. Kod: on *:Nick:{ echo -a $nick Nick Değiştirdi Yeni Nicki : $newnick halt } Notlar: $newnick adındanda Biraz Anlaşıldığı Gibi Değişen Nicki İfade Eder... halt Öncedende Anlattığım gibi ON NICK Event'larını Sonlandırır... ON MODE Sizin Bulunduğunuz Her Hangi Bir Kanalın Modları Değiştiğinde Harekete Geçen Event'tir. Kullanımı: on seviye:mode:#kanal:komutlar Örnek: Diyelimki Birisi #turkcoders kanalının Modlarını Değiştirirse "*** nickli Kişi Kanalın Modunu Değiştirdi.Modlar : " gibi Kanalın Modlarınında Yazdığı bir mesaj Çıkaralım... Kod: on *:Mode:#turkcoders:echo -a $nick Kanalın Modunu Değiştirdi.Modlar : $1- Not: $1- Burada Değişen Modları Belirtir... ON SERVERMODE Eventi İle Görevi ve Kullanımı Aynıdır... ON USERMODE Bu Event Bizim Modumuz Değiştiğinde Harekete Geçer... Kullanımı: on seviye:usermode:komutlar Örnek: Az Önce ON MODE'da yaptığımız İşi Bu Kez Bunda Yapalım... Kod: on *:Usermode:echo -a Modunuz Değişti.Modlar : $1- ON UNBAN ON BAN 'ı Anlatırken Bunuda Anlatmam Gerekirdi Ama Dalgınlık İşte Bu Event Sizin Bulunduğunuz Herhangi Bir Kanalda Ban Kaldırıldığında Harekete Geçer.Yani ON BAN 'ın Tersi Görevdedir. Kullanımı ve İçeriği ON BAN Event'ı ile aynıdır... ON SERVEROP Server Tarafından Sizin Bulunduğunuz Bir Kanalda Biri OP Olduğunda Harekete Geçen Eventtir. Bazen * irc.turkcoders.com sets mode: +o UOnur Gibi Mesajlar Görürsünüz İşte O Anlattığım Olaydır. Kullanımı : on seviye:serverop:#kanal:komutlar ON RAWMODE Sizin Bulunduğunuz Bir Kanalda Biri Başka Birinin Modunu Değiştirdiğinde Harekete Geçen Eventtir. Kullanımı: on seviye:rawmode:#kanal:komutlar Örnek: Diyelimki birisi Sizin Modunuzu Herhangi bir Kanalda +v yaparsa Siz Bu Modu -v Yapın... Kod: on *:Rawmode:#:{ if ($1 == +v) && ($2 == $me) { mode $chan -v $2 } } Not: if () Döngüsünde Gördüğünüz && ve Anlamına Gelir.Yani: Eğer ($1 == +v) ve ($2 == $me) Koşulları Sağlanırsa { ... } komutlarını uygula ON QUIT Sizin Bulunduğunuz Bir Kanaldan Birisi IRC'den Çıkarsa Bu Event Harekete Geçer... Kullanımı: on seviye:quit:komutlar Gayet Basit Bir Kullanımı vardır. Örnek: UOnur IRC'den Çıkarsa Yazı Çıksın. Kod: on *:Quit:{ if ($nick == UOnur) { echo -a $nick IRC'den Ayrıldı... } } ON NOTIFY\UNOTIFY ON NOTIFY Notify Listesindeki birinin Sunucuya Bağlandığında Harekete Geçer... ON UNOTIFY ise Tam tersi.Notify Listesindeki birisi Sunucudan Koparsa Harekete Geçer... Kullanımlar: on seviye:notify:komutlar on seviye:unotify:komutlar Örnek: UOnur (yani ben :p) Sizin Notify Listenizde ve O Sunucuya Bağlandığında "UOnur Bağlandı." Çıktığında "UOnur Koptu" Gibi Bir yazı Çıksın... Kod: on *:Notify:{ if ($nick == UOnur) { echo -a UOnur Bağlandı. } } on *:UNotify:{ if ($nick == UOnur) { echo -a UOnur Koptu. } } Fazladan: Listeye Kişi Eklemek için: /notify nick not Kişi Silmek için: /notify -r nick Listeyi Görmek İçin: /notify -l Bu özelliği Kapatmak için: /notify off Açmak için: /notify on