Lordunuz Araştırıyor: Internet'te Chat Olayı - 1


İster inanın, ister inanmayın, bugüne kadar internette chat olayına hiç girmedim. Uzun zamandır bir Icq kullanıcısı olmama rağmen, sadece tanıdığım insanlarla bu ortamda biraraya geldim. Bir iki reklam amaçlı mesaj dışında tanımadığım hiç kimseden mesaj almadım. Bugüne kadar internet sayesinde kız veya erkek arkadaş sahibi olmuş tanıdığım insanları ise hayretle izledim. Peki neydi bu "chat" olayı?

Bu araştırma esasında biraz tesadüfler üzerine kurulu. Geçenlerde surf yaparken bir banner'a tıklamamla kendimi bir alem sitesinin ortasında buluverdim. Okuduğum ve anladığım kadarıyla bu siteye ücretsiz kayıt oluyorsunuz, özelliklerinizi yazıyorsunuz, kendizi süpermen yapmanız işten bile değil, sonra istediğiniz tipteki insanla ne tür bir ilişki kurmak istediğinize karar veriyorsunuz. Kısa süreli ilişki, uzun süreli ilişki, arkadaşlık, mektup arkadaşlığı, bakışma gibi seçenekler mevcut. Kendinize bir sunum cümlesi yazıyorsunuz. Site sahipleri de bu cümlenin yaratıcı olması için ısrarcılar. Son olarak tanışmak istediğiniz kişinin özelliklerini bir bir sıralıyorsunuz. IQ'su düşükler için bir liste hazırlamışlar, bu listeden istediğiniz özellikleri seçiyorsunuz ve Superman'inizle ya da Wonderwoman'ınızla tanışmak üzere bu sitenin bir parçası oluyorsunuz.

Açıkçası HTML yetenekleri son derece kıt olan bendenizin bu siteye yapısal olarak hayran kalmaması mümkün değil, ben de bu yüzden bu siteye yapısal olarak hayran kaldım. Sitede bir arkadaş listeniz var(ama benim listem boş), bir de mesaj kutunuz var. Bir de hazır mesaj diye bir seçenek var ki bu benim favorim. Bu seçenekte tanışmak istediğiniz insanla ilgili küçük bir profil formu dolduruyorsunuz. Icq mantığında o anda siteye bağlı olan insanların listesi, yanlarında çok yaratıcı sunum cümleleriyle karşınıza çıkıyor. İstediğiniz kişinin profiline bakabiliyorsunuz, istediğinize mesaj atabiliyorsunuz. Küçük bir pencere sayesinde size gelen mesajları anında görüp, okuyabiliyorsunuz.

Ben de siteye üye olma işlemlerimi tamamladıktan sonra hazır mesaj göndermek üzere tanışmak istediğim insan profili belirledim. Bu bilimsel bir araştırma olduğu için, her basamağı adım adım kaydettim. Araştırmamın profilini 18-25 yaş arası, dünyanın herhangi bir yerinde oturan kadınlar oluştuyordu. Karşıma çıkan listede şu çok "Yaratıcı" olan sunum cümlelerini okudum. Bir tanesinin karşısında "Sürünün dışından biri arıyorum..." gibi bir ibare vardı. Anladığım kadarıyla bu kız, kendi kafasında "Ben herkesten farklıyım, kimse beni anlamıyor" saplantısına sahip biriydi. Allah aşkına, n'olur siz söyleyin, internet aracılığıyla kendinize birilerini arıyorsunuz, farklı biri olsun diyorsunuz ve bunu belirtiyosunuz. Tanıdığım kadarıyla bizim Türk erkekleri böyle bir durum karşısında olayı gurur meselesi yaparak "En Marjinal Erkek Yarışması"na çevirecek, yaratıcılıktan uzak olsa da gerçekten saygı duyulası, oldukça yapışkan bir çaba içine girecektir.

Artık araştırmamın ilk deneğiyle konuşmaya hazırdım, ancak çok ciddi bir problemim vardı. Chat kültürü olmayan bir insan olarak nasıl bir mesaj göndermem gerektiğini bilmiyordum. Damarlarımdaki asil kanda mevcut olan yaratıcılığa güvenerek yolladığım mesajla ilk deneğimle aramızda şöyle bir diyalog geçti:

- Merhaba. Eminim bugüne kadar "Sürüden Biri Değilim" sürüsüne ait koyunlardan pek çok mesaj almışsındır.
- Evet. İnan hepsi içimi o kadar baydı ki...
- Merak etme. Benim senin içini baymak gibi bir projem yok.
- Sevinirim.

Yukardıa gördüğünüz "Sevinirim" içerikli mesajı yazarken eminim bu kızın yüzünde Türk kızlarına ait, hasbel kader iki metre yanından geçiyor olsanız yüzünde göreceğiniz "İşte bana asılan biri daha... Ne muhteşem biriyim ben." adlı yüz ifadesi vardı. İşte tam bir Türk kızı, internetten kendine birini arayacak kadar ümitsizken bile asla kendini ağırdan satma kasılmalarından vazgeçmeyen gerçek bir karakter abidesi. Yürrüüüü!!

Bir sonraki deneğimi belirlemek için online olan insanların profillerini incelemeye başladım. Ne tür bir ilişki aradıkları kısmına baktığımda insanların çeşitli özgüven seviylerinde yer aldıklarını görebiliyordum. Bir kısmı "Arkadaş, mektup arkadaşı" ararken, bir kısmı, "Uzun süreli ilişki, evlilik" arayışı içinde olduklarını yazmıştı. Hepsinin aradıkları kişide ortak olarak talep ettikleri özellik ise "Kariyer Sahibi" olmaktı. İnsan neden "Mektup Arkadaşı"nın ille de "Kariyer Sahibi" olmasını ister ki? Aklıma takılan bu soruyu ikinci deneğime yönelttim:

- Merhaba. Profilinde aradığın kişinin "Kariyer Sahibi" olması gerektiğiniz yazmışsın. Bununla tam olarak ne kastediyorsun. Örneğin ben eskiden bir bankacıydım, şimdi ise kendime bir şirket kurdum. Önceden kariyer sahibiydim ama artık değil miyim, yoksa tam tersi mi?

Kabul ediyorum çok iyi bir soru cümlesi değildi ama içimdeki araştırmacı ruhu dizginleyemiyordum. Tahmin etmişsinizdir, bu soruya cevap alamadım. Daha sonraki deneğimin profilinde "Sevdiği Müzisyenler" kısmında "Bach" görünce araştırmamı bir kenara bırakarak ona, son günlerde notalarını deli gibi aradığım, Bach'ın Choral Prelude'lerini bilip bilmediğini sordum. Buna da bir cevap alamadım. Muhtemelen entellektüel biri olarak görünmek için "Bach" yazmıştı, bilemiyorum. Bir sonraki deneğimin profilinde "Çaldığı Enstrüman Piyano" yazıyordu. Her ne kadar pianodaki Y harfine takılmış olsam da hemen bir mesaj yolladım:

- Profilinde pi(y)ano çaldığını yazmışsın. Ne tarz çalıyorsun? Klasik, jazz vs.
- http://www.paraa.com/

Biraz şaşırmıştım. Beklediğim en son cevap buydu açıkçası. Gönderdiği linke girdim, internetten nasıl kolay yoldan para kazanılacağına dair bir siteydi burası. Bunun üzerine şu cevabı yazdım:

- ?? Maddi durumumla ilgilendiğin için teşekkür ama ben ne tarz piano çalıyrosun onu merak etmiştim.
- Ben saksafonu ağzıma alıyorum.

Yuhhh! Bu ilk cevaba kıyasla daha da beklemediğim bir cevaptı. Cevap vermekte çok gecikmedim:

- Sanırım ciddi bir asit etkisi söz konusu.

Bu deneğimden de bir daha cevap alamadım. Yeterince bilgi topladığıma inanarak araştırmamın sonuçlarını çıkarmaya başladım:

Sonuç 1 - Kızlarımız çok muhafazakar. O kadar muhafazakar ki, kendine internetten birini arayacak kadar duvarlara tırmanırken bile namuslu aile kızı imajından vazgeçemiyor, ancak kendini talepleriyle ele veriyor; Kariyer Sahibi bir Mektup Arkadaşı.
Sonuç 2 - Kızlarımız çok kasıntı. Internetten birini bulmak için kıvranıyor (kimbilir gerçekte ne durumdadır), ancak burnundan kıl aldırmıyor, kolay kolay yüz vermiyor.
Sonuç 3 - Kızlarımız çok uçmuş. Yukarıdaki maddelerin dışında kalan bir grup genç kızımızın gözü para ve seksten başka birşey görmüyor.

Peki bu sonuçların gerçek sebepleri neler? Bu sebepleri ortaya çıkarabilmek için gelecek hafta, araştırmamın ikinci bölümünde, bu bahis konusu siteye bir kız gibi girerek erkeklerimiz ne durumda, onları irdeliyeceğim.

Lordunuz
[email protected]



Hosted by www.Geocities.ws

1