		Passar i ser sigils/a

Original:	From Within - "Passing and Stealth"
orig_URL:	http://www.thegirlinside.me.uk/fw_passingstealth.htm
orig_VER:	Last Update: June 10th, 2003
Catal: Avs referent a traducci
	No s una traducci neta del tot, en quant s'ha intentat
	clarificar dubtes que podrien portar traduccions directes,
	especialment til en cas de comparar ambds documents.
	[...] <= aclariment/comentari traductor/a
English: Translation advise
	This text is not a "clean" translation, in translation
	process (and result) the translator tried to clear up those
	doubts that direct translations can create. This would be
	especially useful when comparing documents.
	[...] <= indication/note from the translator.
---

 Taula de continugut
 1. Introducci
 2. Vista general (abreujada)
	a.   Aparena facial/corporal
	b.   Veu (inclou un enregistrament de la meva veu en format MP3)
 3. Hi ha en algn lloc una ruta certificada per a passar?
	a.   Experincia i seguretat personal
	b.   Confiana i sser descobert
	c.   Vestimenta, imatge i accions involuntaries (veu)
	d.   Llenguatge Corporal (maneres)
	e.   Veu (i el telfon)
 4. Expectaci social
	a.   Aparena fsica (requeriments)
	b.   Comportaments esperats i conformitat a la norma
 5. El resultat de 5 factors s?
 6. D'acord, per que passa amb la meva aparena fsica?
	a.   Diferents formes i mides
	b.   T i les altres dones trans
	c.   Per a qui s realment la cirurgia?
	d.   Avaluaci crtica: qu necessites i qu no necessites
 7. L'impacte a la vida de cada dia (diaria)
	a.   Passant
	b.   Passant amb sigil [Stealth]
 8. Conclusi
 _________________________________________________________________
					Avs important
 Els pensaments aqu escrits provenen de l'experincia i observaci personal,
aix com opini de l'autora.
			No s'ha d'interpretar al peu de la lletra
 _________________________________________________________________


 1. Introducci

 El factor ms recurrent per a un transexual/trans (TS) s el desig de passar.
 s a dir ser vist i reconegut per l'altre gent com a persona del gnere/sexe
 desitjat. El contrari s ser descobert [read en l'original], per
 exemple que alg usi els pronoms personals "incorrectes", per exemple
 per a un trans MTF que se'l referenci com 'ell', 'senyor', etc. enlloc
 del preferit 'ella', senyora/senyoreta, etc.
 Es desitjable no ser descobert, encara que sigui per una equivocaci
 'inocent', tamb es pot donar com a forma d'abs - verbal, fsic o fins i tot
 sexual. Tanmateix pot incrementar la conscincia del que els altres
 esperen d'una mateixa, reduir la confiana en una mateixa, i en
 general sentir que has fallat.
 Les bones noticies que pots millorar, i per tant al final passars
 inadvertida.

 Existeixen diverses definicions per ser sigils i ser
 profundament [de l'original "deep"]/totalment sigils. El primer indica
 que per la majoria de gent ets una persona del sexe/gnere desitjat.
 Aquests no conixen/sospiten que tens una histria (passat o actual)
 de discomformitat de gnere, cosa que si coneix un grup reduit de
 gent com pugui ser la famlia, amics molt propers, la parella, etc.
 En el cas de ser totalment sigils, ning coneix res del teu "passat",
 a excepci de la teva famlia.
 Jo en concret em declaro partidaria de la primera opci, ja que
 prefereixo explicar la veritat a les potencials i futures parelles,
 encara que el fet d'explicar el passat pot provocar algn atac de cor.

 Tal i com defensa l'Andrea, de TSRoadmap.com, passar depend del
 coll cap a dalt, jo hi estic d'acord. A ms vull afegir que el requerit
 llenguatge corporal adequat, ja el tenia de sempre (de fet el pare i la 
 mare ja se n'havien adonat (possiblement altres persones tamb), i el
 meu psiquiatra va confirmar que aquell comportament era el natural
 per a mi).
 Tanmateix tamb del coll a munt depend de com la gent dedueix el teu
 gnere. La majoria de gent noms discrimina entre entre dos gneres:
 mascle i femella [traductora: que associa uniquvocament a dos
 sexes: home i dona].
 Aix doncs si sembles una femella (en cap cas una bellesa de concurs,
 aquests extrems no sn necessaris per passar), i sones (parles) com una
 femella, t passars. (per a FTM substituir femella per mascle)


 2. Vista general (abreujada)

 No has de sentir-te obligada a aconseguir unes fites o nivells per 
 passar.
 Tot i aix el punt ms important per a MTF s la veu, has de
 practicar (i fora) per amb unes quantes prctiques trobars la
 teva "veritable" veu, aconseguirs una veu femenina normal; un cop
 aquest punt estigui supertat la teva capacitat per passar s'haur
 incrementat en gran mesura.

	a Aparena facial/corporal: avui en dia les cirurgies de feminitzaci
	  facial ja sn habituals. Tanmateix cal racionalitzar-ne l's.
	  Realment en necessites?, Has deixat temps a les hormones a fer
	  la seva feina?. Les necessites per passar o, ms aviat, creus que
	  et faran ms "atractiva" o "guapa", t'ajudaran a passar millor?
	  Honestament, les pots pagar?, podrs viure sabent el que t'has
	  gastat en cirurgia esttica?

	  Aquests sn tots els punts a considerar:
		+ Relament la necessites? Demana als altres per opinions sinceres
		  no els facis dir el que tu creus, deixa'ls que et diguin el que
		  veuen. 
		  No siguis massa crtica amb la teva cara, potser noms hi ha un o
		  dos trets (detalls), que poden semblar ms masculins. Per exemple
		  hi ha dones que tenen el ment ample, o potser llarg, tamb n'hi
		  han amb nasos grans, o mandbules "prominents". No siguis
		  hiper-crtica amb tu mateixa! Especialment les joves noies TS, ja
		  que aquestes compten amb l'avatatge d'arribar a la pubertat a
		  temps per que les hormones ajustin la forma de fora parts del
		  cos incloent la cara. Per exemple jo sabia que el meu ment, la
		  mandvula i la frent encara no estaven formades, i desprs de les
		  hormones noms el meu nas mant cert aspecte mascul.
		+ Has deixat prou temps a les hormones per que facin la seva feina?
		  Les intervencions quirrgiques abans que els hormones hagin acabat 
		  de treballar poden portar resultats horrorssos. Tingues pacincia
		  i deixar fer. Per exemple un augment de pits realitzat massa aviat
		  pot provocar una posterior desproporci, o una augmentaci de
		  pmuls pot provocar que els ossos siguin ms visibles i per tant
		  cridin ms l'atenci.
		  Tamb has de coneixer que poden fer les hormones i que no [, aix
		  com saber quan aquestes han acabat la seva feina].
		+ Necessites operar-te per passar... o noms milloraran el teu
		  aspecte i et permetran passar millor?. No hi ha dubtes que encara
		  vivim en un mn d'homes i quan ms semblis una dona amb ms
		  atenci et miraran [controlaran/vigilaran].
		  Ests cercant la perfecci de les imatges dels mitjans de
		  comunicaci? PARA!  Torna a la realitat, les models, actrius,
		  cantants i estrelles de pellcules estan fotografiats/ades
		  amb la quantitat i forma de llum perfecta, tenen estilistes,
		  artistes del maquillatge i de tot. A ms les imatges es milloren
		  digitalment...  Noms per que tinguis una talla A o B de sostents,
		  no t'has de sentir [de cop] inadequada. Cerca dins teu i preguntat
		  - ets feli amb tu mateixa?
		+ Pots realment permetret el seu cost? Ja se que sembla obvi, per
		  Pots realment pagar el cost dela circurgia facial?. Abans de fer
		  res has d'estar segura de tenir diners suficients per al lloguer
		  [habitatge], menjar i la resta de necessitats bsiques. 
		  La circurgia facial pot ser bona per tamb ho s tenir un lloc
		  on  viure i una dieta sana i completa.

	b Veu: com s'ha indicat una veu femenina que es passable al 100%
	  s necessria. A ms ha de ser natural, ha de ser teva; per tant
	  cal que la "trobis" t sola.
	  Tcnicament tothom t la capacitat, per cal perseverana; cal
	  practicar i tenir la voluntat d'escoltar crtiques per tal de
	  millorar. Aquesta ltima acci, s'ha de pendre constructivament,
	  has de cercar detalls per millorar i saber en que t'has d'esforar.
	  La veu s molt important. De fet jo puc anar a una lectura desprs
	  de no dormir durant 24 hores i sense maquillatge, i passar
	  inadvertida donat el passar majoritariament depend de la veu i del
	  llenguatge corporal. Es clar que tamb s necessri un aspecte femen
	  "general"!
	  Estigues preparada per sentir que creu sincerament la gent en quant
	  a la teva veu, quan finalment arribis a trobar la teva veu, et 
	  sentirs tant b de com sona la teva veu que, creu-me, la teva
	  capacitat per passar s'incrementar en gran mesura [ja sigui
	  "passar" com ser "totalment sigils"].
	  Treballa racionalment en la veu, no treballis per aconseguir una veu
	  definida [ja sigui noms certes sentencies "predeterminades", o 
	  que soni artificial], has de cercar i aconseguir una veu fora
	  indescriptiva [ms natrual, capa d'expresar totes les emocions i
	  que s'ajusti a t, a com et sents en aquell moment].

	A mi em va costat a porp d'un any i mig en recuperar la meva veu
	i sentir-me 100% satisfeta amb aquesta; aix em va permetre la total
	sigilitat. La veu sona com jo,[s la meva,] mai he tingut problemes
	al telfon o en persona donat que sempre se m'ha acceptat com a
	femella. Ara se que era el ms necessari! A sota s'inclou un 
	enregistrament de la meva veu. Si-us-plau no distribuir sense primer
	demanar perms.
	Download: Voice Sample (MP3 format, 32Kbit/s, 100KB apx.)


 3. Hi ha en algn lloc una ruta amb xit segur per a passar?

 Tenint en compte que passar significa que ets vist com a persona
 del teu veritable gnere (p.e.: en el cas d'aquest web, femella)
 per les altres persones: a certa distancia, en una multitut, cara a
 cara i ben aprop - nosaltres poden deduir si existeix alguna
 ruta amb xit segur per passar; - No, n'existeix cap.
 Record far ms d'un any poc abans que fes el pas a Temps Complert
 [Full Time; RLT], alg em deia que encara que el meu llenguatge corporal
 era adequat, encara necessitaria temps per acostumar-me/adaptar-me
 al rol del meu gnere - I he de dir que era cert. En resum es necessita
 exeperincia donat que aquesta ajuda a la capacitat per a passar.
 Cal tenir en compte que el fet de ser persones del gnere futur
 ajuda molt. En el meu cas per m'havia perdut quinze anys de crixer
 en el meu veritable gnere, i s - les noies sn criades diferent dels
 nois (per molt que es vulgui creure que no s aix), i per tant em faltava
 l'experincia d'aquests anys. Els/les trans tenim molt poca experincia
 en quant a a actuar com a persones del nostre gnere. Tot i aix trobo
 ofensiu que aquesta manca d'experincia em faci menys dona. Aix no
 s aix, jo puc dir que desprs d'un any, que en els primers mesos
 vaig millorar molt la capacitat de passar, tanmateix tamb van ocrrer
 alguns canvis fsics subtils.

	a Experincia i seguretat personal.

	  El guany d'experincia no es limita al encabir-se dins el que s
	  "acceptable" per a una dona "com t", realment has d'apendre com
	  viu una dona [i femella], i aix s diferent. Jo mai m'havia
	  "aprofitat" de la meva aparena masculina i el "prestigi" i
	  "benefici" que v amb ella, per durant la transici de sobte em
	  vaig sentir vulnerable, i s dficil d'acceptar per, no se m'equiparava
	  als homes. Per sort no tenia el desig d'esdevenir equiparable, aquesta
	  havia sigut la meva tria i era quelcom amb el que hauria de viure.
	  Les dones sn ms vulnerables, aix com les trans-dones, ambdues
	  poden ser victimes de violncia i abs fcilment. Recordo en els meus
	  inicis un dia en que vaig ser insultada al davant d'un gran aparador en
	  un centre comercial - vaig sentir "coses com t harien de morir en una
	  riera"...
	  Nosaltres ens espantem amb aquest tractament, tamb som presa fcil
	  pels homes. Les noies joves encara avui en dia cal que siguin i ho sn
	  advertides sobre els homes. Has pensat mai per que les noies joves sn
	  ms destres "descobrint" trans-dones?
	  No s agradable, per s cert que nosaltres som un objectiu fcil per
	  al crim, robatoris de bosses, asalt, i fins i tot a voltes de carcter
	  sexual. L'experincia s necessria per apendre que s el que cal fer
	  i sentir-te a gust amb tu mateixa tenint en compte l'entorn en que
	  ens trobem.
	  Com a exemple les meves visites a Londres. A voltes vaig a veure uns
	  amics durant el dia que estan a la universitat i passem un dia genial,
	  durant tota l'estona la meva bossa s al meu costat i la obertura de
	  cara a mi per evitar lladres de carteres, tamb port calat pla
	  (tanmateix tampoc sc amica/fantica dels tacons, a no ser que siguin
	  cmodes!) aix si el perill s'acosta pots crrer. Tamb pots dur un
	  aparell de seguretat personal, un dispositiu "anti-violacions", que
	  produeixi un so fort i continu que alerta a les persones properes.
	  Vs amb compte!. Si camines darrere una persona alta, mira darrere i
	  canvia la ruta per veure si et segueix. Jo em sento ms vulnerable
	  al caminar a prop d'una persona fornida/alta [imponent] em fa por,
	  potse rper qu sc una mica baixa tot i ser trans (que s un punt
	  negatiu afegit).
	  Noms estigues alerta. Jo he d'estar especialment alerta al metro de
	  Londres [London's Underground rail network], sobretot a
	  la nit. s un lloc perfecte per al crim. Vigila els teu voltants,
	  estigues alerta, ja que on abans et senties segura caminant sola:
	  en un pas soterrat d'una carretera o tren, en els jardins del
	  campus universitari a la foscor de mitjanit - ara t'hi sentirs
	  segura?  Ja s que no sempre agafo l'autobs que em deixa a la porta
	  ni que tan sols paguo a un taxi per l'ltim tram. (noms aplicable quan
	  no vaig amb cotxe i condueixo jo mateixa).

	  Et pot semblar horrors haver de ser tant cuidadosa, per les dones
	  sn vistes com a "objectius fcils", moltes dones no sn atltiques
	  (per no dir la majoria i fer una supossici esterotpica), ni tampoc sn
	  tan "bones lluitadores" com els homes en una gran prpporci. Viure
	  i ser una dona a Temps Complert s diferent a una pre-transici
	  [traductora: o noms en certes ocasions, la realitat s'imposa quan ets
	  a temps complert].
	  Aquesta s una reflexi fora negativa, per s aix, per aquest motiu
	  les dones acostumen a marxar juntes (caminant agafades del bra,
	  desprs d'una sortida nocturna) o per que algunes esperen algn amic
	  mascle?. Doncs a part de que socialment s'accepta, s per qu
	  anar juntes s una forma de defensa. Sn fets que costen d'acceptar,
	  per al final jo tamb he usat algn d'aquest mecanismes sense sentir-me
	  fora de lloc o malament - costa temps desfer-se dels pensaments i
	  maneres impossats pel rol mascul.
	  Tot i que les meves maneres eren de llarg, inqestionablement
	  femenines, la meva forma de parlar i expressar-me era femenina i les
	  meves emocions encara que a vegades callades per T. eren totes
	  fora femenines - aix no vol dir que a no hagi mantingut alguns
	  trets [formes de fer] i prejudicis/prohibicions durant algn mesos,
	  costa temps desfer-se d'aquests.
	  No t'ho prenguis malament, cal acceptar que certes coses canvien
	  i el obrir-se a la realitat et permetr apendre i progresar ms rpid.
	  En tot cas tot i no ser negativa has de conixer els aspectes ms
	  foscos de viure com una dona. La coneixena d'aquests aspectes
	  et facilitar l'adquisici d'experincia, el com te'n surts d'aquestes
	  situacions et permetr conixer fins aquin punt t'ensurts. Ser una
	  dona i viure com una dona sn coses totalment diferents, per el
	  segon s necessari adquirir l'experincia. que ens permetr
	  millorar la mescla.

	b Confiana i sser descobert

	  El segon requeriment s la confiana. En els primers temps de la
	  transici, et qestionars, ja sigui esperant en una parada
	  d'autobs, de tren o acostan-te a un venedor/a - estars
	  preguntant-te "estic passant?" "qui m'est mirant?", per supossat
	  que ho has fet (o ho fars) a no ser que siguis una mentidera o una
	  persona a la qual odiar a causa de la seva gran seguretat en una
	  mateixa :-) *acudit*.  Seriosament en els inicis totes trobem que
	  estem una mica neguitoses, potser hem de dur maquillatge cada dia,
	  som cauteloses amb l'entorn, no parem de vigilar tot el que passa
	  al nostre voltan, tot nervioses/neguitoses...
	  Per una de les principals raons per no passar s precissament
	  preocupar-se massa. Poca cosa podem fer per solucionar-ho, cal temps
	  per incremenentar (o construir) la confiana necessria, primer en
	  imatge i desprs en quant autoestima.

	  Pensa per un moment, que passa si alg no para de donar voltes, o
	  que no para de mirar el seu voltatnt, com si cerques quelcom o
	  volgus amagar quelcom. Aix destaquem, els altres es pregunten
	  que li passa a aquella persona?, que est fent?. Aix doncs quan ms
	  neguitoses ens mostren, mirant els nostres voltants, quan en una botiga
	  de roba se'ns veu perdudes les altres persones es fixen en nosaltres.
	  Si es fixen comencen a imaginar-se coses, quelcom com "De qu t por...
	  oh... espera... s un ..." - hem de sentir-nos b amb nosaltres
	  mateixes. No facis una muntanya d'un gra de sorra, per exemple si has
	  sortit a comprar uns pantalons texans nous, doncs vas a la secci
	  corresponent, esculls el model i talla adequada [traductora: cal que
	  recordis aquests valors, especialment en texans que venen amb diferents
	  unitats de mesura], els agafes i et dirigeixes als provadors on
	  amablement i evitant una veu tremolosa dius en veu clara i bon volum
	  [traductora: per evitar repetir la repgunta i que encara ms gent et
	  pugui veure] "una/dues/../'ene' peces si us plau"...  i ja est. No et
	  fiquis neguitosa. No intentis fer una veu diferent a la teva [veure
	  apartat anterior], sin sonars com un mascle adolescent, no com una
	  dona.
	  [traductora: fins i tot quan un hom (anant com a home i barba de 3 dies)
	  est en una botiga de roba (tota o majoritariament de dona) pot notar
	  que l'observent, per les normals de qualsevol atre dona de la tenda.
	  Noms cal ser una mica destre en la revisi i cerca de peces, mira de
	  no mostrar dubtes sobre el que fas. Mira el teu voltant per noms per
	  saber cap a on anar o potser per cercar alguna dependenta a qui
	  realitzar-li alguna pregunta].
	  Calmat, amb el temps la confiana anir creixent i estars apunt per
	  controlar el fet que alg et descobreixi. Aix doncs si la caixera
	  et tracta en mascul enlloc de deixar caure el que portes a les mans,
	  podrs respondre amb la mxima tranquilitat i certesa "en realitat
	  s senyora/eta". Recordo una vegada compant un rellotge, quan me'l
	  vaig emprovar, indiscutiblement vestida com a noia (d'acord que eren
	  uns texans i una jaqueta de denim, per ambds clarament no masculins),
	  i el rellotge era de noia, tenia forma de bonica flor, una altra
	  clienta preguntar si podia emprovar-me un anell, quan la dependenta
	  va dir "Estar per vost quan acabi amb aquets senyor". Hmph. D'aix
	  ja fa temps. Un altre cop vaig anar a un bar i em vam dir "aqu t el
	  cntim de canvi senyor", jo noms vaig respondre "realment s senyoreta".
	  Cal dir que en aquell moment em vaig preguntar per quants homes (no trans)
	  tenen pits?). Un altre cop en un vestidor una dependenta em va venir a
	  trobar tot just entrar i em va dir "els homes no estan permesos en els
	  vestidors". Argh! li vaig ensenyar el meu carnet universitari. "Victoria...".
	  Al final l'nic realment dolent fou
	  en una parafarmacia i venta de productes de bellesa (de la cadena d'UK 
	  Boots) on la dependenta em va fer destacar i em va demanar una bona 
	  colla de carnets. Noms feia un mes que havia fet la transici i estava
	  fora empipada, no noms per qu estava en una zona transfbica en
	  quant hi havia altres noies de la meva edat dient "all s un home!".
	  Sin per que...  per d'aquestes histries ja fa uns quants anys,
	  ara ja no em passa. Tanmateix encara em fico nerviosa quan alg em mira
	  massa estona, cosa que s pitjor quan estic amb el meu [sant] pare, que
	  no es pot estar de dir-los "Has de mirar?", aix encara em molesta ms!,
	  per ell encara ho diu  Hehe, vell bon pare! :-)
	  L'ltim cop en un restaurant al tornar del bany, quan vaig passar per
	  davant del cambrer que ja havia sigut advertit pel meu pare, vaig
	  sentir com deia quelcom "..jo no creia mai que... si no fos per que he
	  estat davant d'un" o almenys aix em va semblar. Per aquest motiu
	  estic convenuda de tirar endavant amb la cirurgia esttica nasal.
	  Per per que de cop cal la cirurgia? Per tenir ms confiaa en una
	  mateixa, per supossat NO! jo estic agust amb qui i com sc i en el
	  meu aspecte en general. Tinc confiana en el meu rol de gnere i en la
	  meva capacitat no per passar sin de ser femella.
	  Si ti tens confiana i fas les coses directament (sense pensar en el
	  teu gnere), si ets natural, creu-me quelcom meravells passa al teu
	  voltant en pocs mesos. Si pots millorar la veu fins la perfecci,
	  estar agust amb i sense maquillatge - ja has recorregut un bon tros
	  de cam, per encara en tens ms al davant.

	c Vestimenta, imatge i accions involuntaries (veu)

	  No estic segura del que dic a continuaci, potser no ho hauria de 
	  publicar - per a voltes la gent que fa poc que ha transicionat 
	  deixem molt a desitjar en quant la seva vestimenta, la seva imatge
	  i sobretot la veu. s increible el nombre de TS que conec que han 
	  deixat  la veu per a l'tlim minut, poc abans d'anar a Temps Complert
	  Per no noms s la veu que no els fa justcia, sin que usen el
	  vocabulari impropi per una noia o mantenen gestos indiscutiblament
	  masculins. Jo no dic res de fer-se la tmida, ni la delicada i encara
	  menys ultra la feminina, cadasc s com s, per trobo que la major
	  desillusi s causada per que encara realitzem accions
	  involuntariament que varem desenvolupar en la pubertat masculina.
	  s una desgrcia que una persona no passi per qu la seva veu sona
	  masculina quan s'enfada, per qu rebufa o estornuda amb gran sonoritat,
	  quan suspira amb profunds sons guturals, aplicable a la resta de
	  gmecs...  i el riure ... El riure normalment es practica per acaba
	  sonant "fals" - per exemple primer penses que cal riure i llavors ho fas.
	  Un avs has de practicar totes aquests "sons", ja que t'ajudaran
	  a passar ms, i una vegada et sigui natural sonars natural i no
	  falsa. Un riure diferent pot cridar l'atenci, per tant intenta no
	  rugir! Aix pot semblar no gaire greu per realment s on cal eforar-se..
	  No he trobat mai cap altre M2F TS en la meva vida pblica, aix s
	  fora dels llocs on s presenten com a tal (per exemple fora de la
	  consulta del psiquiatre o les trobades en grup). Per en llocs indicats,
	  el que et desamina ms s el fet que una dona atractiva i fsicament ben
	  dotada, es pugui reconixer com a TS a causa d'un riure profund.
	  Ja que no s bo criticar les altres persones, no penso malament
	  d'elles. Noms em recorda que els altres tamb detectaran aquestes
	  incongruncies i que per tant cal treballar fins i tot els actes ms
	  involuntaris. Un nota una mica picant, ara fa poc he comenat
	  a practicar alguns altres gmecs, especialment els de plaer,
	  noms per un motiu, no vull sonar falsa o brusca :-) - deixar aqu
	  l'explicaci.
	  En resum si aconsegueixes sonar en TOT com una femella/dona
	  passars amb major facilitat guanyars molt en quant autoconfiana.

	  La vestimenta s un altre tema, anirem al gr. Cada dona, sigui trans
	  o no, ha d'apendre que li va b a ella, quin estil, quin(s) color(s),
	  quins complements, etc. A cap persona li va b tot all que
	  est disponible. Malauradament hem d'experimentar.
	  En la meva juventut mirava a les noies del meu entorn, i al veure que
	  duien pensava "Hmmm aix s maco, potser hauria de provar-ho".
	  Llavors es quedava penjant dins l'armari durant mesos fins que ho
	  empaquetava i ho donava, a la mare per exemple. Colors que no m'anaven
	  b, els pantalons de pell van ser un gran error, veritablement no eren
	  per a mi. Tmb hi havia peces de roba que tampoc m'anaven b, o eren
	  barates i horribles, etc. Per exemple un parell de botes amb tac,
	  que Eghs! [YUCK].  Al final vaig descobrir que m'anava b, que no;
	  quins colors m'afavoreixien i quins no m'anavem b. En concret vaig
	  trobar que els rosats, blaus plids, blancs, morats (porpre) em senten
	  de meravella; la roba de camuflatge de l'exrcit tamb va b, etc.
	  Cal conixer quins complements portar, etc. A voltes el temps ajuda,
	  els meus primers vestits eren un no-no, realment mai he desitjat
	  ficar-me'ls sobretot per que realaven la meva esquena ample i els
	  meus petits pits (aleshores 92-AA), aix com les meves caderes i cul
	  encara per desenvolupar. Realment semblava un noi ficat dins un
	  vestit. Res b!. L'any segent ja m'esqueien b. Qu em fico? -
	  depend del que est de moda, normalment d'estil "surf" i casual
	  per exemple peces d'Animal o QuickSilver. s realment bonic dur
	  la roba que et cau b, que et fa justcia, i la prova de foc - fa que
	  els nois et mirin! :-)  (o les noies si s el que prefereixes).
	  Cal que estiguis preparada per demanar consell i tenir una gran bossa
	  per aquelles peces que no et serveixen. Un bon vestit s el que
	  t'escau millor. Ara ja tinc un fons d'armari adequat, no s excessiu,
	  per tot m'escau b, hi ha des de texans (formals i casuals),
	  pantalons extra amples, pantalons retallats [foradats?],
	  faldilles (curtes i de llargria mitja) i uns quants vestits que
	  m'agrada dur a l'estiu. Tops que em van b, senzills, plens de color,
	  algunes caputxes de cot etc., res estravagant. De fet el meu armari
	  est plena de roba elegant i casual.

	  Per exemple si ets fora alta, tingues en compte els pantalons ms
	  que les les faldilles curtes, especialment durant el dia per exemple,
	  a la nit sn el millor! Llavors pots gaudir de ser una noia amb les
	  cames llargues, mentre la gent ms baixeta ens quedem passejant per
	  baix! *acudit*  Noms sigues considerada i que no et passis,
	  has de dur coses normals, no et fiquis res extravagant, noms 
	  racionalitza. Jo no sempre he sigut l'exemple ideal, un Mar com
	  feia calor vaig creure que una faldilla curta ja aniria b, no em va
	  importar que a mitjanit havia de tornar en tren a casa, no cal dir que
	  em vaig congelar!.

	  L'ltim aspecte ha tenir en compte s el maquillatge. Jo entenc que
	  el maquillatge pot augmentar la confiana en una mateixa, per s'ha
	  de mirar que sigui el ms natural possible, encara que t'hagis passat
	  amb les pintures amb anterioritat, amb el temps descobrirs que
	  sense o amb poc maquillatge en tens prou per sortir i veure't maca.
	  Tot i que s agradable veures maca amb una mica de maquillatge,
	  evita anar massa brillant durant el dia, evita la "sndrome de la noia
	  adolescent" s a dir que no s noti que duus maquillatge per primer
	  cop a la seva vida, no et passis.
	  Per supossat per la nit s diferent, llavors pots anar una mica [una
	  mica] ms vistosa. Noms dir que no et passis, moderat, durant el dia
	  pots atreure massa l'atenci, cosa no desitjada. A mesura que les
	  hormones facin la seva feina, la pell millorar (la meva pell va
	  tardar 8 mesos en tenir el mateix tacte que el d'una femella), la
	  depillaci s necessaria per millorar la situaci, a part de reduir la
	  quantitat de base de maquillatge [foundation] necessria o almenys
	  alleugerir-la.

	  La conclusi d'aquest subapartat s que no cal passar-se, moderat
	  especialment de dia. Has d'apendre que et senta b i no et
	  deprimeixis, cal prctica fora prctica i s qestio d'anar fent,
	  no descuidis les accions involuntaries, i sobretot actua segons
	  el que sentis. Hi ha ms sobre la veu a baix.

	d Llenguatge Corporal (maneres)

	  No hi ha gaire a comentar sobre aquest tema, de deb; el llenguatge
	  corporal ha de ser quelcom natural. Per mi algunes coses van haver de
	  tornar al seu estat original, ja que hi havien "trets/coses que vaig
	  modificar/apendre" ms tard, per realment en el meu cas no era res
	  greu. Un avs no et passis - jo al alliberar-me vaig passar per un
	  temps exagerant com em sentia i les hormones em feien sentir molt "optimista"
	  aquestes sensacions les mostrava a travs del meu cos. Ens uns mesos
	  ja estava estabilitzada i calmada, en resum el meu cos havia comenat
	  una nova pubertat i aquesta era la bona. Jo vaig reaccionar com la
	  majoria d'adolescents amb les hormones circulant boges per la sang -
	  una mica fora de control!   Noms recordar que cal que siguis natural.

	e Veu (i el telfon)
	  Com s'ha avisat abams, no has de deixar aix per l'ltim moment,
	  i creu-me no pots passar noms pel teu aspecte fsic, no pots. Si
	  sones com un mascle [camioner] provocars un major estudi per part
	  dels altres, que acabaran trobant "pistes", - i t no vols aix -
	  sigues justa amb tu mateixa.
	  Tanmateix no hi ha res pitjor que no passar ni al telfon, ser
	  categoritzat com a Senyor [mascle/home] pot ser molt depressiu,
	  "realment s Senyora."...
	  Jo he treballat en la tele-venda i tot i que m'agafessin fora de
	  joc, noms un cop em van despenjar alg que m'hagi dit que sonava com
	  un home - potser era algn company de feina - mai ho sabr. Altres cops
	  tenia trucades que perdien temps amb "mmmm" o "sembla interessant", un
	  altre senyal que noms era alg que em volia allargar la trucada - he
	  arribat a odiar molt aquella feina, amb noms dos mesos estava
	  depresiva per la seva culpa i plorava massa sovint. Estava preocupant
	  a la gent innecessariament a traves del telfon, per tal de vendre'ls
	  una assegurana contra el cncer femen - fora desagradable.
	  Noms has de practicar molt, intensivament, tu pots aconseguir la teva
	  veu, sabrs quan hi has arribat, per que et sentirs a t mateixa.

	  El gran truc tcnic ve a continuaci. La mitjana de la veu humana
	  es situa al rang de 3 1/2 octaves. (no et preocupis pels tecnicismes).
	  En mitjava la veu "afectada" per la testosterona baixa aproximadament
	  una octava (8 tecles de pieno), la veu femenina TAMB es fa greu en
	  aquest segon cas en 1/4 d'octava (2 tecles) per tant en teoria noms
	  has de pujar de 2 a 4 tecles - no s tant. En segon lloc el t pot
	  ajudar en gran mesura i la tranquilitat tamb. No entrar en detalls -
	  donat que a la xarxa [Internet] s'hi pot trobar gran quantitat
	  d'informaci sobre el tema.
	  T pots fer-ho. A mi em va costar un any, per "i qu!" [hey] jo vaig
	  aconseguir-la i t'asseguro que va valer la pena, ara puc
	  passar en qualsevol lloc per la veu, ja sigui en public o per telfon.
	  No em cansar de dir que una veu adequada incrementa la teva capacitat
	  de passar en unes quantes vegades.

	  Si el telfon s un problema, estic segura que ja saps que la freqncia
	  s ms baixa que una cinta de K7 o la radio FM (aproximadament la meitat
	  de la qualitat) i una quarta part la del CD-Audio. Aix vol dir que al
	  haver de limitar la qualitat s perd informaci. Llavors es comprimeix 
	  (encara ms prdua) fins que la teva veu s destrossada.
	  El meu gran truc no s crear una veu exclusivament pel telfon, sin
	  treballar la teva veu normal per que pugui pugi "sobreviure" al
	  telfon. El t no ho s tot, noms has treballar i experimentar. Jo
	  ho vaig fer trucant la 192 (preguntes al directori) i esperava si
	  responien senyor o senyora (ells sempre diuen algun dels dos) i ja
	  sabia si havia anat b o no. Llabors la meva feina de tele-venta 
	  em va ajudar fins que sempre era referida com a senyora, estimada, etc.
	  Una vegada ja hagis normalitzat la teva veu "pblica" i la teva veu
	  telfonica en una nica veu, podrs passar amb major facilitat.
	  El que vull dir, es que quantes vegades has sentit a ta gemana(es)
	  o mare (o enfermera!) usant una veu per al telfon, elles parlen com
	  sempre fan.

	  Finalment el volum tamb ajuda, mantingue'l fora baix i bastant suau,
	  aix funciona.

	  Nota: disculpa els tecnicismes d'aquest subapartat;  desprs de tot
	  tinc coneixement en la tecnologia de la msica i el so!.


 4. Expectaci social

	a Aparena fsica (requeriments)
	  Aix ens condueix al que la socitetat ens demanda; cal indicar que
	  aquest text s'escriu des de el punt de vista occidental, que no cal
	  dir que t alguns problemes! [errades]. la pregunta s:  qu espera l'altre
	  gent de t?, en aquest cas - que espera d'una dona?, quins
	  requeriments se't demanen? - i qui te'ls impossa?
	  Existeixen diverses pressions a les dones d'avui, especialment a
	  les cultures que posen requeriments a les persones, malauradament
	  la majoria en posen a les dones. Abans de comenar, vull dir
	  que jo ni sc feminista, ni estic totalment en desacord respecte
	  la doctrina feminista.

	  El primer ha tenir en compte s la necessitat d'un aspecte fsic que
	  invisiblement est a tot arreu. La bellesa s'exemplifica segons un
	  conjunt de percepcions que no sn veritats 'indicutibles', per a una
	  dona aix pot crear fora discomfort de'lla mateixa respecte les 
	  imatges que apareixen als mitjans de comunicaci. Hem de ser totes 
	  rosses, altes, amb pits grossos, primer i amb petits i delicats 
	  trets facials, la pell sense defectes i en general haver de ser maques
	  - sense desviar-se d'aquesta imatge. Aix vol dir que totes les dones
	  han de tenir o tenyir-se el cabell de ros, ser "primes" (aix 
	  vol dir que normalment una talla ~42 [12 UK] es consideri grossa...),
	  haver-se fet cirurgia esttica quantes vegades sigui necessria per 
	  tal de tenir una cara delicada i "perfecte" o uns grans pits. 
	  I noms per que aquesta imatge s perpetua en els mitjans de 
	  comunicaci.

	  La resposta s: no siguis tonta
	  Per; les imatges estan all on miris, qualsevol que s diferent
	  del status quo marcat pels mitjans de comunicaci s'arracona, aix s
	  constant, si t'hi fixes prou potser comenars a preguntar-te si
	  s aix. Alguns et diran que "per supossat que no!" per per exemple
	  quan era ms jove em deien gay, homo, maricn etc. I vaig plantejar-me
	  "I si sc el que em diuen que sc?". Doncs extent aix als mitjans de
	  comunicaci atacant-nos constantment. Ens fiquem a dieta, ens posem
	  sota un ganivet [cirurgia plstica], noms per acostar-nos a la imatge
	  que s'emet per una entitat distant. Qui s aquesta entitat amb desitjos
	  de propagar-se?, s un producte de la moda, de la cultura, o de la 
	  societat, s producte de varies coses. Les feministes n'accepten algunes
	  i n'afegeixen l'home com a origen de les demandes realitzades a les
	  dones.
	  Podem culpar noms als homes? o hi ha noms un nica persona?
	  - no hi ha dubte que certs homes sn fora crtics amb les dones que
	  no entren en els seus models, per si els escoltes descobreixes que hi
	  ha diversitat en els seus punts de vista [defensen diversos models].
	  Tot i que no crec que els homes en tenen la culpa si s cert que hi
	  participen. Tanmateix potser tampoc hi poden fer res, no noms les
	  dones estan sota els efectes de la publicitat. Segur que els homes tamb
	  cauen davant les imatges de mitjans de comunicaci? seria un dels
	  motius que els permetessin manar en aquets mn.
	  Jo puc illustrar aix tornant enrere als meus dies pre-transicionals
	  un dia al sentar-me sola en una taula a l'escola per dinar vaig sentir
	  els quatre nois del costat, per cert fora sorolloss, parlant sobre
	  les nenes [totty en l'original]. Sense estar-ne gaire al cas vaig sentir
	  com es reien de les dones amb nassos llargs, que eren descrites com
	  a grosses o d'aquells amb els pits petits - segons els seus ulls.
	  La noia en qesti diria que tenia una copa A o B de sostents. El fet
	  s que al Regne Unit, mentre la mitjana en quant a mida de pits s
	  una "copa" B, pels mitjans de comunicaci acabes creint que s
	  una C o D (cosa que no s certa).
	  La conversa va dona run gir i precisament quan estava apunt de marxar
	  vaig sentir com un deia que "li he dit a la meva xicota que t el pit
	  llis i encara ms l'he insultada i l'hi he pegat... estic segur
	  que t una copa A pero encara l'estimo". Noms dir que s entendridor
	  :-), saber que els homes tenen sentiments!, D'aix ja far 3 anys.

	  Per el punt clau es que tenim la composici de dues visions, la
	  primera dient que les noies que tenen una copa AA..B tenen els pits
	  petits i aix s un "problema", tanmateix la seva xicota podria tenir
	  una copa A i no estar-ne avergonyida. El factor pblic/privat juga
	  un paper important, en resum podem veure un propagaci dels "valors
	  estndard" de la literatura masculina i el "llibre d'estndards" dels
	  mitjans de comunicaci que els homes es prenen una normativa
	  indicutible, alguns (aquells que no hi pensen dues vegades, sense
	  voler ser despectiva) els accepten com uns mnims a cumplir i qualsevol
	  dona que no els cumpleixi no es t en compte o s'arracona.

	  Aix doncs els homes sn presa dels mitjans de comuniaci com les 
	  dones, per les dones reben el doble, dels mitjans de comunicaci i
	  de la veu ms forta d'alguns homes. Qu passa amb la dona? Cau a la
	  pressi de l'entorn o b mira dins el seu cor i es pregunta
	  "M'importa el que pensin els altres?" - "Sc feli amb qui sc?"

	  Pel que fa a les dones-trans aquesta qesti s principalment l'augment
	  de pits i la cirurgia facial. Pots passar amb el que tu creus (sents
	  internament) uns pits petits? Necessites la cirurgia facial [facial 
	  feminisation surgery (FFS)] per passar o es que tamb has caigut 
	  davant la imatge dels mitjans de comunicaci, que et diuen que no ets
	  maca?
	  El fet s que tothom s bof, mira dins la teva nima i fes-te la gran
	  pregunta "Jo sc feli com sc" i "Vull fer aix per passar? o estic
	  fent per la pressi dels mitjans de comunicaci?". Pensa detingudament
	  sobre aix, ja que el que importa s el que tu sents/penses en el fons,
	  isolada, sense la pressi del exterior.

	b Comportaments esperats i conformitat a la norma
	  La segent qesti s: qu espera la societat de t com a dona?
	  Ser delicada, maca, anar a comprar, i ser tipicament femenina? La agre
	  resposta a la pregunta s en gran mesura - s. Potser no comprar que si
	  havia estat associada a les dones en el passat.
	  Com a dona hi han comportaments esperats, principalment per encaixar en 
	  un estereotip femen. Per mi aquest no presenta les caracterstiques
	  en tant que jo sc tant femenina com una noia! Per una dona que
	  potser t un comportament ms mascul - es "expulsada" com a "incorrecte"
	  per variats grups socials. La resposta no hauria de ser "incorrecte", en
	  quant tot s tant vlid com la resta. 
	  Tot aix porta a queixar-se de la norma a la que estem sotmesses: en la
	  manera que la gent creu que ha de ser tractada, i en la manera que 
	  els "altres" creuen que hem de ser tractades. Per que les "marimacho"
	  [tomboy/butch en l'original] encara sn anomenades aix enlloc de noms
	  noies? ; Per qu els nois femenins, han de ser anomenats "floreta"
	  [faggot, sissy], per qu no poden ser noms nois?

	  No s noms cosa d'enteniment social o d'actitud, el problema s que el
	  terme noi, per la societat, no incorpora el cas dels nois femenins -
	  a ms la propia societat troba el terme "floreta" ms apropiat per
	  identificar com a noi quan ell realment s'identifica com a noi.
	  A voltes s'usa despectivament, per que no has complert les
	  'nostres' expectatives!. Encara que ens haurien de preguntar quines (i
	  de qui) sn aquestes expectatives - Doncs del concens general...
	  Doncs b aquesta resposta noms serveix per dir-te que la teva opini
	  no compta, en quant ja se'ns ofereix la interpretaci "correcte".
	  Per que hem d'anomenar a les dones masculines, "marimacho"? No
	  existeix cap bona ra per fer-ho, elles sn dones y tenen tots el dret
	  d'identificar-se com elles vulguin.

	_________________________________________________________________
	  No hi ha dubte que sc una noia femenina, cosa que no amagar!.
	  I si m'agrada molt "Hello Kitty"! (Punts per la seva cartula per a Nokia!)
					:-) Sigues sincera amb tu mateix/a!
	_________________________________________________________________

	  Aix doncs que s'espera de les dones trans. En el cas que siguis
	  mitjanament femenina en quant a comportament, doncs no ser diferenciada
	  de les altres dones, donat que tota diferencia per petita que sigui
	  incrementa l'inters cap a t, podent provocar un major anlisis per
	  part dels altres, podent provocar el descobriment.
	  Una reflexi desagradable: quan ms nica ets ms persones s
	  fixaran en t (es giraran per mirar-te detingudament). Per exemple
	  una noia amb el cap rapat en una zona conservadora, i si li afegim un
	  top de tirants i uns tatuatges acaparar ms mirades que una noia amb
	  el cabell llarg i no dur cap tatuatge.

	  Aix doncs que hem de fer? acomodar-nos per passar amb major facilitat
	  o ser coherents amb els nostres sentiments. Personalment preferixo ser
	  integra, la primera opci es quedar-te en una gbia, de fet seria
	  quedar-se a mig cam entre el sexe fsic i el gnere propi.
	  Tanmateix donat que una s fora feminina tampoc m'ha sigut cap problema.
	  Una aclaraci tot i ser femenina no sempre sc dola, i si cal aixeco
	  la veu.

	  Tothom t expectatives de nosaltres, que ser, com ser, com vestir
	  quin aspecte tindr... Para't un minut, i preguntat - realment algn
	  cop has pensat com vols ser realment?


 5. El resultat de 5 factors s?

 Existeix una suma de factors que expresi que cal per passar?, [per exemple
 A+B+C = passar] - No.
 De fet cadasc ha de trobar el seu propi cam, per afortunadament algunes
 observacions poden fer-te adonar del que comportar passar.
 Per passar necessitars un cert grau d'aparena fsica femella, d'aix no
 hi ha dubte, pero no sempre cal arribar a millores quirrgiques, (potser
 si alguna de concreta).
 Per aquells/es que ja en porten algunes i encara senten que en necessiten ms,
 haurien de preguntar-se si s'has esforat en altres aspectes ms importants
 per passar com la veu, ms que no deixar-ho tot el mans [o l'escalpel]
 del cirurgi.
 Siguem realistes, no tens els xxxx,xx EURO; [8.000 UK Pounds] per operar-te
 el nas, la mandbula i barbeta o qualsevol altra cosa, cal que demanis
 un prstec. Un consell: has mirat d'avaluar la teva veu, la teva
 forma de vestir i t'has preguntat, realment s aix el que vull, o
 potser una 'fora' exterior est prenent les decisions per a t?

 El fet s que abans d'arribar al cirurgi s esforar-se tot el que es
 pugui per passar. Primer de tot cal adonar-se que les operacions poden
 ajudar-te a pasar per no fan meravelles. Una imatge perfecte es
 pot trencar quan parles - potser la veu s el que necessita millorar?,
 Has provat de millorar amb el maquillatge, o potser a cercar la roba
 que et senta millor i no usar noms aquella que has vist que sentava b a
 les altres.
 Potser no noms s noms la veu, per la veu, amb un maquillatge i roba
 adequades poden fer ms que la cirurgia [traductora: noms cal que vegis
 algunes pellicules o els carnestoltes]. per acabar el que realment ajuda
 molt s un comportament involuntari adequat

 No t'emboliquis amb metges i operacions sense pensar-hi. Sobretot espera que
 les hormones facin la seva feina abans de pensar en cap operaci. No noms
 per no malgastar els diners, sin per evitar resultats horribles.
 Les hormones femenines sn lentes (quan ms gran s la persona ms
 lentes i menys efectes tenen) i els petits canvis al cap de l'any
 poden crear una imatge GENERAL ms femenina que no la cirurgia que
 acta LOCALMENT, especialment en el cas de les trans ms joves.
 En el meu cas al estirar-se la pell vaig descobrir que la meva barbeta
 no noms no era quadrada sino que era fora normal, tanmateix els
 pmuls tamb eren fora propers als 'normals'. A ms he arribat a una
 copa B de pits, amb aquests resultats vaig decidir que la nica
 cirurgia no-genital que necessitava i volia era el nas.
 Si vols operar-te massa haviat potser et fars un augment de pits,
 per quan els pits naturals creixin quedar desrpoporcionat. O en
 el cas dels pmuls una actuaci abans d'hora pot provocar que quedin
 sobresurtits ridiculament. Deixa temps a les hormones per actuar.
 No has d'esperar resultats a les dues setmanes, ni tant sols als
 sis mesos. Almenys espera un any per avaluar i veure com van les coses.
 En el meu cas ja sospitava que el nas, que era desproporcionat respecte
 la cara, al ser un s, ja no canviaria, i aix va ser desprs d'un any
 amb les hormones. La resta per va agafar la forma adequada sense
 necessitat de cap intervenci fsica.

 Si tens una bona veu, un bon vestir, molta confiana en tu mateixa, un
 llenguatge corporal mitjanament femen i afegeixes l'experincia que
 vas adquirint mentre vius a Temps Complert; ja has realitzar bona
 part del cam a recrrer, i estars en condicions de jutjar si les
 operacions de cirurgia esttica et poden ajudar a passar amb major
 facilitat. En el cas que passis b haurs de descartar que t'estiguis
 veient motivada pel desig de copiar la imatge que els mitjans de
 comunicaci donen. Si tamb has descartat la influncia externa, llavors
 et ser fcil preguntar-te: - Realment vull operar-me o ja sc feli
 tal com sc?

 Aquesta mateixa qesti s'ha de repetir abans de fer res que tingui un cost
 econmic important o que impliqui un risc pr la salud.


 6. D'acord, per que passa amb la meva aparena fsica?

 Aix doncs a que podem "esperar semblar-nos"? Anteriorment ja s'han
 expossat d'on venen els requeriments, tamb quina s l'aparena real?
 Limita l's de la cirugia; es necessari que siguis crtica amb
 t mateixa per tal de corregir i millorar. (p.ex.: Jo em prenc la
 meva futura rinoplastia com una correcci; en quant estic segura que
 mai hauria d'haver sigut tant gran com s, i la meva mare hi est d'acord,
 tanmateix el meu nas encara presenta un aspecte curis causat per dos
 trencament anteriors).

	a Diferents formes i mides
	  Jo tinc un parell de pantalons. Aquest estan etiquetats com a talla
	  gran [large]. s a dir una 42 [12 UK], cosa que s una tontada, com
	  una talla 42 pot ser gran. Jo noms dic aix per que no vull ser
	  sincera i reconeixer que "sc gran!". La veritat s que no sc una
	  noia gil i prima. Jo tinc un gran cul, i estic agrada d'aix, ja que
	  m'han donat una mica de forma a les caderes. Tanmateix les meves
	  espatlles/pit no sn ms aviat amples per les meves mides.
	  Normlament per a una alada de 167,64cm [5'6"], una talla 42 es realment
	  gran. Per de fet has de deixar veure't grossa, prima, adequada segons
	  els altres? - No, t'has de veure com ets.
	  		[traductora: alria 1,68m usant talla 44]
	  Qui et fa sentir malament per usar la teva talla? Els amics, els companys
	  sentimentals, els altres? O potser s a dins teu? El problema s que les
	  meves paraules no canvien el mn (potser ja s bo que sigui aix!) per
	  si tu ets feli amb t mateixa, sers capa de suportar el moments durs
	  i els moments dolos (i si, s molt dur no jutjar-te a tu mateixa per
	  tot) i ser capa de desempallegar-te'n quan realment vols ser feli
	  tal com ets.

	  Un altre tema s quan trobem l'amor, especialment si no encaixem
	  en la imatge dels mitjans de comunicaci. La snora resposta s 'si'
	  i tampoc has de fer concessions. el fet es que alg [de fora]
	  t'estimar pel que ets /per tal com ets, i amb sort alguna d'aquelles
	  persones sers tu mateixa a mesura que avancis (no es tracta que
	  t'enamoris de tu mateixa, si n que no deixis d'odiarte pel que ets
	  i/o com ets).  Noms per que no tinguis una pits que omplin una copa D,
	  no has de realitzar-te una cara i invasiva operaci
	  quirrgica? Un altre cop la pregunta a fer-se s: - en el fons
	  s aix el que vull o jo ja sc feli tal com sc? No oblidis mai
	  d'anar preguntant-ho. Un pits majors no t'ajudarn a passar, que en 
	  tinguis si es convenient [per d'una mida 'realista' que no cridin
	  l'atenci i facin sospitar a la gent que has passat pel quirfan].
	  Als homes tamb els agraden els pits petits, per tant si t'agraden els
	  homes, no cal que intentis fer-los embogir amb uns "pits enormes"
	  (estic segura que algn hi haur que noms els vulguin aix, per
	  aquests no sn suficientment bons per a mi!! hehe)

	  El fet s que les dones "venen" en totes les formes i mides, i per
	  tant no existeix una imatge homognia, algunes dones, tenen
	  el nas llarg, d'altres barbetes quadrades, i algunes un front ample.
	  Has de tenir clar que noms per que el teu cos fsic s aix NO ho has
	  de canviar per que no s adequat. Si tu sents que passes prou b amb
	  la teva aparena fsica actual i ets feli amb tu mateixa i en la teva
	  imatge - per que t'ha de preocupar la imatge que els mitjans de
	  comunicaci donen de la bellesa. Pensa detingudament sobre que
	  necessites per passar, i de qu ests genunament contenta respecte
	  la teva imatge [extensible a: el teu cos, la teva personalitat]

	b T i les altres dones trans
	  D'aquest punt poques vegades se'n parla, potser noms en algn grup de
	  suport. Qu passa amb la teva imatge respecte les altres dones trans.
	  Nosaltres normalment ens comparem, amb les dones no-trans, per
	  exemple el passar s respecte aquestes. No s habitual comparar-se
	  amb una altra dona trans. Quan jo ho vaig fer em vaig deprimir, va ser
	  quan vaig connectar-me per primer cop a Internet, ja far uns anys, i
	  volia anar endavant. Desprs de veure alguna foto i mirar-me al mirall
	  tenia una gran enveja per qualsevol noia trans. Era un sentiment
	  desagradable, per sc prou sincera per no amagar-me'n.  L'enveja era
	  doble, primer - jo mai arribaria a veure'm tant b com ella (en aquell
	  moment estava pensant en que no passaria mai) i segon - per la vida que
	  havien viscut. Ja no m'he preocupat ms per aquests pensaments, que de
	  fet erem molt limitants, des de que he iniciat la transici i vaig
	  comenar a pendre hormones.

	  Aquells sentiments eren equivocats, el primer sobre la imatge, em feia
	  pensar "D'acord que jo prefereixo veure'm com jo mateix/a, per mai
	  passare tant b, si continuo semblant jo mateix/a". Aquest afirmaci
	  s'ha demostrat ser falsa, mai havia desitjat tenir una gran bellesa
	  (com aquelles dones que surten a la premsa), ni tant sols res sobre
	  mi, per que el meu "atractiu" en aquells moments no m'interessava,
	  tot el que volia era passar a poder passar inadvertida.
	  El segon punt, elles tenien la seva vida (i jo mai en tindria). Tamb
	  va resultar infundat encara que s fora habitual amb els TS. Quntes
	  vegades a l'escola no has vist a certa distncia un grupet de noies 
	  parlant, rient i caminant ben juntes, i no t'has sentit realment 
	  malament amb tu mateix/a i les envejaves en gran mesura. Jo no ho dir
	  per por a no trobar un nmero ho suficientment gran per contar
	  les vegades!.  La veritat s que acabarem tenint les nostres vides,
	  jo en tinc, i aquest cap de setmana estiva sentada al meu llit i enlloc
	  de mirar-me al mirall estava observant el solejat cel i pensant "Sc
	  tant feli". No tinc gaire per el que tinc ho tinc en gran estima.
	  A ms amb el temps he aprs que tot i que no hi ha manera d'eliminar
	  els sentiments d'enveja, en mica en mica tindrs la teva oportunitat
	  i amb una mica de sort aquesta ser aviat. Pertant no et desesperis!

	  I que passsa amb el factor passar? Jo diria que ara sc ms
	  sigilosa, pertant s una prova que t tamb passars, necessitars
	  esforar-te quasi tot tot el temps, tal com ja t'he dit unes quantes
	  vegades.
	  Espero que les meves indicacions i experincies t'ajudin d'alguna
	  manera. Noms has de confiar en t mateix/a, ja s qu s difcil abans
	  de comenar el tractament hormonal, abans que ho hagis fet pblic,
	  abans de comenar el Temps Complert,.. Abans de tot hi ha fora
	  odi flotant al voltant, i costa creure en una mateix/a.
	  Un consell, enlloc de deixar crixer l'enveja, mira de convertir-la
	  en admiraci, en admiraci del que aconseguirs aviat. Cinc anys
	  enrere no podia imaginar-me vivint a temps complert com jo mateix/a,
	  com a noia, per he aconseguit recorrer un llarg cam, i fins i tot
	  sc capa d'atreure als nois. La meva imatge no s comparable a la
	  model de la plana 3 del The Sun (diary de mides reduides i format ms
	  proper a un comic encara que el seu contingut no val res, est ple de
	  deixalles i referencies "poc decoroses" [full of trash and sleezy]) per
	  els nois no se m'acosten noms per la meva imatge.
	  Tot aquestes coses noms eren possibles en els meus somnis,
	  per ara les tinc a la m, les estic vivint, sn reals. Recorda
	  aquestes paraules de comfort, no aquelles que alimenten la
	  flama del dolor, la depressi i la "engrandida" enveja.
	  T'has de dir a t mateix/a "ho aconseguir, dintre de poc ser Jo,
	  trobar la meva felicitat i la meva pau" (lnia opcional: jo sortir
	  amb el home/dona ms sexy del mn" :-) )

	c Per a qui s realment la cirurgia?
	  Aquest apartat pot semblar mal titulat, donat que si necessites
	  cirurgia qui ho ha de saber ets t - ning ms et pot dir si has
	  d'operar-te o no - noms en el teu interior est la resposta.
	  El que passa s que treient la CRS, la resta de cirurgies s'han de
	  veure com l'ltim recurs, noms quan no hi hagin ms alternatives.
	  Per mi hi ha dos motius principals per tirar endavant una cirurgia
	  facial:
		+ La necessitat per passar millor i;
		+ El discomfort d'alguns trets que t'obsessionen i que pots
		  modificar.
	  Per mi el meu nas cumplia una mica dels dos motius a dalt indicats,
	  tot i que no m'era essencial per passar millor donat que no tenia
	  problemems en aquest aspecte, tanmateix la meva necessitat per
	  modificar-lo era la necessitat de tenir una imatge irrefutable
	  (tenint en compte que vull treballar en una llar d'infants/primria), en
	  cap moment volia despertar la sospita de ser quelcom [un home] que no
	  era [s una feina en les que cal donar confiana als pares/clients].
	  Odio que la gent em vegi com a mascle, aix com el fet d'haver tingut
	  una fisonomia masculina, m'horroritza.
	  Donat que el meu nas m'obsessiona, en quant aquest s un enlla amb
	  passat que no vull recordar, que no vull veure fsicament. A ms el meu
	  nas encara mostra amb claretat all on es va trencar dues vegades a
	  causa de persecucions malintencionades, a ms de ser l'nica cosa que
	  t un aspecte mascul a la meva cara, amb la resta estic ms que
	  contenta. El cost de l'operaci no s alt, uns xxx,xx EUR (3.000 UK
	  pounds). Qu tampoc s barat, pel que necessitar estalviar i
	  treballar dur per poder-m'ho permetre.
	  Per he arribat a la conclusi que ja he fet tot all que podia per
	  ajudar-me a passar, i he millorat molt, ara ja passo inadvertida [i
	  sigilosa].  Tanmateix aquest l'ltim recurs que s operar-me el nas em
	  permetr despreocupar-me de davant un mirall veure res que em recordi
	  el meu passat en quant no acaba de lligar mab la resta de la cara.

	d Avaluaci crtica: qu necessites i qu no necessites
	  Com passava en l'anterior secci, noms t pots realment saber com et
	  et sents, noms t pots pendre la decissi del que creus necessari fer,
	  noms t pots avaluar el que ests fent; com pots imaginar estic
	  parlant de l'augment de pits i la cirurgia plstica facial. Aquesta ltima
	  est composta per les segents operacions: - no les conec totes ni estic
	  segura de tots els noms, pertant disculpeu-me si algn nom no s el ms
	  adequat!
		+ Rinoplastia  (refer el contorn del nas)
		+ Mandbula (arrodonir-lo)
		+ Ment/barbeta (arrodonir-lo i aprimar-lo)
		+ Augment de pmuls
		+ Lifting de front (disminuir el front)
		+ Transpant capillars (de cabell)
		+ Afeitat de trquea (de la nou)
	  Desprs de cercar informaci sobre elles tot i quei realment noms
	  m'he llegit quelcom de les que m'interessaven. Vaig avaluar-ne la
	  utilitat  quan noms duia 4 mesos en la terpia hormonal substitutiva,
	  no gaire temps, per noms me les vaig mirar, no vaig pendre cap
	  decissi - hagus sigut massa prematur fer-ho.
	  En aquell moment vaig apuntar "mandbula, ment, nas i afeitat de
	  trquea". Al final per noms he decidit una rinoplstia. Per que?
	  Per qu primer de tot la meva nou es fora petita, i abans de tocar-la
	  vull veure com va sense operaci. La mandbula est en un estat que no
	  s massa femenina, potser ua mica ample per res no-femen, tanmateix
	  no s problema donat que el cabell s'encarrrega d'ombrejats els angles.
	  La meva barceta s prou petita i rodona com per ajudar a l'aparena. De
	  fet una cosa que tinc clara s: "no et toquis la mandbula i la barbeta!".

	  Havia mirat el lifting de front per que les meves celles eren fora
	  planes i no gaire allunyades dels "anells supraorbitals" [l'arc
	  sobre els teu ulls]. Ara ja no se'm veu tant l's del front com per
	  operar-me en tot cas, jo miraria de donar una millor forma a les celles
	  que no pas recrrer a una cara i dolorosa cirurgia. En el meu cas les
	  hormones van allisar la pell i van desplaar les celles lleugerament
	  cap a munt i donat que queden per sobre de la "arc supraobrital",
	  feminitzant el meu aspecte. Tanmateix al no tenir els ulls grans molts
	  cops m'han dit que aquell sn els meus millors trets!.
		+ No abandonis "a la primera" - cerca altres opcions
	  En resum noms estic pendent de la rinoplstia, i desprs d'aquesta
	  "ja ser molt feli"//ja haur acabat amb els metges??

	  Aix doncs com decidir que s el que necessites? Cal que siguis
	  crtica per sense passar-te. La regla d'or en aquest cas s "tampoc
	  seria perfecte si hagues nascut amb el cos adequat". Totes les
	  persones, incloses aquelles que no han tingut una pubertat amb
	  discomformitat de gnere, es lamenten del seu cos, de no tenir uns
	  pits majors, de tenir els peus massa grans, etc. Tothom pot trobar
	  quelcom amb el que no estigui content.
	  Tampoc et passis cercant defectes, la idea no s desmoralitzar-se o
	  possar-se a plorar. Cal que preguntis als altres, demana que siguin
	  honestos amb el que veuen i no t'enfadis pel que et diguin. s
	  difcil esbrinar all que ha fet que et descobrissin, donat que no pots
	  preguntar-li a les persones que s'ho han pres malament, tampoc pots
	  comptar amb aquelles persones que et coneixen d'abans de la transici,
	  encara recordaran i per tant no han de cercar res per veuret com
	  a persona del sexe contrar.
	  Clarament els millors consells provenen d'aquelles persones que sense
	  conixer que ets TS han tret el tema de la disfora de gnere i/o
	  similars. Aquestes sn les persones que poden dir-te com ho han "notat".
	  En tot cas no et sorprenguis si et diuen quelcom com "no s res en
	  concret, s quelcom general", o potser la teva veu, la teva manera de
	  parlar de moure't, de fer les coses...

	  Estigues preparat/da per tenir ull crtic per alhora reponsable, no
	  sempre rebrs respostes clares i curtes. L'nic que pots fer si ests
	  en temps complert, s deixar a les hormones fer la seva feina durant
	  almenys un any abans de decidir res.  Hi dos motius per fer-ho, el
	  primer per que en aquest temps podrs avaluar els canvis que s'han
	  produit i el segon per que un cop tot el que hagi de modificar-se per
	  l'efecte de les hormones sigui estable el cirurgi podr saber que s
	  el que pot fer. Tanmateix sempre que puguis cerca altres solucions no
	  clniques, la cirurgia no ho pot arreglar tot, per exemple la veu es
	  quelcom que has de treballar-ho, cap cirurgia te l'arreglar, i
	  tanmateix una bona veu t'ajudar a passar molt ms que la SRS.
		+ Assegura't que has pres la decisici ms encertada.


 7. L'impacte a la vida de cada dia (diaria)
 No hi ha manera d'explicar com el fet de passar i ser sigils pot canviar la
 teva vida, de com t'afecta. Tot i que existeixen alguns efectes negatius per
 mi caren ser tant pocs, altres persones poden tenir ms problemes.
 En aquesta secci es supossa que la persona en qaesti passa be o que ja
 passa sigilosament, tanmateix et pot donar una idea de com s la vida un
 cop has arribat a aquest punt, s'ha de dir per que sense nim d'acobardir-te
 no hi ha res garantit. Aquest text es basa en observacions i experincies
 personals, per tant hauria de variar per cada persona, com ja s'ha dit al
 comenament de l'article no t'has de pendre aquest text al peu de la lletra,
 donat que s subjectiu.

	a Passant
	  Aix doncs com afecta el passar a la teva vida? te la facilita o potser
	  te la complica? - la resposta es que la vida millora, i fora. Una vegada
	  comences a passar consistentment cada cop ho fas amb major facilitat.
	  Les pors de com la gent et veu disminueixen, i apareix la confiana en
	  un/a mateix/a. Enlloc d'un cercle vicios tenin un circle beneficis donat
	  que la confiana i la manca de nervis, de por t'ajuden molt a passar,
	  tal com s'ha indicat en la secci anterior.
	  La confiana t'ajudar a sentir-te cmode i estable. Les noies no-trans
	  es preocupen de passar? - no oi, doncs b elles tamb han hagut de
	  crear la seva identitat femenina, doncs les persones trans han de crear
	  la seva identitat establint-la com a masculina o femenina.
	  Una identitat ajuda molt a passar, si tens confiana en la teva imatge,
	  en com vesteixes, en la teva veu, i en els teus sentiments i actes,
	  la gent ja no et mirar com una curiositat, ja que el que ets i el que
	  transmets corresponen, encaixen.
	  Sentir-te b amb el teu sentit de la moda, amb la teva veu o amb t
	  mateixa sn sensacions agradables que potser no has sentit mai abans,
	  s una experincia meravellosa.

	  Recordo un cap de setmana en el que vaig sentir que tot estava al lloc,
	  que tot era correcte, en el que realment m'agradadava a mi mateixa aix
	  com la meva imatge, que per fi tenia tot all que mai havia volgut -
	  havia trobat la pau desprs de tot. I aquest sentiment encara perdura,
	  s el que transmeto a les altres persones, potser a travs del meu
	  somriure constant (ara sembla que ho sigui), en certa manera
	  encapsula la meva personalitat i em fa sentir b amb les coses
	  petites, de fet comences a valorar la vida, s com una llumeta que
	  entra dins la teva nima creant-te una sensaci d'iluminaci.
	  Aquesta tamb dona sentit a la meva vida i m'anima a sortir fora i
	  gaudir-ne. s com si una part de la innocncia es recupers de la
	  perduda infantesa, avui me sentat a la gespa de davant del meu pis,
	  sota el sol calent sobre una tovallola de platja, deixant de dibuixar
	  per tal d'observar les flors del meu voltant. (He d'admentre que des
	  de petita he tingut gran inters en les flors, des de els meus dies
	  de recollecta (voluntria i involuntria) de grans de flor salvatge.
	  Sembla absurdament simple, per em fa sentir tant b.
	  Fins i tot quan t'aixeques enlloc de sentir-te depressiva, creure que
	  ja no tenies res a veure amb la resta del mn et sents amb forces
	  de fer coses aquell i el dia segent. Tanmateix altres dies al
	  aixecar-me premo el bot "callar" del despertador i torno a dormir,
	  desprs de tot no oblideu que encara sc una estudiant!

	  L'alt nivell de "passabilitat" et facilita molt la vida, tens menys estress,
	  menys preocupacions. Set pot fer difcil quan tot i passar b encara
	  ets "descoberta" en alguna ocasi. Jo sempre ho he vist com tenir un
	  globus d'autoconfiana, cada dia sense incidents aquests s'infla i amb
	  els incidents es desinfla una mica.
	  Alguns dies no seran bons per has de seguir endavant i dir-te a
	  t mateixa que vas millorant, que cal tenir pacincia, que vas pel
	  bon cam i que els altres no poden fer-te sentir malamament. El que
	  importa s el que t sents i res ms, ning pot dir-te que NO ets
	  femella per que no passes el 100%, recorda que l'interior compta molt.

	b Passant amb sigil
	  Passar amb sigil [sigilosament] s lleugreament diferent al passar
	  normal. Com s'ha indicat el sgil implica que a part de passar
	  inadvertida, (quasi) ning coneix el teu passat, potser n'hi ha alguns
	  als qui els ho has explicat, en aquest context sser descobert sembla
	  impossible. s perfecte, oi?  doncs ho s si no fos per uns factors
	  a tenir en compte.
	  Primer, com saps que realment ests passant amb sigil? (bona
	  pregunta) -  bsicament passes quant no ets descoberta durant fora
	  temps, i la gent et tracta sense inquietud. El que vaig descobrir els
	  primers dies del pas a Temps Complert era que quan la gent em
	  descobria no tenia clar com tractar-me. M'havien de tractar com les
	  altres noies, o calia ser tractat diferent; a ms la pregunta ms
	  adequada s: qu s un transexual?  quan la gent m'arriba a conixer
	  se n'adona que sc aburridament normal, res extic, noms una noia ms.

	  Passar sigilosament significa que enlloc de ser jutjada com a
	  transexual, i haver-me de preguntar que sc, la gent directament
	  pensa en femella [dona/noia]. Aix vol dir que la gent s'adrea a mi
	  d'una manera fora diferent. Un dia a la feina, recordo tenir
	  un dolors mal de panxa, una noia amable em va preguntar "Vicky
	  que tens el perode, sembla que no et trobis b", jo li vaig seguir
	  el joc i li vaig respondre "Si, i avui que s foa dolors m'he
	  deixat les pastilles antidolor". Ella amablement em va donar
	  algn Ibuprofen i vaig anar a fora a pendre-me'ls, obviament no
	  era la regla (d'acord que tinc en compte el dia del mes, per no
	  s aix amb la part fsica, *sigh*. Personalment no li canvio els petits
	  dolors de panxa de les hormones per els dolors del perode [la regla],
	  encara que al mateix temps tinc enveja de no "ser complerta" almenys en
	  aquest aspecte. Doncs b mentre jo no hi era un supervisor va
	  parlar amb la companya, quan tornanr al meu lloc em vaig trobar el
	  supervisor aquest em va dir amb una veu mostrant-se disgustat
	  "coses de dones" i no va dir res ms!.
	  Existeixen altres situacions que no m'agrada mencionar, per exemple
	  aquelles en que els mots "transvesti" i/o "transexual" aparixen i he
	  hagut d'actuar amb "normalitat". Per exemple un cop a la meva ciutat un
	  espectacle anomenat "Les senyoretes nois de Bangkok" (The Lady Boys of
	  Bangkok). El nom s fora descriptiu i si b no tenia res d'obsc, la
	  gent hi anava per qu aix ho creia. Doncs estavem en una
	  hamburguesseria desprs d'una pellcula i van conixer que el Circ
	  Estalat Xins tamb estava al poble. Llavors va aparixer el tema de
	  l'altre circ, els "Lady Boys..." la conversa va derivar cap a com de
	  terrible deuen sentir-se aquells que han de fer coses rares/fer-se passar
	  per persones diferets per tal de guanyar-se el sou. S que en cap moment
	  van voler dir que ells eren realment freaks i/o que noms ho feien veure.
	  La conversa va canviar aviat, com sempre havia intervingut per no
	  havia dit res que pogues indicar el meu coneixement sobre el tema.
	  Un altre moment fora violent, fou quan vaig comentar que feia uns mesos
	  que no anava a comprar a un barri del poble i un dels meus amics em va
	  dir que ell havia assistit a una reuni de "Lesbianes, Gays i
	  Transsexuals" per la zona amb un amic unes setmanes abans. Aquest
	  comentari van refora molt el meu sentiment de passar sigilosament.
	  Cal dir que "et sents tant b quan et tracten tal com ets", en el meu
	  cas femella, i quan els altres et jutgen per la teva personalitat, enlloc
	  d'escoltar "en proves!!" [tranny] ... * abaixar el cap amb un sigh*
	  Aix s com hem volgut sempre ser tracatdes i sempre hem desitjat ser,
	  jo no vull que ning ho spiga, no vull provocar simpatia o histria
	  als altres: vull que hem jutgin pel que sc - sense marques, ni res
	  especial, sc la persona davant teu a l'autobus, el tren l'avi o la que
	  camina davant teu en en una tenda, a les caixes d'un supermercat, o
	  en un vestidor, com tothom no hi ha res que en marqui ni tinc el desig
	  de tenir-ho. No desitjo ser tractada com un transsexual, si m'has de
	  tractar seguin algun estereotip, usa el de dona - per no penso rentar-te
	  els plats o fer-te la bugada! La gent que necessitava conixer el meu
	  passat doncs b... ja ho el coneix. En la resta de la meva vida noms
	  vull passar amb sigil i gaudir-la sense preocupar-me gens

	  Per que hi ha de les contrapartides de passar en sigil? jo en trobo
	  dues. Ja no compto la de ser deshonesta, per qu de fet portava molt
	  de temps mentint abans de que ho fes pblic. La meva vida actual no
	  s una mentida, s la veritat que he tingut el coratge de defensar, i
	  per aquest motiu no crec necessari explicar-li a ning que "vaig
	  nixer amb el cos d'un noi". Desprs de tot, s un dels motius per
	  que aquest lloc web sigui annim, indicant noms el nom de Victoria,
	  s que la gent necessita saber qui sc exactament per poder aprofitar
	  l'ajuda i suport que en petita mesura crec que dono.

	  La cara negativa s mnima i en la meva ment ambdues estan cam de
	  desaparixer:
		+ Si aconsegueixes passar amb sigil massa aviat, i et sents
		malament a causa de la discomformitat de gnere, no pots parlar
		amb els teus amics/gues donat que ells no conixen la veritat.
		+ Vius preocupat/da que alg descobreixi el teu passat i et faci
		mal amb aix.

	  El primer s'explica millor amb un exemple, aix doncs mentre a la
	  feina mai he tingut problemes per passara amb sigil, els primers
	  dies em sentia malament per la meva imatge, o ms aviat per la manera
	  que m'afectava tot all relacionat amb la meva discomfortmitat de
	  gnere, en quant no podria parlar d'aix. I es clar els altres no
	  s'atrevien a preguntar per qu cada cop semblava ms preocupada,
	  ells veien que hi havia quelcom que no lligava i jo no els deia res.
	  Amb el temps la disfora de gnere es redueix i no et sents atromentada
	  per ella, estigues segura que encara odio els meus genitals fins que
	  la SRS els corregeixin en un futur proper, per ja no em deprimeixen
	  tant donat que la resta del meu cos per mi s adequat. I donat que no
	  tinc la necessitat de parlar dels meus problemes de gnere amb cap
	  altre persona. Al anar pel bon cam han anat desapareixent els problemes
	  respecte al meu gnere, que de fet no m'he curat er que mai havia
	  emmalatit, aix com havia demanat patir-les o fer-les pbliques (fora
	  d'aquest lloc web).

	  El segn s quelcom que encara m'amona en quant per 'accident' alg
	  pot trobar coses sobre el meu passat. Ja no parlem de deixar objectes
	  impropis com pot ser una maquineta d'afeitar d'home, sin de la
	  injustcia que representa qu a UK els certificats de naixement no es
	  corregeixen, cosa que facilita que qualsevol que cerqui el teu passat
	  et pot destrossar la teva vida actual.
	  Per exemple en aquest web no hi ha cap referncia al meu nom complet ni
	  a cap de les adreces de correu personal que tinc. Mira de cercar en els
	  cercadors d'Internet com el google pel teu nom i quelcom relacionat amb
	  gnere. Cal que protegeixis la teva via privada, amb els mateixos
	  cercadors d'Internet mira de cercar pistes que puguin relacionar ambdues
	  "identitats". Has de ser prudent el que fas a Internet, conec a ms
	  d'un que al tenir la costum de ficar els seus nom i els dels seus amic
	  s'han trobat desagradables sorpresses al introduir el seu nom en un
	  cercador.
	  	+ Presta atenci i vigila el que fas i a on et fiques.

 8. Conclusi

 Aix doncs ja hem arribat al final, per sort al final aquest text ha servit per
 quelcom, una altra cosa ser que hi estiguis d'acord o que ho trobis til.
 La majoria del text es basa en experincies personals, i descobriments
 desprs d'un any vivint a temps complert, espero que siguin tils. En cap
 moment estic denegant les cirurgies, noms demano que t'ho pensis b
 abans de pendre decisions, cal meditar i pensar b qu s el que ms
 t'ajudar a passar, o discernir aquelles accions que afectaran a la resta
 de la teva vida.

 Allargant la conclusi, he rebut fora correus electrnics sobre aquest
 article, i tamb he llegit una mica ms, pel que suposso que es prou b
 com per despertar la necessitat de pensar de la gent.
 Primer de tot jo no discutir sobre el que han dit els altres, en segon lloc
 - all he escrit a l'advertncia s molt important (per aix n'he augmentat
 la mida i ho he possat ms amunt) els pensament aqu expressats sn
 provinents de l'observaci, opini i l'experincia PERSONAL, en cap cas
 s'ha de pendre com una norma o una veritat absoluta. Per ara ning m'ha
 dir res al respecte per per si de cas!, voldria calarir algunes coses.
 Primer ja se que la situaci d'una persona no s extrapolable a la situaci
 de cap altre, donat que casdac ha viscut experincies i observacions
 diferents, aquest escrit es basa en observacions i pensament personals
 aix s com m'han anat les coses - aix vol dir que no s una guia rgida
 de com han d'anar les coses en el teu cas. Tanmateix en certs temes he
 mirat de ser realista, per exemple a les demandes socials per a qualsevol
 dona sigui trans o no.

 Com ja he dit cadasc s diferent i s'organitza de manera diferent, tamb
 tenim diferents experincies, en el meu cas tot ha sortit b i el fet que
 inicialment noms volgus passar inadvertida va ajudar molt. Com li vaig
 explicar al meu pare far unes setmanes, aquesta espcie no voler
 sobresortir em va permetre emergir el Mar/Abril del 2003 i establir noves
 amistats i adquirir experincia per avanar encara ms dins el meu Temps
 Complert. Ara la meva capacitat per passar es prou alta per dir que
 rarament tinc algn problema, en aquest article he explicat que encara estic
 avanant per resoldre les rares ocasions. To i que aquesta necessitat de no
 sobresurtir em va ajudar a passar sigilosa (si b no excesivament, donat que
 la meva famlia i alguns amic sempre sabran qui sc, i si alguna futura parella
 m'ho demana tamb li ho explicar) si s'ha mostrat suficient ara per ara.
 I ho repeteixo un altre cop aqix no s una guia o una norma, s la meva
 experincia.

 L'ltima confusi a aclarir, i que no m'ajudar gens, s que les forces i
 els nims els vaig treure de les meves ganes d'arribar fins aqu, on sc ara.
 Les meves definicions en quant a passar i passar sigilosament foren escrites
 a l'inici del document per tal de clarificar a qu em referia, - el fet s que tu
 pots passar b; aix com ser alg que explicat la veritat sobre el teu passat,
 per no pots ser obert amb la teu problema de gnere (per una bona colla
 de motius). Aquest fet no et fa menys igual que una persona que encara
 mant un passar sigilos en quant no ha explicat res a ning. En el meu cas
 vaig decidir no explicar res als meus amics i coneguts sobre el meu passat per
 que no m'afectes en l'actualitat. Tampoc pots parlar amb els teus amics sobre
 coses que no coneixen (veure la secci Passant amb sgil). Si necessites
 suport, jo et recomano que miris de mantenir algn dels amics que tenies, donat
 que com va dir un collaborador a TSRoamap, alg necesitars al teu costat.
 On la meva situaci diferia en primer lloc, per que de la llista de desitjos que
 havia escrit un dels majors era el passar inadvertida, el segon motiu era per
 que tenia a propr els pares (pare i mare), amb qui podia parlar quan ho
 necessitava. Ara per ara s una situaci estranya donat que fins a l'estiu
 del 2004 no tornar a casa, noms fa 2 anys que he entrat a la Universitat,
 per encara ens veiem algun cap de setmana ja sigui aqui o all, per noms
 han sigut dues setmanes en 10 mesos, almenys procurem parlar sovint per
 telfon.
 
 Una fet que m'a sorprs s que ara sc feli i tinc moltes energies, cosa
 impensable far uns anys. Tamb em sento forta mentalment i el fet d'estar
 fora de casa m'obliga a fer-m'ho tot jo sla, ja que no tinc ningg que em
 faci la feina, no a xxx,xx Km de distncia [300 miles] en tot cas estic
 contenta d'haver-me adaptat prou b i de poder ser independent, diria jo.
 El viure lluny de casa tamb t de b que ning coneix el meu passat i aix
 m'ha ajudat molt. Aquests sn els factors que m'han portat fins on ara estic,
 i aix no em fa ni millor ni pitjor que t tan sols em fa diferent, un altre cop
 recordo que aquestes sn les meves observacions i experincies personals,
 noms espero que hagi fet b d'afegir aquesta conclusi.

 Al contrari del que potser heu llegit en altres parts d'aquest article, no penso
 defensar que passar amb sgil [sense que ning conegui el teu passat] s
 l'nica manera de fer. El missatge que s'intentava donar era la realitat
 d'una transici, en aqeust cas la emva.
 No t'has d'enganyar a t mateixa, cal que siguis crtica i que treballis per
 millorar. El factor ms important s que has d'apendre coses que les noies
 no trans han aprs des de el seu naixement, per en cap cas aix no et fa
 menys dona que elles.
 Sigues realista amb tu mateixa i amb aquells que t'estimen. Ja coneixers el
 teu cam, aquest noms s una descripci del meu.

 El sentiment que ha crescut a causa de la meva situaci s el que un
 collaborador de TSRoadmap em va recordar - es que he sigut capa de
 passar sigilosament tot i que encara sc pre-OP (per un altre any), tanmateix
 cal que vagi amb compte a la meva feina donat que treballo en una guarderia
 els mesos d'estiu, i els nens juguen i es mullen a la piscina, tot I que jo
 normalment podria nedar, els meus companys de feina creuen que jo no puc
 fer-ho. Per vosaltres no s dificil d'imaginar per que no puc nedar, donat que
 coneixeu la meva situaci (ells no la coneixen, encara que si m'ho
 preguntessin hauria fer un esfor i ser sincera sobre el motiu), em sento
 malament per no participar-hi per com amb les activitats normals amb les
 criatures he d'anar amb compte amb el que faig he de "restringir-me", aix
 doncs no sc lliure del tot encara que tampoc em preocupo excesivament per
 no participar-hi ms.

 En tot cas no dubtis en enviar-me els teus comentaris, o all amb el que estiguis
 d'acord o en desacord, sempre s agradable llegir quelcom vostre, i noms
 recorda que agafis el cam que agafis, al final trobars aquell que se t'ajusta
 millor, noms cal que siguis realista.

      Escrit per Victoria el Maig del 2003. Actualitzat el 10 de Juny del 2003.
 _________________________________________________________________
				Avs important
 Els pensaments aqu escrits provenen de l'experincia i observaci personal,
aix com opini de l'autora.
			No s'ha d'interpretar al peu de la lletra
 _________________________________________________________________
