NIEUWS
Home
Vorig Nieuws
Maandag 13 maart 2006;
Ik ben weer thuis. Het was me een week. Er is voor mij nu veel veranderd op zwemgebied.
Dinsdag 7 maart vertrokken we rond 6 uur naar Denemarken, waar we rond 4 uur aankwamen.
Woensdag ochtend hadden we onze eerste training van 08.00 tot 10.00 en s'middags was er een tweede training,? maar ik werd toen gekeurd. Tijdens de keuring moest ik eerst op een bank gaan liggen waarbij gekeken werd naar de functies in mijn armen, handen, benen en voeten. Toen ze daarmee klaar waren moest ik mijn slagen laten zien in het water. Toen ik daarmee klaar was, gingen de mensen van de keuring overleggen en kwamen na 10 minuten terug met een blad dat ik moest ondertekenen. Daarop stond dat ik vanaf nu in de klasses S5, SB5 en SM5 zwem. Op zwemgebied heeft het een voordeel. De limieten voor de WK zijn nu meer haalbaar voor mij.
Op donderdag hebben we ook nog een keer getrained van 09.30 tot 11.30 en de laatste raining was op vrijdagchtend van 09.00 tot 11.00 uur.
Vrijdagavond begon de wedstrijd. Ik begon met de 100meter vrijeslag. Ik had een tijd staan van 1.42.78 en zwom een PR van 4 seconden. Mijn eindtijd was 1.38.71. Goed voor een gouden medaille. Het limiet voor de WK is 1.40.80. Onofficieel heb ik al een WK-limiet binnen.
Zaterdagochtend zwom ik de 100meter rugslag. Mijn inschrijftijd was 1.51.76 en mijn eindtijd was 1.49.75. Weer een mooie PR en goed voor een zilveren medaille. In de 3e sessie zwom ik de 50meter rugslag. Mijn inschrijftijd was 0.51.16 en mijn eindtijd was 0.51.39. Net geen PR maar wel goed voor een zilveren medaille. Het WK-limiet voor de 50m rugslag is 1.04.35. Dit limiet heb ik onofficieel ook binnen. s�Middags was ik ingezet voor de estafette, de 4x50 meter wisselslag. Ik was startzwemmen en begon met de 50meter rugslag. Na mij kwamen
Bernadette, Mendy en Marlou. Onze eindtijd was goed voor een goude medaille. Zondagochtend zwom ik de 50meter vrijeslag. Mijn inschrijftijd was 0.46.43 en mijn eindtijd was 0.46.53. Mijn tijd was goed voor een zilveren medaille en mijn WK-limiet ligt op 0.45.94.
Zondagmiddag werden er finales gezwommen. Een kwartier voor tijd kreeg ik te horen dat ik de finale 100meter ruglag mocht zwemmen. Mijn eindtijd was 1.51.13. Net iets langzamer dan mijn tijd van de zaterdagochtend.
Na de wedstrijd zijn we gelijk met de bus richting Holten gegaan, waar we de eerste mensen hebben afgezet. Daarna door naar Utrecht, waar mijn ouders me om 01.30 uur op stonden te wachten. Van iedereen afscheid genomen, gelijk naar huis en naar mijn bed. Het was een geslaagde week met twee PR�s en 2 gouden en 3 zilveren medailles.
Zondag 05 maart;
Zo weer een hoop te vertellen.
Zaterdag 25 februari ben ik met mijn tante wezen winkelen. Ik mocht nog wat uitzoeken voor mijn verjaardag. Dat werd een ketting met bijpassende oorbellen en ik kreeg de helft van een luchtje. We gingen om 14.00 uur weg en kwamen tegen 22.00 uur thuis. Was erg gezellig. Woensdag 1 maart had het zo verschrikkelijk gesneeuwd. Ik wilde s'ochtends met mijn scooter naar school, kwam ik niet verder dan halverwege. Mijn scooter is niet geschikt om te rijden door sneeuw, dus strande ik onder een tunneltje. Ik heb toen mijn moeder gebeld die me later is komen halen met een collega en zij hebben me ook thuis gebracht.Ik was helemaal onderkoeld. Aan het einde van de middag hebben we mijn scooter opgehaald die we bij een tankstation hadden achtergelaten. s' Avonds vierde mijn oma haar verjaardag, na de training zijn we daar op visite geweest.

Afgelopen vrijdag ben ik naar het ziekenhuis geweest bij de plastische chirurgie. Ik heb te horen gekregen dat ze mij toch aan mijn handen willen opereren. Het zal wel nog anderhalf tot twee jaar duren i.v.m. zwemmen en een wachtlijst. Ik kan wel terecht komen op een spoed wachtlijst, wat niet gebeurd omdat de operatie dan niet wordt gedaan door de chirurg die mij onder behandeling heeft, maar door een andere chirurg.  De chirurg die mij onder behandeling heeft vind dat geen goed idee omdat de operatie nogal gecompliceerd is en hij het daarom zelf wilt doen. Wel houd het in dat na de operatie de hand 6 weken in het gips moet zitten en daarna weer helemaal soepel gemaakt moet worden. Aangezien deze operatie per hand plaatsvind ben ik dan wel zo'n 3 maanden uit de running. Het moet dus wel passen in mijn zwemplanning.

Vrijdag ochtend heb ik nog even een uurtje autogereden in mijn lesauto. Het ging harstikke goed ondanks de sneeuw. Mijn rijsinstructeur zei aan het eind dat ik mijn rijbewijs echt verdiend had. Ook kreeg ik te horen dat mijn auto allang bij het aanpassingsbedrijf staat en dat ze er al een tijdje mee bezig zijn. De lift voor mijn rolstoel staat er al in, dus ik snap er niks meer van.

Afgelopen zaterdag had ik een thuiswedstrijd. Ik begon met de 100 meter wissel, die helemaal niet goed ging. Ik zwom 5 seconden boven mijn tijd. De 100 meter schoolslag ging wel redelijk. Ik haalde een seconde van mijn tijd af. Vandaag is mijn tante gezellig thee wezen drinken. Mijn oom zit nog steeds in Afrika. Hij laat wel af en toe hetgeen van hem horen d.m.v. sms of mail. Mijn oom is ook bezig om samen met Kassie het een en ander te regelen voor de zomer. Maar dat horen we wel als hij weer terug is.

Dinsdag vertrek in naar Esjberg, Denemarken met het Nederlands Team. Ik kom de 13e weer thuis. Ik zal dan zo snel mogelijk een verslagje op mijn site zetten.
De uitslagen van de wedstrijd kunnen niewsgierigen
hier vinden. Klik dan op Danish Open.
Hosted by www.Geocities.ws

1