NIEUWS
Home
Vorig Nieuws
Vrijdag 12 mei;
Deze week weer een hoop gedaan.
Dinsdag ben ik naar Sport Emotion geweest. Heb toen 2 badpakken ingeslagen met een brilletje en badmuts. Heb ik voorlopig even genoeg.
Woensdag had ik mijn her-examen Duits, mondeling en schriftelijk. Ging wel goed dus ik denk dat ik het nu wel gehaald heb. In januari kwam het examen gewoon niet uit i.v.m. wedstrijden.
Vanochtend weer naar het ziekenhuis voor ergotherapie. We zijn druk bezig met een nieuwe rolstoel en scoot mobiel. Vanmiddag weer naar Spomed voor krachttraining.
Zondag 7 mei;
Zo, de vakantie zit er weer op helaas. We zaten een week in Vias, Zuid-frankrijk. De hele week, behalve op dinsdag heeft de zon de hele dag geschenen. Ik heb gelukkig al een kleurtje. De camping en de stacaravan zijn heel goed bevallen. De camping ligt aan het strand, maar daar stond net iets teveel wind voor. De zee was ook nog niet echt op temperatuur. Vrijdag rond een uur of 10 zjjn we gaan rijden en om ongeveefr 22.00 waren we ook thuis.
Gister had ik een wedstrijd in Delft ter ere van het 40 jarige jubileum van REDEOSS, mijn oude zwemvereniging. Ik zwom de 50m vrij en 50m rug. Na een week weinig te hebben getrained vielen de tijden niet echt tegen, maar ik weet wat ik nog even moet doen voor Antwerpen, volgende week.
Toen ik thuis kwam van vakantie lag er ook een brief van De Bever in de brievenbus. Maandag 15 mei mag ik een testrit maken in mijn eigen auto. Het schiet dus aardig op en het duurt niet lang meer.
Hoop ik tenminste.....
Maandag 24 april;
Nog een week naar school, dan lekker de meivakantie. Ik ga dan een week naar Zuid-Frankrijk, even bijkomen.
Afgelopen zaterdag ben ik naar de Support Beurs geweest met mijn ouders en nationaal zwemgenote
Bernadette. Het was erg gezellig en met de drukte viel het wel mee. We hebben in ieder geval heel veel informatie gewonnen over allerlei producten waaronder een nieuwe rolstoel. Alleen op zaterdag was er een kartbaan aanwezig met een aangepaste kart. Deze had dus hand bediening en geen voet bediening. Het was ontzettend gaaf en het ging ook aardig goed. Het karten van Bernadette is een ander verhaal, maar we hebben achteraf wel gelachen.
Er zijn ook foto's van het karten gemaakt. Als deze on-line staan dan zal ik er een op mijn site plaatsen.

Morgen ga ik naar De Bever voor een tussenpassing van mijn auto. Ben heel erg benieuwd.
Zondag 16 april;
Gister was de Amsterdam Swim Cup met de onderdelen voor de paralympiers.
Om 12.30 begon een clinic waarbij ik heb geholpen. Ik heb les gegeven aan degene die zich hadden opgegeven voor de clinic wedstrijdzwemmen.
Om 15.00 begon het inzwemmen tot 16.15.
De eerste afstand was de 50 meter vrije slag. Ik was erg zenuwachtig, zeker toen ik te horen had gekregen dat we bij de startblokken een kleine intervieuw kregen. De wedstrijd ging goed. Ik zwom een mooie pr van 0.46.24 wat tevens een
Nederlands record is. De 100 meter vrijeslag ging iets minder. Ik zat hier 4 seconden boven de tijd gezwommen in Denemarken. Het was wel een gezellige en geslaagde dag.

In Amsterdam was er ook een sportfotograaf aanwezig. Hij heeft van mij deze foto gemaakt (zie rechts). Mooi he?
Maandag 10 april;
Het weekend is weer voorbij. Vrijdag ben ik samen met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest voor ergotherapie, maar ze was ziek dus stonden we na 5 minuten weer buiten. Ik ben toen met mijn moeder naar het gemeentehuis geweest om een invalide parkeerplaats aan te vragen, maar dat kon nog niet wat het kenteken van mijn auto is nog niet bekend. Ook kregen we te horen dat ik er misschien geen een krijg omdat wij de mogelijkheid hebben om een auto voor de deur te plaatsen.
Zaterdag kwamen kennissen bij ons gourmetten. Zondag hebben we thuis met z n vieren de resten opgemaakt.
Aanstaande zaterdag zwem ik in Amsterdam. Ik mag meedoen met de paralympische finale. Dat zijn de 50m en 100m vrijeslag. Ik ben wel vaker bij de Amsterdam Swim Cup geweest, maar dat was voor een clinic of om te kijken, nu mag ik eens zelf zwemmen tussen de Nederlandse toppers.
Hosted by www.Geocities.ws

1