De echte Rijlessen
30 September 2004

Vandaag had ik dus eigenlijk mijn eerste rijles, de vorige waren proeflessen. Er zullen niet veel andere mensen zijn die net als mij kunnen zeggen: Ik ben bij mijn eerste rijles gelijk op de rijksweg geweest. Ik reed nu echt 120, en dat is veel makkelijker dan 50km. Als ik ergens 50 moet rijden rijd ik eerder 45 omdat 50 best lastig is aan te houden.
HOME
TERUG
7 Oktober 2004

Vandaag rijles nr.2 en heb ik voor het eerst achteruit gereden. In de auto waar ik in les, met de aanpassingen is het veel lastiger om achteruit te rijden dan in een gewone auto, omdat ik niet schuin naar achter kan kijken want ik heb allebei mijn handen voor nodig en moet dus recht blijven zitten, en moet dus achteruit rijden en mijn spiegels gebruiken om recht te rijden. Ook is het gas geven lastiger want of ik sta stil, of ik ga te hard achteruit. Ik moet de goede snelheid dus zoeken.
Volgende week oefen ik dat weer.
14 Oktober 2004

Vandaag had ik rijles nr.3 en heb ik weer geoefend met achteruit rijden. Het ging goed. Ik ben ook even langs mijn opa en oma gereden en mijn instructeur had toen bij ze aangebelde. Ze vonden het heel erg leuk dat ik langs reed. In de volgende les ga ik modele 1 aflsuiten. Je doet dan een soort rijexamen. Er zijn totaal 4 modules.
4 November 2004

Vandaag ging het wel goed. Mijn instructeur heeft module 1 afgevinkt en ik ben nu bezig met module 2. Ben weer op de rijksweg geweest. Ik zat bijna in een andere auto. Ik moest namelijk 2 banen opschuiven naar rechts. Nadat ik een baan was opgeschoven zei ik: ik schuif gelijk dopor naar de tweede baan maar had dus niet gezien dat er een auto naast me reed! Gelukkig zag mijn instructeur het wel!
18 November 2004

Vandaag eindelijk weer gereden. Het ging wel goed. Heb geoefend met in een bocht achteruit rijden. Het was wel even lastig. Of ik draaide teveel, of te weinig, of ik begon te snel met draaien, of weer te laat of het ging goed! Volgende week kruispunten doen.
25 November 2004

Omdat ik vandaag ziek was heb ik helaas niet gereden!
2 December 2004

Vandaag dus rijles nr 6. Het ging heel goed. Ik heb kruispunten geoefend bij ons in de zijstraatjes van de Hoofdweg. Daarna ben ik nog de rijksweg opgeweest en gereden van Capelle a/d IJssel richting Gouda en er bij Nieuwerkerk weer af. Het was een gezellige en leuke rit.
9 December 2004

Vandaag heb ik goefend met parkeren. Achteruit inpakeren. Wat een gedoe zeg, en het moet in 1 keer goed zijn, je mag niet corrigeren.Het ging wel goed voor de eerste keer. Maar het probleem is; of ik draai te langzaam en rijd te hart of ik draai te snel en rijd dan te langzaam.Volgende week mag ik rijden naar Gouda!!!
16 December 2004

Vandaag naar Gouda geweest. Ging goed, lekker gereden op de rijksweg.
23 December 2004

Vandaag nog geoefend met met parkeren. Achteruit er in een keer in. Het gaat steeds beter.
30 December 2004

Vandaag nog kruispunten gedaan. Gaat nu heel goed. Ook weer wezen parkeren, dat gaat steeds makkelijker.
Hosted by www.Geocities.ws

1