Mummo tuli bussiin ja ojensi tullessaan
kuljettajalle traktaatin, jonka kannessa luki suurin kirjaimin
"Minne olet menossa?"
Kuljettaja mulkaisi mummoa, kaivoi taskustaan kynän ja kirjoitti
kysymyksen alle "Simonkadulle" ja ojensi traktaatin takaisin mummolle.
Vuorikiipeilijä putosi jyrkänteeltä.
Syöksyessään päistikkaa kohti
hirmuisen rotkon pohjaa hän sai kiinni pienen puunkäkkyrän oksasta.
"Apua", hän huusi. "Onko siellä ylhäällä ketään?"
Taivaalta kajahti syvä majesteettinen ääni, joka kumisi rotkon
seinämissä.
"Minä autan sinua, poikani. Mutta ensin sinun täytyy tunnustaa uskosi ja luottaa minuun ehdottomasti."
"Kyllä, kyllä, luotanhan minä toki sinuun", mies vastasi.
Ääni kajahti uudelleen: "Päästä irti siitä oksasta!"
Seurasi pitkä hiljaisuus, sitten mies huusi:" Haloo, onko siellä
ylhäällä ketään muuta?"
Antti rukoili säännöllisesti
joka ilta Jumalaa ja sanoi usein rukouksessaan:
- Herra, anna minun voittaa 7 oikein lotossa.
Tätä Antti oli rukoillut jo kymmenisen vuotta, mutta Jumala ei ollut
vastannut. Erään kerran Antti taas rukoili:
- Herra, miksi Sinä et anna minun voittaa lotossa täysosumaa?
Ja yhtäkkiä Antti kuuli äänen, joka sanoi:
- Lapseni, sinä voisit tehdä edes sen verran itsekin, että
edes kerran täyttäisit loppokupongin ja veisit sen kioskille.
Amerikkalaisen raamatukoulun opiskelijoita oli
ollut matkalla Venäjällä. Kotimatkallaan he
pysähtyivät Helsinkiin ja
kävivät tutustumassa mm. Tuomiokirkkoon. Mikael Agricolan patsaan
kohdalla ryhmän johtaja kysyi suomalaiselta oppaalta, ketä patsas
esitti.
- Mikael Agricolaa tietysti, opas vastasi.
- Anteeksi, mutta kuka Mikael Agriola sitten oli, kysyi ryhmänjohtaja.
Ja opas vastasi:
- Mitä ihmettä - ettekö te ole lukeneet Raamattua???
Mikä tämä on?
- hih hih
- heh heh
- hoh hoo
- hah hah haa
- höh
Vastaus: epäilijä nauruherätyksen kokouksessa.
Oltiin karismaattisessa kokouksessa.
Ylistyslauluja oli laulettu jo
melkein tunti ja meno tuntui vain kiihtyvän. Jossain vaiheessa
eräs seurakunnan johtajista puhkesi rukoilemaan: "Halleluja! Amen!
Todella ihanaa! Kiitos ja ylistys! Kiitos Herra tästä ihanasta
kokouksesta, joka meillä on. Mutta olisitpa ollut täällä
viime viikolla, jolloin meno oli vieläkin parempaa..."
Kerran
Taivaan väki päätti järjestää vuosittaisen
konferenssinsa maan päällä. Joku ehdotti, että
pidetään se Betlehemissä,
joka on mukava pieni kaupunki. Mutta Maria sanoi:
- Valitettavasti siellä ei ole riittävästi majoitustilaa.
Sitten joku ehdotti Jerusalemia, joka on paljon suurempi kaupunki. Jeesus
ei kuitenkaan pitänyt ajatuksesta.
- Minulla on huonoja kokemuksia siitä kaupungista. Paikallinen
väestö on kovin väkivaltaista.
Ankaran pohdinna jälkeen joku keksi ehdottaa Roomaa.
Pyhä Henki sanoi:
- Hyvä idea. Siellä minä en olekaan vielä koskaan
käynyt!
Jeesus ja opetuslapset olivat käymässä
Suomessa ja kulkivat pitkin metsäpolkua, kun he yhtäkkiä
huomasivat edessään
ison karhun. Opetuslapset tietysti pelästyivät kovasti, mutta Jeesus
sanoi
- Älkää peljätkö! Se on täytetty!
Ravintolassa oli meno päällä ja
ihmisiä virtasi sisään.
Ovella seisoi kuitenkin naispuolinen pelastusarmeijan sotilas,
joka pysäytti niin monta kuin ehti.
- Älkää menkö sinne synninpesään,
älkää menkö...
Eräs nuori mies kysyi oliko nainen ollut itse koskaan ravintolassa.
- En tietenkään.
- Kuinka voit tietää minkälaista siellä on.
Lähde mukaan.
Pienen suostuttelun jälkeen nainen lähti sisälle.
He menivät baariin
ja mies kysyi, voisiko tarjota drinkin.
- Voi hyvänen aika, nainen sanoi epäröiden.
- No jos saan sen kahvikupissa, niin voin ottaakin. Muuten se olisi liian
moraalittoman näköistä.
Mies meni baaritiskille ja pyysi kaksi viskipaukkua, toisen lasiin ja
toisen kahvikuppiin.
- Ei kai...baarimikko sanoi ällistyneenä. - Älä vain
sano että se pelastusarmeijalainen on taas täällä!
Takaisin Liisan
huumorisivulle
Liisa Hämäläinen ([email protected])