Mummo tuli bussiin ja ojensi tullessaan kuljettajalle traktaatin, jonka kannessa luki suurin kirjaimin "Minne olet menossa?"
Kuljettaja mulkaisi mummoa, kaivoi taskustaan kynän ja kirjoitti kysymyksen alle "Simonkadulle" ja ojensi traktaatin takaisin mummolle.
Vuorikiipeilijä putosi jyrkänteeltä. Syöksyessään päistikkaa kohti hirmuisen rotkon pohjaa hän sai kiinni pienen puunkäkkyrän oksasta. "Apua", hän huusi. "Onko siellä ylhäällä ketään?"
Taivaalta kajahti syvä majesteettinen ääni, joka kumisi rotkon seinämissä.
"Minä autan sinua, poikani. Mutta ensin sinun täytyy tunnustaa uskosi ja luottaa minuun ehdottomasti."
"Kyllä, kyllä, luotanhan minä toki sinuun", mies vastasi.
Ääni kajahti uudelleen: "Päästä irti siitä oksasta!"
Seurasi pitkä hiljaisuus, sitten mies huusi:" Haloo, onko siellä ylhäällä ketään muuta?"

Antti rukoili säännöllisesti joka ilta Jumalaa ja sanoi usein rukouksessaan:
- Herra, anna minun voittaa 7 oikein lotossa.
Tätä Antti oli rukoillut jo kymmenisen vuotta, mutta Jumala ei ollut vastannut. Erään kerran Antti taas rukoili:
- Herra, miksi Sinä et anna minun voittaa lotossa täysosumaa?
Ja yhtäkkiä Antti kuuli äänen, joka sanoi:
- Lapseni, sinä voisit tehdä edes sen verran itsekin, että edes kerran täyttäisit loppokupongin ja veisit sen kioskille.
Amerikkalaisen raamatukoulun opiskelijoita oli ollut matkalla Venäjällä. Kotimatkallaan he pysähtyivät Helsinkiin ja kävivät tutustumassa mm. Tuomiokirkkoon. Mikael Agricolan patsaan kohdalla ryhmän johtaja kysyi suomalaiselta oppaalta, ketä patsas esitti.
- Mikael Agricolaa tietysti, opas vastasi.
- Anteeksi, mutta kuka Mikael Agriola sitten oli, kysyi ryhmänjohtaja.
Ja opas vastasi:
- Mitä ihmettä - ettekö te ole lukeneet Raamattua???
Mikä tämä on?
- hih hih
- heh heh
- hoh hoo
- hah hah haa
- höh
Vastaus: epäilijä nauruherätyksen kokouksessa.
Oltiin karismaattisessa kokouksessa. Ylistyslauluja oli laulettu jo melkein tunti ja meno tuntui vain kiihtyvän. Jossain vaiheessa eräs seurakunnan johtajista puhkesi rukoilemaan: "Halleluja! Amen! Todella ihanaa! Kiitos ja ylistys! Kiitos Herra tästä ihanasta kokouksesta, joka meillä on. Mutta olisitpa ollut täällä viime viikolla, jolloin meno oli vieläkin parempaa..."
Kerran Taivaan väki päätti järjestää vuosittaisen konferenssinsa maan päällä. Joku ehdotti, että pidetään se Betlehemissä, joka on mukava pieni kaupunki. Mutta Maria sanoi:
- Valitettavasti siellä ei ole riittävästi majoitustilaa.
Sitten joku ehdotti Jerusalemia, joka on paljon suurempi kaupunki. Jeesus ei kuitenkaan pitänyt ajatuksesta.
- Minulla on huonoja kokemuksia siitä kaupungista. Paikallinen väestö on kovin väkivaltaista.
Ankaran pohdinna jälkeen joku keksi ehdottaa Roomaa. Pyhä Henki sanoi:
- Hyvä idea. Siellä minä en olekaan vielä koskaan käynyt!
Jeesus ja opetuslapset olivat käymässä Suomessa ja kulkivat pitkin metsäpolkua, kun he yhtäkkiä huomasivat edessään ison karhun. Opetuslapset tietysti pelästyivät kovasti, mutta Jeesus sanoi
- Älkää peljätkö! Se on täytetty!
Ravintolassa oli meno päällä ja ihmisiä virtasi sisään. Ovella seisoi kuitenkin naispuolinen pelastusarmeijan sotilas, joka pysäytti niin monta kuin ehti.
- Älkää menkö sinne synninpesään, älkää menkö...
Eräs nuori mies kysyi oliko nainen ollut itse koskaan ravintolassa.
- En tietenkään.
- Kuinka voit tietää minkälaista siellä on. Lähde mukaan.
Pienen suostuttelun jälkeen nainen lähti sisälle. He menivät baariin ja mies kysyi, voisiko tarjota drinkin.
- Voi hyvänen aika, nainen sanoi epäröiden. - No jos saan sen kahvikupissa, niin voin ottaakin. Muuten se olisi liian moraalittoman näköistä.
Mies meni baaritiskille ja pyysi kaksi viskipaukkua, toisen lasiin ja toisen kahvikuppiin.
- Ei kai...baarimikko sanoi ällistyneenä. - Älä vain sano että se pelastusarmeijalainen on taas täällä!
Takaisin Liisan huumorisivulle

Liisa Hämäläinen ([email protected])
Hosted by www.Geocities.ws

1