Jos Jumala sulkee oven, Hän avaa jostain ikkunan.

On parempi olla suurvaltakunnan pienlähettiläs kuin pienvaltakunnan suurlähettiläs.

Ei ole ihmistä ilman suruja. Jos on, hän ei ole ihminen. (Shakespeare)

"Who knocks so loud?"
"A little lonely sin..."
"Enter", I answered
- and all the hell was in.

Itkemään, pelkäämään ja turvattomuutta tuntemaan ihminen ensiksi oppii.
Ja minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. (Erkki Leminen)

Tässä on koe, jonka avulla saat selville, oletko saattanut päätökseen tehtäväsi maan päällä:
Jos olet vielä elossa, tehtäväsi jatkuu.
(Richard Bach)

Jos et osaa repiä sanan palasia tuskastasi,
vie toki koko tuskasi Hänelle.
Jos et voi vuodattaa sulaa sydäntäsi Herralle,
kolauta koko jäätynyt mielesi Hänen eteensä.
(Erkki Leminen)

Äitini teroitti minulle: "Poikani, onnea et voi ostaa."
Hän ei tullut sanoneeksi, ettei sitä voi vuokratakaan.
(Kirjasta "Kohtauspaikkana Torremolinos")

Vasta sillä, mitä ihminen oppii sen jälkeen, kun hän jo tietää kaiken, on merkitystä.

Miksi niin monet lähetystyöntekijät ovat naisia? Miksi niin harvat miehet lähtevät, paitsi ehkä perheensä kanssa? Ehkäpä miehet ovat ymmärtäneet Jesajaa näin:
Minä kuulin Herran äänen sanovan "Kenet minä lähetän? Kuka lähtee sananviejäksi?" Niin minä vastasin: "Tässä olen, lähetä minun sisareni."
(Tarkista Jes 6:8)


"Sanoin aikoinani entiselle isännälle HYVÄSTI. Hän vastasi NÄKEMIIN, KULMAN TAKANA TAVATAAN. Ja tavattu on!" (Erkki Leminen)

Jos satut tietämään, kuka on lausunut/kirjoittanut jonkin noista ilman nimeä olevista ajatuksista, lähettäisitkö ystävällisesti minulle tiedon siitä. Postia voit lähettää vaikkapa tästä: [email protected]
Takaisin "Jotakin luettavaa" -sivulle

Liisa Hämäläinen ([email protected])
Hosted by www.Geocities.ws

1