Poems and Other Things


Ibland kan man faktiskt RÅKA peta näsan när någon annan ser på!!


*Var dag blir jag blängd åt av okända människor jag möter.
(Ja, alltså okända för mig. Om de är kändisar eller inte skiter jag i.)
Själv delar jag också ut åtskilliga "bläng" per dag. Om man gjorde statistik i olika länder på hur mycket "bläng" invånarna tar och ger tror jag att svenskens procentsats skulle bli en av de högsta. Vad är då en/ett "bläng"?
Jo!
Blänga är att ge någon en blick som på samma gång utstrålar likgiltighet som arrogans, hat och allmän ondska.
När man får en/ett "bläng" kan man tänka sig att personen som utdelar den tänker ungefär så här: "Du, din lort! Du är mig underlägsen. Du skall vara tacksam att jag ens bevärdigar ett "bläng"!
Själv tänker man när man delar ut en "bläng": "Ok! Du blänga mig, jag blänga dig!"
Alltså, man svarar enbart någon annans bläng.
Man kan också tänka: "Du, din lort! Du är mig underlägsen. Du skall vara tacksam att jag ens bevärdigar dig ett bläng."".
Mycket ofta dock, ligger det inga sådana här djupsinniga tankar och dolda budskap bakom blängandet. Man blänger helt enkelt av gammal vana.
Om någon främmande ler mot mig blir jag förvånad och lite osäker. Jag tänker:"Vad vill du mig" Vet du något? Vad gör jag nu?"
Ofta låtsats jag att jag inte såg och vänder bort blicken. Ja, men tänk om folk gick omkring och log mot varandra hela tiden!
Hur skulle det då se ut?
Va? Nej, tacka vet jag hederligt "bläng".

 


 

"Based on a true story"                                       

Ica Kvantum

En gång ville de ge
mig ett jobb
Men
Jag sade
NEJ


Vers 1
Pervers
Crème fraîche
Per Vers
en avslagen bärs
Kors o tvärs
The Clash
Smasch
Ters
pervers


ströva kring på frusen äng
ligga i en främlings säng
älska till extas
en snöbubbla av glas
räkna prickar i tapeten
tills allt går i kras
och man är fast
i smeten


Hosted by www.Geocities.ws

1