| Marjan leest - vervolg | ||||||||||||||||
| Wat vind je vervelend om te lezen? Ik lees alleen romans. Beschouwende dingen, informatieve dingen zijn helemaal niet aan mij besteed. De krant bijvoorbeeld lees ik met de grootste moeite. En alleen omdat ik vind dat ik in mijn beroep wel �ets moet weten van wat er speelt in de wereld. Wat zijn je 3 favoriete boeken uit de lijst die we samen hebben gelezen? Mogen het er maar 3 zijn? De Tweeling was natuurlijk fantastisch. Altijd als ik een boek geweldig vind, dan begin ik weer met hoofdstuk 1 als ik het boek uit heb. Dit was het geval met de Tweeling, met IM (waarvan ik het laatste deel huilend heb zitten lezen) en met de Passievrucht. Maar Tsjip, de Leeuwentemmer las ik voor het eerst toen mijn zoon een jaar of twee was, en dat deed me zo denken aan mijn vader met mijn zoon. Het Geheim, ook zo mooi. En de Avondboot is heerlijk keukenmeidenromanachtig. Wat zijn volgens jou de 3 grootste draken uit de boekenlijst? Dubbelliefde van Adriaan van Dis vond ik een vreselijk vies boek. Letterlijk vies. Ik kreeg het van iemand voor mijn verjaardag, nadat ik het al had gelezen, en mocht het ruilen. Ik wilde het niet eens hebben! Met De Lichtval van Gijs IJlander kreeg ik bijna zelfmoordneigingen, maar het kan ook zijn dat dat kwam doordat ik het las in dezelfde periode dat een goede vriendin was overleden. Misschien zou ik het boek nog eens moeten proberen. Phileine zegt sorry vond ik ook niet geweldig, hoewel ik andere boeken van Giphart w�l erg leesbaar vindt. Het boekenweekgeschenk 2003 (Gala) had ik in een middag uit! Zijn er boekensites die je wel eens bezoekt? Aanraders? Alleen degene die ook al op de website staan bij links. Bij Meander kun je je abonneren op een literaire nieuwsbrief. Wat maakt Calliope de moeite waard? Om te beginnen het feit dat je boeken leest die je anders niet gepakt zou hebben. En dat je doorzet bij een vreselijk boek, en dan wordt het toch nog mooi (bijvoorbeeld Het grijze Kind, van Theo Thijssen). Verder de vriendschap die we voor elkaar voelen, het je hart uit kunnen storten als dingen niet goed gaan in je leven. De uitstapjes die we samen maken en de lol die we samen hebben. |
||||||||||||||||
| Terug naar beginpagina leden Calliope | Terug naar eerste pagina Marjan | |||||||||||||||
| Menu | ||||||||||||||||
| Terug | ||||||||||||||||