LES HABILITATS BÀSIQUES
Es consideren habilitats bàsiques: -Presa de Pilota -Posició fonamental -Posició de triple amenaça
La presa de la pilota
Per agafar correctament la pilota, les dues mans es col·loquen lateralment sobre aquesta i el contacte es fa amb el tou dels dits, zona de màxima sensibilitat i mai amb el palmell. Com a referència, si prolonguéssim la línia que dibuixen els dos dits polzes, en ajuntar-se farien una "V".
S'ha de subjectar amb prou força com per sentir-la segura a les mans, però sense excessiva tensió. La força s'ha de concentrar en els dits i els canells han d'estar relaxats per poder passar, botar o llançar amb precisió.
Els braços estan flexionats pels colzes i lleugerament desenganxats del cos. La pilota es troba a una alçada entre la cintura i el pit.
La posició bàsica amb la pilota
En el decurs d'un partit de bàsquet hi ha una posició que es repeteix amb molta freqüència i que anomenem, per això, bàsica. Hi ha 2 punts clau que la defineixen: -Les cames flexionades -Els peus separats a una distància similar a la que hi ha entre les dues espatlles.
D'aquesta manera permet que el cos realitzi desplaçaments que són més ràpids, i el cos es manté estable i equilibrat.
El tronc està lleugerament inclinat cap endavant i, sobretot i molt important, el cap està alt amb el camp visual més ampli possible. La posició de les mans estarà en funció de si es té o no la pilota o de si es troba en funcions defensives.
S'ha de treballar per aconseguir que els nostres jugadors assoleixin aquesta posició d'una manera espontània i que s'hi trobin còmodes.
Posició de Triple Amenaça
S'entén com a triple amenaça aquella posició prèvia amb la pilota d'on parteixen les 3 accions bàsiques del bàsquet: fer una passada, bot o un llançament.
Des de la posició bàsica, la mà dominant (dreta o esquerra) passa des de la posició inicial lateral a la pilota a just darrera d'aquesta, amb el canell flexionat. El contacte respecta les normes abans citades, amb els dits i no amb el palmell. Com a referència, en aquest cas, si prolonguéssim la línia que dibuixa els dos dits polzes, en ajuntar-se faria una "T". La posició inicial es desplaça lateralment per acabar quedant per fora del cos.
S'ha de treballar les dues mans insistint en la ma no dominant.
|