Sitrap, Tenerife, uke 49
Avreise 01:00 - natt til søndag 09.12.
Destinasjon - by'n.
Neste avreise 05:00 - natt til søndag 09.12.
Destinasjon - Tenerife.
Søndag
Jo Stordal og Geir traff asfalten på Tenerife mandags mårra. De la særlig merke til at de var på flyplassen og visste
at de måtte huske dette stedet, i tilfelle noen gadd å ettersende bagasjen deres dit. Heldigvis hadde de med seg
"survival-kit" (VISA kort) i håndbagasjen (lommene altså).
De ble veldig glad når de fant hotellet, i motsetning til alle de andre gjestene! Utpakkinga tok 1 eller 8 sekunder. Så pakka
de VISA kortet tilbake og dro for å kjøpe øl. Skuffelsen var stor da de ikke fant Ringnes. Men situasjonen ble delvis reddet
da de fant Kronborg, partyguttas fjernadopterte øl! Etter et ukjent antall adoptivøl fant gutta ut at de ikke fant by'n.
Tiden var inne for å bade, man er jo tross alt i syden! Siden bagasjen var trygt innelåst i en leilighet midt i Oslos
mediokre østkant, Grønnland, fant man ut at klærne ikke måtte bli våte. Som de diskrete guttene de var tok de av seg
klærne lengst mulig unna basenget og krøp blant palmer og blomsterbed bort til bassenget. I ly av nattemørket og
overvåknings kameraet rulla de seg ut i bassenget som var ekstra klora i anledning natten. De koste seg fælt i vannet
inntil de hadde fått i seg nok klorvann for en natt.
Mandag
Dagen etter hørte de historier om bråk på hotellet, Geir og Jo hadde ikke fått med seg noe av dette bråket... Mulig det
skjedde når de dykka, eller når de øvde seg på mageplask, hvilket ikke er noe mer behaglig uten badebekledning. De andre
gjesten mente at slike personer ikke burde være på et så fint hotell. Jo og Geir fant baren for å se om de hadde mat.
Hun svenske dama som jobba der mente at hun synes gutta så kjente ut. Selv om hun ikke hadde sett dem med klær på før,
eller i virkeligheten. Hun hadde nemlig tilgang på overvåkningskameraet.
Det var egentlig ganske mange gamle folk på hotellet. Men det var da 5-7 damer der. De hadde prata litt med 4 damer. Eller...
Damene var nok sultne når Geir og Jo kom bort, for de begynte å løpe. Men gutta var ganske sikre på at de kom til å feste
endel sammen med disse damene, hvis de ikke løp seg bort.
Ellers så er de ikke helt sikre på om det har skjedd noe mer der nede... Ting er som man forventer... Invetaret på hotellrommet
er ikke montert godt nok, på den annen side blir det mer plass på rommet på den måten. Når man løsner noe tar man bare
en tur til hotellbetjeningen og gir dem blomster, så får man bli litt til.
Foreløpig status er at det ikke er noen kjente terrorister i Tenerife, selv om meldinger derfra kan tyde på annet. Så, ring
NATO og si at det ikke er noen grunn til bekymring.
Tirsdag
Denne dagen jobba det en bartender fra Asker i baren... Det var veldig fint, for da fikk de mange gratis shot. Det var
whiskey/tabasco i litt mange av dem, men det gikk bra ettersom de var gratis. Det var ganske mange damer i baren, men de
holdt seg litt unna. Det hjalp ikke at Geir og Jo stod på bardisken og bordene og slo pinner mot hverandre. Damene kom ikke
noe nærmere av den grunn.
Onsdag
I baren denne dagen hadde Geir tatt konsekvensene av at de ikke hadde fått så mye damer enda. Så han stilte med briller...
med blanke plastlinser. De fikk han til å se veldig intelektuell ut, men det hjalp ikke så veldig. Senere på kvelden
lurte de de 2 av jentene fra hotlellet... Geir jaga dem rundt et hjørne der Jo tok imot dem. Jentene sa at de var svenske,
og de inviterte gutta med på gløggparty dagen etter. Geir og Jo ble veldig glade og lystige, så de løp bort til nærmeste
spillebue og skøyt fra seg litt med lekemaskinpistoler.
Torsdag
Det de ikke husker fra denne dagen:
Hotellpersonalet har vært så greie og satt opp eget kamera forran døra deres.
Gutta drakk gløgg med 2 svensker og 7 katter, som ikke likte vodka, kattene altså.
De greide å ta bilder av seg selv sammen med en av damene! Frivillig!
Forts følger...