Mai 2002

Hei alle sammen, jeg sitter litt forslått her oppe i nord, og lurer på hvor det ble av mai dagene. Jeg tror de ble borte i sol, sommer, bassgitar, karaoke, prinsesser og damer i hvitt, og det er vel ikke det værste som kan skje?

Som vi så lenge hadde planlagt ramla jeg av flyet på Flasnes i Bergen midt i mai, 16. stod for døren. Dette var faktisk 3. gangen Petter og jeg så The Rolling Ones(Rolling Stones cover-band), og de herja som aldri før, ellers var vi sikkert bare idiot resten av kvelden, Per rota med en lyktestolpe m/kjole, eller var det en brannhydrant? Det var faktisk ikke bare-bare å kle på seg 1100 den 17 . mai, men med hjelp fra hverandre stod vi til slutt i penstasen både Petter og jeg, dagen gikk med på å konvertere "food to shit" og O2 til CO2, jeg fikk også bekreftet at damer i sørnorge(i motsettning til nord) fortsatt liker uniformer:-)
Da jeg hadde fått på meg dongeribukse og t-skjorte igjen, var en ny kveld på byen for døra. "California dreamin'" kommer aldri til å bli dem samme etter at Per og jeg smeltet utallige pikehjerter på scenen, mens vi vrikka på rompa under mellomspillet. Faktisk ble vi innvitert på nachpiell den natta, dama ville at vi skulle slå henne etter at hun hadde forlatt skoa sine i pirattaxi køen, men det gjorde vi ikke, i stedet drakk vi opp Teqila-flaska som stod ved utslagsbenken mens hun viste oss puppene sine, hun fikk også en shot, men siden hun putta den i vasken sammen med kebaben hun spiste på byen, fant Per og jeg ut at det kanskje ikke var noe kvinnfålkdrikk likevel.

Heidi ristet liv i meg klokken 1400 den 18, nå skulle vi grille, og ha fårchpill. Det hørtes jo bra ut! Og så hadde det vært innbrudd i kåken mens jeg lå å sov, men det gikke visst bra, for tyvene hadde bestillt taxi bort fra åstedet, noen var sikkert lure nok til å si ifra. Jeg bretta opp treningsbuksa mi og sprada elegant ut i gata der Per og Heidi venta, der var jeg enda litt mer idiot, før jeg gikk og kledde på meg, og vi kunne fortsette herjingene. Denne kvelden fikk vi et problem, vi ble ikke fulle, men alikevell ble "American Woman" og "The letter" (også denne gang med rompevrikking) fremført som ingen andre enn meg og Per kan gjøre det på karaoke-scenen!

Bergen oppholdet gikk alvorlig mot slutten på dette tidspunktet, Per forlot oss 19., men Petter BB og jeg tok oss en tur ut på tirsdag 21, det var nettopp denne kvelden The Tales hadde sin "inn-plugger" debut for et større publikum. Petter lente seg bort til meg en gang utpå kvelden og spurte: -...husker du Don't look back i hue? -...njaaei, litt. Svarte jeg. -Husker du den på gitar da Petter? Han var ikke sikker, men med mot i bryst og lite vett i pannen fant vi ut at det sikkert gikk bra, det var vel få som hadde hørt låta før uansett. Vi safe'an ved å dra første vers to ganger, da ingen av oss huska andre den kvelden, men vi bestod prøven stolte som unge løver!

Det var godt å sette seg på en stol hos min gamle venn og kollega Jørgen Tellefsen etter 15 timer på bussen(hehe), Stordal var også der for å ønske meg velkommen til Trønderland. Skryt, løgn og skrøner fikk en ny betydning den kvelden, men Tellefsen skulle på jobb dagen etter, så det ble bare Stordal og meg på byen den kvelden.

Grunnen til Trondheimsturen var det kongelige bryllupet, i fjord så vi sønnen til sjefen vår gifte seg, så vi måtte nå få med oss prinsessa også. På med infanteriets gallauniform, og ut å kapre halve kongeriket. Det var veldig menge mennesker på torget den dagen, så jeg fant ut at halvparten skulle gå, og for å gjøre det enkelt, kunne vi ta alle gutter og menn, det ville vel bli ca halvparten trodde vi. Vi traff en gjeng med prinsesser den dagen, med krone og alle greier, de var ordentlig artige, fra Frostad og alle greier. De møtte vi igjen på byen senere den kvelden, det endte opp med at de rana oss i en taxi, og banka opp Per på jentedassen.

Siste kvelden hoppa vi og spratt på Rick's, vi er fortsatt forelska i dama bak baren der, og Per gjorde et heroisk forsøk på å få med seg en kvinnelig soldat, fra laget til Stordal på nachpiell, men siden hu var tøffere enn Per, og hadde vært inne lenger, var hu ikke imponert. Jeg jobbet hardt den kvelden med å skaffe befalselevene damer, men de var håpløse! Eller var det meg det kanskje? Trondheim ruler! Kongeby!

Det er 23 grader på Skjold i dag...så føkk ju sørnorge, jeg blir!

Geir

Hosted by www.Geocities.ws

1