|
|
||||||||
|
טיפול משפחתי
כללי | נושאי הטיפול | בן הזוג או הילד מסרב להשתתף בטיפול?
בעיות ביחסים בין בני-הזוג, ביחסים עם הילדים או ביחסים עם משפחת המחותנים ועוד, יכולות לגרום למצוקה נוראית ואיבוד כל אושר. נישואין, נישואין שניים, מבנים מסובכים ושונים של המשפחה המורחבת, אבטלה, מחלות ועוד יכולים לגרום למצבים רגילים להיהפך למצבים קשים, מלאי קונפליקטים ומתח.
טיפול משפחתי הוא כלי יעיל ביותר בפתרון בעיות בתא המשפחתי ושיפור התקשורת הבין-אישית. קיומה של מסגרת "ניטראלית" ואובייקטיבית מאפשר לכל אחד לבטא את רגשותיו ולדעת שדעתו תישמע.
חשוב להבין שאין צורך לחשוש מביקורת במהלך הטיפול המשפחתי. לכל אחד מבני-המשפחה ניתנת האפשרות להתבטא ולומר את אשר על ליבו - ולכל אחד יקשיבו.
לא מרימים ידיים גם כאשר הוא או היא לא שם, ניתן לחשוב על מה יגיד גם בלי נוכחותו ולהמשיך לעבוד... זה קשה יותר, אך אפשרי. לעתים קרובות הורים משוכנעים שילדיהם לא יסכימו לבוא יחד איתם לפגישות - ואז הם מופתעים מאוד כאשר הילדים לא רק מסכימים להצטרף, אבל בעצם מעוניינים לבוא לפגישות עם כל המשפחה. הפגישות נותנות במה לכל אחד להתבטא במסגרת קשובה. אבל בכל זאת, לפעמים ילדים לא משתפים פעולה עם ההורים וממשיכים בסירובם לבוא לפגישה עם היועץ... גם בהיעדרם ניתן לסייע להם ולמסגרת המשפחתית. אני מאמינה שאין "הכל או לא כלום". אין מצב שבו כדאי להפסיק לעבוד לקראת שיפור. למעלה |
![]() |
|||||||
| [email protected] | ||||||||