Dit verwerkingsgedicht heb ik gemaakt voor Astrid. Asmas op mijn lotgenotenforum De Amazones.
  Op 33-jarige leeftijd op 11 maart 2005 overleden aan borstkanker. Veel te jong.
  Vrouw van Johan en moeder van Dave en Nick. Ik ben erg verdrietig.
      Astrid
Astrid
Amazone
op je weg terug
werd je ingehaald
en geniepig aangevallen
onverhoeds en onverwacht

met alle kracht
begon een strijd
tegen een overmacht

jij dapper mens
je afscheid
te vroeg voorbereid
ben jij nu gegaan
over die niet omkeerbare grens

het verdriet is intens
zonder jouw humor
aandacht en decorum
wordt het zo
ontzettend anders op het forum

dag Astrid, dag lieve Amazone
een traan rolt over mijn wang omlaag
ze hadden een engel nodig
in de hemel vandaag
Hosted by www.Geocities.ws

1