KAOS GL'den
Geçen
seneki gibi bu yıl da Temmuz-Ağustos sayılarını birlikte çıkarıyoruz. Geçen ay duyurmuştuk; KAOS GL'nin bu sayısı 80 sayfa ve fiyatı 1.000.000.-TL. Bu fiyat gözünüzü korkutmasın, bu sayıya özel.Bu
sayıda, 80 sayfa olmasından dolayı hikayeden, söyleşiye, tartışma yazılarından çevirilere, sağlıktan eşcinsel harekete her konuda yazı bulabileceksiniz. Ayrıca önceden ayrı bir ek olarak vermeyi duyurduğumuz "şiir"leri ayrı bir ek olarak değil ama dergi içinde, geniş bir bölüm olarak bulacaksınız."İLETİŞİM" MESELESİ
Daha
önce mektuplar bölümünde isteyen okurlarımızın mesajlarını ya da mektuplaşmak için adreslerini yayınlıyorduk. 5. yıl dolayısıyla verdiğimiz anket formundan çıkan istekler doğrultusunda bir "iletişim" sayfası düzenlendi. Özellikle İstanbul'dan Coşkun arkadaşın "sayesinde" son birkaç aydır "iletişim" sayfası patlama yaptı! İletişim sayfasının anlamı ve içeriği ayrı bir konu ama bu patlama, fazlasıyla olumsuzluk içeriyordu. "İletişim" sayfasında yer alan mesaj sahiplerinin dikkate alınmasını gerektirecek bir kısmı bize dergide adlarına yayınlanan mesajdan haberleri olmadığını belirtip bir an önce dergiden çıkartılmasını rica ettiler. Kısacası pek çok "tekzip" aldık. Biz Coşkun arkadaşın iyi niyetine güvenmekle birlikte ya birileri birilerine hiç de hoş olmayan bir şekilde eşek şakası yaptı ya da birileri yalan söylüyordu. Belki mesajını bile isteye yayınlatan kişi sonradan vazgeçti, korktu, çekindi vs. vs. bütün bunlar üzerinde ayrıca düşünülmesi gereken şeyler. Ancak biz öncelikle "iletişim" sayfasındaki mesajları arayan okurlarımıza bazı noktaları belirtmek istiyoruz. Her mesaj yayınlandığı ay içinde geçerlidir. Yani önceki sayılarda yer almış bir mesajı aramayı denemeyin. İkincisi, aradığınız kişi ses tonunuzu sevmemiş olabilir, aradığını bulmuş olabilir, vs. ve bunları açıkça söylemeyip size "benden habersiz yayınlamışlar" gibi masum (!) yalanlar söyleyebilir. İyisi mi siz ısrar etmeyin. Daha arayacağınız ne kadar çok mesaj var. Ayrıca örneğin, "18:00'den sonra arayın" diyen bir mesajı gecenin 3'ünde aramak (aranan açısından) pek hoş olmasa gerek.Bu
sayımızda mesaj sahiplerinin kendisi artık yayınlanmasını istemediği için ya da "tekzip" dolayısıyla İstanbul'dan gelen mesajların yaklaşık tamamını çıkardık. Çıkartılan mesajlar arasında yayınlanmaya devam edilmesini isteyen mesaj sahipleri de olabilir.Tekzip
sahiplerinin doğru söylediğine inanıyoruz. Kişinin haberi ya da kendi isteği olmadan kamuya açık bir yerde telefonu ve açık adresinin yayınlanmasının kabul edilemez ve hiç de hoş bir durum olmadığı ortada. "Okur"larımızdan rica ediyoruz; böyle nazik bir konuda eşek şakası yapmayın. Ve kişinin bilgisi dahi olsa başkası adına mesaj göndermeyin.Biz
, özellikle ev ya da işyeri adresini/telefonunu yazan mesaj sahiplerine "bundan emin" olup olmadıklarını sorma şansımız olduğunda soruyoruz ama herkes için bu uygulamayı yapmamız hem ekonomik hem de zaman açısından mümkün olmayabiliyor. Örneğin yayınlamadığımız mesajlardan birisinde okurumuz ailesi ile kaldığını, akşam aranmasını ama dikkatli aranmasını istiyordu. Biz bu mesajı yayınlamadık. Çünkü ikinci bir mektubunda pekâlâ "ay istemediğim halde ailem eşcinsel olduğumu öğrendi, şöyle oldu, böyle oldu" türü bir şeyler okuyabilirdik! Kendi isteğiyle bile olsa mesaj gönderenler bu gibi konulara dikkat etsinler. Ayrıca bundan sonra telefonla alınan ya da birilerinin toplayıp gönderdiği mesajları kesinlikle yayınlamayacağız. Ve sadece isim ve telefondan ibaret mesajları da yayınlamayacağız. Lütfen, isim, telefon ya da adreslerinizle birlikte en azından yaşadığınız şehri ve cinsiyetinizi de belirtiniz.TARTIŞMALAR
Okurlarımızı
, yazarlarımızı, okur-yazmazlarımızı, yazar-okumazlarımızı, herkesi tartışmaya çağırıyoruz. İstediğiniz konuda, istediğiniz bölüm için tartışmalara katılabilirsiniz. Bu sayıda başlayan iletişim tartışmalarına, yeniden başlayan nasıl bir eşcinsel hareket tartışmalarına sizin de bir sözünüz vardır mutlaka. Hatta olmalı. Ayrıca, dönem dönem mektuplar bölümünde yer alan (ki aslında en çok ve ilk okunan bölüm mektuplardır), geçen sayının yazılarından hareketle de tartışma metinleri gönderebilirsiniz. Bu beğendiğiniz-beğenmediğiniz bir yazı; katıldığınız-katılmadığınız bir görüş ya da katkı yapıp eleştiri getireceğiniz bir yazı olabilir. Bunları anladığınız dilde, bildiğiniz üslupta (sakın ha küfür olmasın, yayınlamayız valla.) yazın gönderin, iletişim ve etkileşim gerçek olsun.İSVİÇRE'de KAOS
İsviçre'de
Türkçe yayınlanan "at sineği" adlı bir radyo programında KAOS GL dergisinden bazı bölümler okunarak İsviçre'deki Türkçe bilenlerin de haberdar olması sağlandı.