KAOS GL'den

TEŞEKKÜR

Lambda-İstanbul 6 kişi ve kurumun 6 ay süreyle KAOS GL Dergisine aboneliği için 20.000.000.-TL göndermiştir.

Adana'dan 5.000.000.-TL'lik posta pulu katkısında bulunan Kaos GL okuru arkadaşımıza teşekkür ederiz.

YEMEK

31 Ocak 1999 Pazar günü saat 16:00-20:30 arası "KAOS GL Dostluk ve Dayanışma Yemeği" düzenledik. 73 kişinin katıldığı bu yemek sonunda hemen hemen herkes müthiş eğlenmiş ve yeni yemek ne zaman sorusunu soruyordu.

Yemeğin yapılacağı mekanı araştırırken aslında bizi hiç de şaşırtmayan zorluklarla karşılaştık. TMMOB Mimarlar Odası Lokali yemek için bize, normalde gidip yiyip içeceğimizde ödeyeceğimiz miktarın 2 katı bir fiyat vererek "yemeğimizi orada yapabileceğimizi!" söyledi. Daha sonra başvurduğumuz Hatay-Der'in Lokali önce bizi kabul etti ve üç değişik menü seçeneği bile sundu. Görüşmemizin üzerinden henüz yarım saat geçmişti ki telefonla "yemeğin yapılamayacağını, Hatay-Der yöneticilerinin adlarının çıkmasından çekindiklerini" söyleyerek yemeği orada yapamayacağımızı belirttiler.

Bizleri şaşırtmayan bu olaylar yılmamıza neden olmadı ve araştırmalarımız sonucu Gökyüzü Restoran ile anlaştık. Kişi başına 2.500.000.-TL'ye menü verdiler. 500.000.- TL KAOS GL'ye kalması için biletleri 3.000.000.-TL'den sattık ama yemek yaptığımız yer ile 100 kişi üzerinden konuşulduğu için (ki insaflı çıktılar ve 73 kişi geldiği için 80 kişi üzerinden para aldılar) 200.000.000.-TL restorana ödedik. Şef garsona 12 milyon, şarkıcıya 10 milyon ödememiz sonucu yemek sonrası dergiye kala kala 13.000.000.-TL kalmıştı.

Yemek dolayısıyla İstanbul'dan bir arkadaşımız 20 milyon, Ankara'dan bir arkadaşımız 3 milyon, yine Ankara'dan bir arkadaşımız da 1 milyon lira katkıda bulundu. Yemeğe Adana, Antalya, Denizli ve Manisa'dan arkadaşlar da katıldı. Bu arada yemek tarihinin okulların yarıyıl tatiline denk gelmesi dolayısıyla pek çok arkadaşımız memleketlerinde olduklarından katılamadılar. Bunların yanısıra Ankara'da olduğu halde "çeşitli kaygılar" taşıyıp yemeğe gelmeyenler de oldu. Eminiz yemek sonrası bu arkadaşlar kaygılarının yersiz olduğunu anlamış ve yeni bir yemeği merakla bekliyorlardır.

Kısacası, eşcinsel ve heteroseksüeller olarak birlikte, lafta değil, gerçek anlamda bir "dostluk ve dayanışma" içerisinde bir "ilk" yemeği gerçekleştirdik.

DOĞU PERİNÇEK'in EŞCİNSELLİK TEZLERİ

Doğu Perinçek'in eşcinsellik ile ilgili tezleri Cumhuriyet Gazetesinde yayınlanmaya başlamadan önceki gün gazetede çıkan ilanı gördük. Eşcinsel gruplar olarak hemen birbirimize ulaşarak yazıyı haber verdik. Doğrusu hepimiz de nasıl bir yazı dizisi olacağını az çok kestiriyorduk. Yazı dizisi başladığında hiç yanılmadığımızı gördük. Peki görmezden gelip sessiz mi kalacaktık? Lambda İstanbul'dan arkadaşların Cumhuriyet Gazetesi ile görüşmeleri sonucu göndereceğimiz cevabi bir yazının yayınlanacağı haberini aldık. Derginin 3. sayfasından başlayan yazıyı hazırladık ve gazeteye yolladık. Gerek Doğu Perinçek'in yazı dizisini protesto eden, gerekse bizlerin hazırladığı metnin yayınlanmasını talep eden faks ve e-mailleri de gazeteye gönderdik. Hazırladığımız metin, Cumhuriyet Gazetesi'nde yine bir yazı dizisi olarak 9-10-11 Şubat 1999 tarihlerinde yayınlandı.

TOPLANTI YERİMİZ

Bir kafede toplanmamız nedeniyle uzun süredir toplantı adresimizi dergide yayınlayamıyorduk. Her ne kadar yeni toplantı yerimiz başka bir kafe olsa da buranın adresini duyurabiliyoruz:

Sakal Sahaf Cafe, Olgunlar Sokak 12/2

Her Pazar saat 18.30'da başlayan toplantılarımıza bekliyoruz.

Hosted by www.Geocities.ws

1