MEKTUP-LAR-DAN
..... Pazar günü de Lambda’nın toplantısına katıldım. Doğrusu kendim gibi insanlarla tanıştıktan sonra kendimi daha iyi hisseder hale geldim. Yalnız, üzüldüğüm ve biraz da hayal kırıklığına uğradığım bir nokta var; toplantıya katılan birçok arkadaşın belirttiği ve benim de kendi gözlerimle gördüğüm, yaklaşık otuz-otuzbeş kişinin içinde, kendimi saymazsam, sadece iki lezbiyen arkadaş vardı. Tabii ki toplumumuz erkeği ön plana çıkarttığı içindir ki erkek eşcinseller insanların gözüne daha çok batıyor, daha çok tacize uğruyor ve baskıya maruz kalıyor. Lezbiyenlik toplumda bir ölçüde, gizli kapaklı olması ve kurulu evlilik/ ya da evlilik hazırlığı sürecine engel olmaması şartı ile kabul ediliyor görünümü veriyor. Belki de dışadan sadece böyle
görünüyor. Fakat eminim ki lezbiyen arkadaslar da evde ve cevrede gay arkadaslarla benzer sorunlarla karşılaşıyorlardır. Neden o zaman toplantılara ilgi göstermiyorlar? Gösteriyorlar da, bu girişimleri fark edilmiyor mu ? Ya da onlara ulaşılamıyor mu ?.......
Ayşegül/İstanbul
Merhaba, herseyden önce senden ve diğer arkadaşlardan cevabım geciktiği icin özür dilerim. Araya iş, dersler ve baska nedenler girdiği için, sana bundan bir iki ay once kaleme aldığım bir mektubu tamamlamadığım için atmadım. Yirmi senedir yazdığım en uzun mektup! Neyse
derginiz harika herşeyden önce orada bir araya gelebilmek oldukça casaret isteyen bir konu. Tebrikler! Faaliyetleriniz oldukca güncel, ilginç ve doyurucu. Ama zannediyorum halkın tolerasyonu oldukca sınırlı. Tabii bu zamanla ve egitimle degisebilecek bir olgu. Bana Avusturalya'da para yardımı yapan kuruluşlar varmı, varsa nasıl ilişki kurabiliriz diye soruyorsun. İnan bana burada da devletin ayırdığı para fonu her geçen gün kısıntıya ugruyor. Özel bağışlar ve yapılan satışlardan gelen gelir derken ayakta kalmaya çalışıyoruz. Ben ve kızım Melodi (6 yaşında) Mardi Gras gününe katıldık Size daha sonra fotoğraf göndereceğim. Onümüzdeki günlerde Türk toplumuna yönelik seri programlar hazırlayacağız ve bu Türk Radyosu'nun kanalında yayına girecek. Daha sonra bu programları bir teyp halinde sizlere göndermeyi düşünüyoruz. Şimdilik bu kadar. Evde bilgisayar var ama henuz internette degilim. Çalışmalarınızda başarı dilekleriyle hepinize kucak dolusu sevgiler. Hosca kalın
..
Birsen/Avustralya