SÜRESİZ KAMPANYA

 

Hani hepimiz biliyoruz ya, insanın varolduğu her yerde eşcinsel kadın ve erkekler de var. Bu ne demek oluyor? Fabrikalarda da, okullarda da, kocaman plazalarda da, kapısı sıkıca kapalı evlerde de eşcinsel kadın ve erkekler var. Her toplumsal statüde, her meslek grubunda, her ekonomik katmanda, vb. eşcinseller var. Ee, bu durumda hem zenginlerimiz, hem fakirlerimiz var. O zaman neden türkiye lezbiyen ve gay özgürleşme hareketinde ekonomik durumu iyi eşcinseller oldukça az sayıdalar? Neden KAOS GL dergisi üç yıldır, bir avuç insanın yaşam koşullarını zorlamalarıyla çıkabiliyor? Türkiye’de herhangi bir derginin öngördüğü periyoda uygun çıkması parmakla sayılabilecek bir durumken, neden kimse KAOS GL dergisinin Eylül 1994’ten beri her ayın 20’sinde, aksamadan kitapçılardaki yerini aldığını farketmiyor?

 

Aslında herkes bunun farkında. Ama sanki bu zaten olan bir şey olduğu için, hala olageldiği için aksi hiç düşünülemezmiş gibi. Ee, bu dergi yayın hayatına hala devam edebiliyorsa demek ki koşulları uygun, şeklinde bir inanış var. Tezatmış gibi gelecek ama bu inanış, aslında inançsızlıktan kaynaklanıyor: İnsanın kendi yaşam koşulları içerisinde bir şey üretemeyeceğine dair inançsızlıktan. Birileri yapabiliyorsa, zaten yapabileceklerdir de, o yüzden yapabiliyorlardır. Oysa bu bakış açısı kişinin kendini yadsıması anlamına geliyor, bir nevi savunma mekanizması. Kişi birşeyler yapabileceğini görse, nasıl ikna edecek kendini, kendi bir şey yapmazlığı konusunda. Zaten halk arasında da bir deyiş vardır, “meyve veren ağacı taşlarlar” diye. Bu halet-i ruhiye nereden kaynaklanır, sizce? Tam da kişinin kendi eylemsizliğini savunacak başka bir yol olmamasından. Bu her yerde böyledir. Okulda iyi notlar alan, aslında inektir; ve bu bakış yaşamın her aşamasında devam eder gider.

 

Şimdi diyeceksiniz ki nereden çıktı bu laflar. Nereden olacak tam da kendi yaşadıklarımızdan. Artık herşey öyle aleni ki, gazetelerin kuponlu/kuponsuz ayrımından sonra asıl paraların insanların taksitle alabilecekleri mallara gittiğini herkes gördü, daha önce inanmak istemeyenler bile. Bu kocaman gazeteler binbir takla atarlarken insanları soymak için, KAOS grubu kendi cebinden, kendi emeğiyle çıkarmaya devam ediyor KAOS GL’yi. Ama yetmiyor, hiçbir zaman da yetmedi. Hayallerimizde türkiye’de bir eşcinsel yayınevini, kütüphanesini, lokalini hatta radyosunu, vs. kurarken üç yıldır çıkarageldiğimiz dergimizi bile binbir zorluk ve zahmetle çıkarıyoruz. “Dergi Meram” köşeleri aslında bir nevi gelenektendir ama biz bugüne kadar anlatmadık meramımızı; yapmak istediklerimiz ve koşullarımız olsa yapabileceklerimizin yanında, dergimizin ufacık bir posta masrafını bile kafamıza taktık her seferinde. “Artık şuralara ve buralara dergi göndermeyelim!” en popüler cümlelerimizden. Akıllarına dergimize abone olmak bile gelmeyen hali vakti yerinde eşcinsel yazar/çizerler dergiyi posta kutularında görmeyince şaşırdılar. Bir kasıt aradılar. Tek kastımız parasızlıktı. Başka hiçbir şey değil, ama bu nedense (veya yukarıda saydığımız gerekçelerden dolayı) hiçbirinin aklına gelmedi.

 

Ama bu süresiz ekonomik zorluklar bizim aklımıza bir şey getirdi: Süresiz bir kampanya. Evet, süresiz kampanyamıza isteyen herkes katılabilir. Katılmak isterseniz yapacağınız iş çok basit: aşağıdaki banka hesabımıza içinizden gelen bir miktarı göndermek, süre kısıtlaması yok, her istediğinizde gönderebilirsiniz. Hiç kimse bize lezbiyenlerin, gaylerin, biseksüellerin, travestilerin ve transeksüellerin kurtuluşunu bağışlamıyor. Her şey kendi ellerimizde, kendi katkılarımızda. O nedenle sizlerden de katkılarınızı bekliyoruz. Dedik ya, bu kampanyada hiçbir sınırlama yok, süresiz bir kampanya bu, sizleri kampanyamıza bekliyoruz...

 

T. İŞ BANKASI MEŞRUTİYET (ANKARA) ŞUBESİ,

ALİ ÖZBAŞ,

HESAP NO: 4213 0544328