s e r d a r a l t ı o k
P.T.T'DEN TELEKOM'A
   Herkese Buradan Selam. Beni Büyük Kolej yazılarımla tanıyorsunuz ama Ankara'da bir de Türk Telekom gerçeği var.
Şehrimizin bu güçlü temsilcisinin 6.Adamı Lemi Atalay'dan köşesini bir sefer için ödünç alayım ve biraz geçmişini hatırlatayım dedim. Size
Telekom'un son 8 yılından bahsedeceğim.
   Yıllar yılı basketbolda Ankara'nın temsilciliğini Ted Ankara Koleji yaptı. Fakat Kolej'in camia takımı olması ve belli bir kesime hitap etmesi
Ankara'lılar için tutulacak değil ancak ilgi duyulacak takım olmasına neden oldu. Ta ki 90'ların başlarında PTT Basketbol Takımı kendini
gösterene kadar. Ankara'daki basketbol seyircisi önce PTT, ardından da isim değişikliğinden sonra Türk Telekom taraftarı oldular ve
hem Türkiye'de hem de Avrupa'da başarılı sonuçlar alan bu takımı desteklemeye başladılar.
   Ve bu yıllar boyunca neler olup bitmiş, kimler gelmiş kimler geçmiş bir bakalım.
Türk Telekom'da Son Sekiz Yıl
   90'lı yılların başında kendini göstermeye başlayan P.T.T Basketbol Takımı Avdiç'li, Brejnoi'li, Evliyaoğlu'lu kadrosuyla tanınma
ve yükselme sürecine girdi. 1994 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş'nin kurulmasıyla Türk Telekom PTT adını alan takım 1995-1996 sezonu sonunda
Eurocup'a katılma hakkını elde etti.
   1996-1997 sezonunda Kemal, Alper,Tunç, Sedat (Seleşkoviç), Miliçeviç ve Winslow takımın çekirdeğini oluşturuyordu. 1997 yılının ocak ayındak
i Efes zaferi bir dönüm noktası oldu. Taraftar patlaması yaşandı ve salon tamamen dolmaya başladı. Play-off yarı finalinde Ülker'i eleyen takım,
hem klasmanda hem de play-off da ikinci olunca Euroleague'e katılma şansını yakaladı.
   Bir sonraki sezona başlarken Levent Saçak hariç kadrosunu koruyan Telekom, Faruk Beşok ve Bazarevich'i kadrosuna kattı. 1997-1998 sezonunda,
Avrupa Ligi'nde Play-Off'lara kalma başarısını gösteremedi. Bunda aynı grupta yer alan Efes'in bencilce tutumunun da etkisi oldu. Olimpiakos, Split'e
yatınca Telekom elendi. Türkiye Liginde ise başta iyi sonuçlar alan takım Avrupa'dan elenince düşüş eğilimine girdi. Avrupa Kupaları'ndan eleniş daha
sonraki yıllarda da Telekom'da sendrom halini aldı. 1998 sezonunda Play-Off'larda Fenerbahçe'ye elendi.Türkiye Kupasında ise Ülker'i eleyip Efes'le
final oynadı. Telekom bu sezonda da Saporta Kupası'na katılma hakkını kazandı.
   1998 Transfer mevsiminde tam anlamıyla yaprak dökümü vardı. Miliçeviç hariç tüm oyuncuları değişen takım yeniden yapılandı. Ali Benli, Yiğit Özmen,
Selçuk Küllaç ve Erdal Bibo'lu kadrosuyla girdi yeni sezona. Emektar Brejnoi 37'sinden sonra tekrar döndü. Takımın başına Ercüment Sunter geldi. Kulüp,
1998 kongresinde PTT den ayrıldı ve sadece Telekom'un oldu. 1998-1999 sezonunda Saporta Kupası'nda çeyrek finale 1 adım kala elendi. Ligde ise
bekleneni veremedi ve Tuborg'a elendi gitti. Alanoviç kısa bir süre Telekom'un oyun kurucu açığını kapattı. Yaprak dökümü yine vardı. Ali, Selçuk,
Alanoviç ve Miliçeviç takımdan ayrıldı.
   1999-2000 sezonunda Murat Evliyaoğlu takımın yeni abisi oldu. Jurkoviç başta tutuk olsa da sonra göz doldurdu. Koraç Kupasına katılındı bu defa.
Kimsenin yapamadığını yapıp Aris'i eleyen ilk Türk takımı oldu ve çeyrek final oynadı.. Ligde ise yine hayal kırıklığı vardı. Aldığı dereceyle yine Koraç'a gidecekti.
   2000-2001 sezonu başında yine kadro yenilendi. Evliya Fenerbahçe'ye, Yiğit Galatasaray'a, Jagodnik ve Kaan Mydonose'a gitti. Kapanan Tofaş'dan
Cüneyt ve Hüseyin ile Galatasaray'dan Gökhan takıma katıldı. Ali Ton ve Troy'lu Earl de transfer edildi. Son yılların bu en iyi kadrosu ligi 4. bitirdi. Play-Offlar'da
önce Fenerbahçe'yi eledi. Sonra Türkiye Kupası Final-Four'unda elediği Ülker'e play-off'da elendi. Türkiye Kupası'nda ise Efes'le final oynadı. Koraç ise tam
hezimet oldu ve ilk turda elendi gitti. Bir sonraki sezon için Supro Lig'e gitme hakkı elde edildi. Fakat FIBA Avrupa Ligi'ni ULEB'e kaptırınca, FIBA'nın büyük kupası
Saporta'ya gitme hakkı kazandı.
   2001-2002 sezonunda Kulüp Ali, Radoseviç, Jurkoviç, Hüseyin ve Cüneyt'i elinde tuttu. Earl ve Ufuk'u ise tutamadı. Yugoslav oyuncu Mustavdziç'i aldı, Miliçeviç
ve Evliyaoğlu geri döndü .Genç Mutlu umut vadeden oyucu olarak zaman zaman ilk beşte oynadı fakat Cevher ve Onur ile birlikte yedek bekledi çoğu zaman.
Saporta'da 2.Turda elendikten sonra gözünü Lige ve Kupaya çevirdi.Türkiye Kupası Final-Four'unda Efes ile eşleşen takımın, Efes'i ligde yendikten bir hafta sonra
kupada 40 sayı fark yemesi tepki ve eleştiri yarattı. Morali sıfırlanan takım daha sonra 1-0 önde başladığı Oyak Renault Play-Off serisinden 3-1 yenik ayrıldı ve
sezonu kapattı. Taraftarlar antrenör Ercüment Sunter'in görevden alınacağını beklerken Kulüp yönetimi yeni anlaşma yaptı. Transferde Kolej'den son sayı kralı
Bekir Yarangüme, Tofaş ve Daçka'nın Türk Vatandaşı Amerikalısı Steven Rogers, Amerikalı Ellis, Yunanistan'da umduğunu bulamayan Emre Ekim, daha önce
Büyük Kolej'de forma giyen Donnie Carr takıma katılırken Gökhan Üçoklar Ted Kolej'e, Cüneyt Erden ve Cevher Özer Daçka'ya , Hüseyin Demiral ise K.S.K' ye gitti.
   2002-2003 sezonunda yeni oluşturulan FIBA Şampiyonlar Kupası ve Türkiye Ligi'nde zorlu günler Telekom'u bekliyordu. Daha sezonun başında Emre Ekim takıma
uyum sağlayamadı ve başka bir takıma kiralandı. Steven Rogers ise ailevi sorunları yüzünden sezonun ortasında basketbolu bıraktı. Ligde 3. ve 5. Sıralarda gidip
gelen takım ligi 4. sırada bitirdi ve play-off'larda Ülker'e karşı bir maç kazanmasına rağmen elendi. Türkiye Kupası'nda her yıl olduğu gibi güle oynaya Dörtlü Final'e
kalan takım, bu defa da Final yüzü göremedi . FIBA Cup'da ise hiç yenilgisiz ve lider bitirdiği ilk turun ardından, ikinci tur grubunda altı maçın beşinde galibiyet
alamadı ve elendi gitti. Bu son sezonda da taraftarlar Ercüment Sunter sendromunu yaşamaya devam etti.
Bu Sezona Bakarsak...
   2003-2004 Sezonu transfer çalışmalarında yıllardır benchde bekleyen Onur Altınmakas'ı Büyük Kolej'e
veren Telekom, takımın emektarı Ivıca Jurkoviç, Donnie Carr, Umut Yenice ve Andy Ellis ile ilişkisini kesti. Romanyalı Stanescu,
İsveç'2003 de Hırvat Milli Takımında yer alan Perinçiç, Amerikalı Monty, dağılan Beşiktaş'dan Umut Görür ve İTÜ'den Murat Göktaş'ı kadrosuna aldı.
   Avrupa'da yeni sezonda FIBA tarafından yeni kurulan FEL (Fiba Europe League)'de mücadele edecekler.
   Yeni sezonda da Başkent seyircisini sabır dolu bir sezon bekliyor.
s e r d a r a l t ı o k
2 4 e y l ü l 2 0 0 3 ç a r ş a m b a
[email protected]
 |