![]() Merhaba Değerli Basketbolseverler... Geçen gece MSN'de Umut Abi ile konuşurken, Rookiewatch'dan sonra "Törkiş ve Yuro Basket" bölümlerini de Batug.com için kendisinin hazırlayacağını öğrendim ve "Umut Abi Nerede? Ben Orada."düşüncesi ile burada yazmaya karar verdim. Bugünden itibaren artık belirli aralıklar ile Fenerbahçe Basketbol Takımı'nı değerlendireceğim. Fenerbahçe geçen sezon mütevazi bir bütçe ile ligde mücadele etmiş ve Mrsic, Whisby ve Weaks gibi 3 tane iyi yabancı oyuncuyu kadrosunda bulundurarak, o bütçe ile kurulacak en iyi kadrolardan birini kurmuştu. O kadro geçen sezonu 9.sıra da 7-15 galibiyet oranı ile bitirmişti. Daha sonra Play-Off'lar da 1.turda Fenerbahçe, Galatasaray'ı 3-2'lik seri sonucunda yenmiş ve Efes Pilsen ile 2.tur maçları oynamaya hak kazanmıştı. İkinci turda Efes Pilsen'e 3-0 elenen Fenerbahçe hemen yeni sezon hazırlıklarına başlamıştı. İlk önce Fenerbahçe Basketbol Şubesinden Sorumlu Yönetici Murat Aşık, Fenerbahçe'nin tüm yurttaki gençleri araştıracağını, mutlaka geçen sezondan daha iyi oynayacaklarını ve aynı teknik ekip ile devam edeceklerini söylemişti. Ardından da Fenerbahçe Baş Antrenörü Murat Özgül, bir pilot takım aradıklarını söylemişti. Fenerbahçe tam arayışlara girmiş ve takım içindeki oyuncuları tutma mücadelesine girmişken, basketbol camiası 3 Büyüklerin ortak aldığı kararla şoke olmuştu. Bu karar; Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş'ın eğer istenilen maddi imkan sağlanmazsa ligden çekilmeleri idi. Bu karardan sonra Galatasaray çalışmaları durdururken, Fenerbahçe ve Beşiktaş çalışmalara devam etmişti. Fakat Fenerbahçe'nin kalmasını çok istediğim oyuncular belirsizlikten dolayı Avrupa Kulüplerine gitmişlerdi. Eylül ayında ise bu problem çözülmüş, 3 Büyükler ödenek bulunduğu için lige devam kararı almıştı. Fakat ligin başlamasına çok kısa bir süre vardı ve takımların iyi bir hazırlık devresi geçirmesi olanaksızdı. Ayrıca transfer süresi çok kısa olduğundan dolayı da acele transferler yapılabilirdi. Fenerbahçe zaten önceden Zaza Enden ile sözleşme imzalamış, geçen yıl Efes Pilsen'den kiralık gelen Erdal Bibo'nun da bonservisini almıştı. İlk önce Efes Pilsen'den genç ve gelecek vaad eden oyuncu Erkan Veyseloğlu kiralandı ve ardından da LaDarius Halton adlı ABD'li bir Forvet alındı. Lige bu kadro ile girdik ve ilk maçta fark yedik. 2. hafta ise Mark Dickel adlı Yeni Zelandalı oyun kurucu alındı ve bu seferde pota altında oynayacak adam olmayışından dolayı da Galatasaray'dan fark yedik. 3. hafta'ya girilirken pota altına aranan kan Derrick Davenport adlı ABD'li oyuncu ile bulundu ve Türk Telekom maçını bu oyuncunun 40 yıllık Fenerli gibi oynaması ile Telekom'a fark attık. Şimdi bu yıl Fenerbahçe Basketbol Takımı kadrosunda bulunan oyuncuları kısaca tanıtmak istiyorum. GUARDLAR Mark Dickel: 1976 Yeni Zelanda doğumlu olan Dickel aynı zamanda Avustralya pasaportuna da sahip. 1.87 m boyunda ve 84 kilo ağırlında olan oyuncu 4 yıl NCAA'lerde Nevada-Las Vegas Üniversitesi'nde oynadı. 2 yıl da Avustralya Liginde oynadıktan sonra bu yıl Fenerbahçe'ye geldi. Dickel, Indianapolis'02'de de dünya dördüncüsü olan Yeni Zelanda Milli Takımı'nın oyun kurucusu idi. Basketbolseverler, Fenerbahçe'nin onunla ilgilendiğini ilk kez Dünya Şampiyonası'nda bir maç sırasında Murat Kosova tarafından öğrenmişlerdi. Dickel, bu yıl sayı ve asist konusunda Fenerbahçe'ye çok şeyler kazandıracak. Barış Güney: 1983 İstanbul doğumlu. 1.93 m boyunda ve 78 kilo. 2001/02 sezonun da Fenerbahçe'nin altyapısından A takıma çıktı. Geçen yıl birçok maçta forma giydi, özellikle Galatasaray ile oynanan Play-Off maçlarının ilkinde kadrodaki yetersizlikten dolayı aldığı süreyi iyi değerlendirdi ve maçın kazanılmasında başrol oynadı. (Maçın son dakikalarında attığı 2 üçlük ve yaptığı güzel blok unutulmaz) Çelimsiz bir oyuncu, eğer kilo alırsa uzun yıllar Fenerbahçe'nin ilk beş guard'ı olabilir. Ayrıca 2002 Avrupa Gençler Şampiyonası'nda Türkiye Genç Milli Basketbol Takımı'nda yer aldı. Bu yıl geçen yılki gibi bench'i ısıtacak. Erdal Bibo: 1977 İstanbul doğumlu. 1.96 cm boyunda ve 89kg ağırlığında. Guard ve forvet oynuyor. Fenerbahçe'deki ikinci sezonu. Geçen yıl Efes Pilsen'den kiralık oynuyordu, fakat bu yıl bonservisi alındı. Geçen yıl başında gösterdiği performans ile göz doldurmuş ve "2003 İsveç Avrupa Basketbol Şampiyonası Ön Eleme" maçları için A Milli Takıma çağırılmıştı. 3 sayılık basketlerde çok etkili. Geçen sezon 15.7 sayı, 2.0 ribaund, 1.8 asist, 1.1 top çalma ortalamaları tutturmuştu. Bu yıl Fenerbahçe ondan çok şeyler bekliyor. FORVETLER Erkan Veyseloğlu: 1983 Münih doğumlu. 2.00 m boyunda ve 80kg ağırlığında. Bu yıl Efes Pilsen'den kiralandı. Gelecek vaad eden bir oyuncu. Genç Milli Takımda da oynuyor. 2000/01 sezonun da 1.ligde yine Efes Pilsen'den kiralık olarak Muratpaşa'da oynamıştı. Bu yıl Fenerbahçe'de çok büyük tecrübe kazanacak. Zaza Enden Tatü: Zaza, 1977 Gürcistan doğumlu, aynı zamanda Türk vatandaşı. 2.04 boyunda ve 115kg ağırlığında. 7 yıldır Fenerbahçe'de oynuyor ve takımın kaptanı. Maçlarda yüreğini ortaya koyarak oynuyor. Geçen yıl sezon başında çok formsuzdu, fakat sezon sonunda doğru toparlandı ve 6.8 sayı, 5.6 ribaund ortalamaları ile oynadı. Bu yıl adamı katil edecek bir yüzde ile lige başladı. Şu anda çok kötü oynuyor. Bakalım sezon içinde toparlanacak mı? Alpay Öztaş: 1976 İstanbul doğumlu. 2.06 m boyunda ve 110 kg ağırlığında. Efes Pilsen'in altyapısından yetişti. Geçen yıl antrenörlüğünü Ergin Ataman'ın yaptığı İtalya'nın Montepaschi Siena Kulübünden geldi. Siena ile Koraç Kupası kazandı. Geçen yıl 5.8 sayı, 1.7 ribaund ortalamaları üretti. Bu yıl Fenerbahçe'de oynayacak ve bench'deki en önemli oyuncularımızdan biri olacak. LaDarius Halton: 1979 ABD doğumlu. 1.94 boyunda ve 85kg ağırlığında. Amerikalı oyuncunun lisede iken harika ortalamaları vardı, NBA'e rahatlıkla geçebilecek seviyede olduğu düşünülüyordu. Fakat NCAA'lere geldiği yıl dizinden çok önemli ve uzun süren bir sakatlık geçirdi, sonra da kendini toparlayamadı. Bu yıl Avrupa'daki ilk senesi. Gayretli bir oyuncu, ilk maçlarda fena oynamadı, ama son maçlarda kötü idi. Transferde yanlış seçimdi, aceleye geldi diye düşünüyorum. Altan Çetinkaya: 1982 İstanbul doğumlu. 2.00m boyunda ve 93kg ağırlığında. Fenerbahçe'nin altyapısından yetişti. A takımdaki 3. Yılı. Bu yıl bench'den zaman zaman gelecek. Geçen yıl sene sonuna doğru iyi süreler aldı, fakat bu süreleri değerlendiremedi. PİVOTLAR Derrick Davenport: 1978 doğumlu olan Davenport, 2.08 m boyunda ve 100 kg ağırlığında. Geçen yıl NCAA kariyerini yarıda bıraktı ve İtalya 2.Lig takımlarından Bergamo'ya transfer oldu. Burada 11.6 sayı, 6.2 ribaund, 1.4 blok, 1.6 top çalma istatistikleri ile oynadı. Bu sezon Fenerbahçe'ye geldi ve Fenerbahçe'nin pota altındaki en önemli silahı olacak. Bu transfer için Fenerbahçe yönetimini tebrik ediyorum. Zeki Gülay: Zeki, 1972 İstanbul doğumlu. 2.06m boyunda ve 120 kg ağırlığında. Fenerbahçe'nin altyapısından yetiştikten sonra, 7 yıl boyunca çeşitli takımlarda oynadı. 2001'de Fenerbahçe'ye geldi. Fakat bu oyuncu neden alındı? Kendisi 2.lig de bile tutunamayan bir oyuncu. Oyun yerine altyapıdan başka bir oyuncu alınır, A takımda yetiştirilir, Türk Basketbolu'na fayda sağlanır, Fenerbahçe teknik heyeti sevaba girmiş olurdu. Bence Zeki'ye harcanan paralara yazık.
Bu yazının sonu geldik. Yeniden bölüm için hayırlı olsun der, büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim.
s e r k a n g ö k m e n e r
|