![]() Tüm Batug.com severlere selam, İşte ikinci yazımla karşınızdayım. Uzun zamandır yok vizeler, yok lig arası, yok bilmem ne derken Karşıyakamı unuttum nerdeyse. Yok, o kadarı da imkansız ama sınavların bana ilk izin verdiği zamanda ben de Karşıyaka yazımı yazayım dedim. Şöyle genel olarak baktığımızda birçok takımda kadroda çeşitli yenilikler gözünüze çarpacaktır. Bizde ise takviye çalışmaları var. Hayırlısı neyse o olsun. Bizim de takviye için aklımızdaki isim Vladimir Ryzhov. Kesin anlaşılmadı ama biz yine de bir bakalım nasılmış Ryzhov. Nasılsın Ryzhov?? :) (sorry!!!) Vladimir Ryzhov: Efendim antrenörümüz Mete Hoca'nın 3 no'lu pozisyonda eksiğimiz olduğunu farketmiş olması(ki bence orada oynayabilecek Orbay var) üzerine harekete geçilerek bulunan bu Ukraynalı'nın boyu posu yerinde. (2.00 m) Üniversiteyi Amerika'da okuyan ve eğitiminin bitimiyle NCAA'den Avrupa'ya gelen Ryzhov önce Finlandiya'da 5 maç oynamış ve 6.2 ppg yapmış. Sonra BC Kiev'e gelmiş ve NEBL de 8 maçta 5.1 ppg, 2.2 rpg, 1.5 apg ortalamaları tutturmuş ama, hiçbir yerde dikiş tutturamadığı gibi burada da tutturamamış ve sökülmüş(ehuehue!!!) Sonra Bulgaristan'a gelmiş, tam Yambolgas'ta bir işler yapacak iken (9 maçta 11.9 ppg, 4.6 rpg, 7 apg, 1 spg) çok ağır sakatlanmış ve bir sene kadar toparlanamamış. Şimdi Free Agent statüsünde. Bakalım 35.5 olacak mı kendisi? Ben kendim de birkaç cümle ekleyeyim. Bu adamın sakatlıktan sonra eski formuna kavuşamadığı ve sakatlığının tekrar ortaya çıkabileceği şeklinde dedikodular duydum. İnşallah hepsi asılsızdır. Bu arada ppg, rpg, apg, ve spg'ler için bir açıklama yapayım. Bilenlerin zaten okumasına gerek yok. Ppg: point per game (maç başına sayı); Rpg (çemberden dönen topları yakalamanın [ribaund] maç başına ortalaması; Apg (asist per game) maç başına yapılan sayı pası; Spg (steal per game) top hırsızlığı oluyor. Şimdi Milli maçların yarattığı aradan istifade ederek sıkı bir antrenman yapacağını duyduğum takımım ilk 6 maçlık periyotta ne yapmış? Bu bilgiler ışığında ligin ilk yarısının kalan kısmında ne yapar? Kısaca değinelim. Bugüne kadar Efes, İTÜ, Ülker, Galatasaray, Türk Telekom ve Göztepe ile oynayan Kafkaf 4-2 galibiyet oranı ile ilk 5'te. Ligin kuvvetli takımlarıyla da oynadığımızı düşünürsek ilerleyen günlerde galibiyet oranımız daha da artabilir.Bu arada ligde sayı krallığında 1., top çalmada 4., en çok süre alanlarda 3. ve en değerli oyuncuda da 2. olan Jefferson, takımdaki istatistik canavarı olarak gözüküyor.
Lig'deki ilk altı maçımız böyleydi. Her ne kadar durum iyi gibi gözükse de aslında düşen bir performansımız var. Performansımızın düştüğü Avrupa Kupası maçlarında aldığımız sonuçlardan da açıkça görülüyor. Bunun nedenlerini bir başka yazıda detaylı anlatmak gerek. Peristeri çekilseydi şansımız yüksekti. Çekilip çekilmeyecekleri belli değil hala. Zaten iddiamız da Yambolgas mağlubiyeti ile iyice azaldı. Avrupa maceramıza da ilerleyen yazılarımızda değineceğiz. Tekrar ligimize dönersek, bakalım Ukrayna maçından sonra devam edecek olan ligde kimlerle oynayacağız. FİKSTÜRÜMÜZ: Fenerbahçe(Tarafsız Saha): Ankara'daki maç için yerimiz itibariyle favori gözüksek de temkinli olalım. Erdal iyileşirse ve Emre Ekim de takıma adapte olursa güzel maç olur. Yine de bizim şansımız % 60. Büyük Kolej (İzmir'de): Bizim takımın iyi olsa da olmasa da yenebileceği bir takım. Tek hatamız olan rakibi hafife almayı bırakırsak her maç için daha iddialı konuşabileceğim. Konsantre olup oynarsak kazanma şansımız % 90. Oyak Renault (D): Gençlerle iyi mücadele veren Oyak karşısında galip geleceğimizi tahmin ediyorum. Yeter ki bu takımın sadece Jefferson'dan ibaret olmadığını coach'umuz görsün. Kadro derinliğimizi kullanırsak rahat galip geliriz. Şansımız yine yüksek diyorum ve tahminim % 70. Darüşşafaka: (İzmir'de): Çok zorlu bir maç. Çok iyi kadroya rağmen bir türlü iyi gitmeyen birşeyler var Daçka'da; yine de bu maçı kolay kazanacağımız anlamına gelmez. Şansımızı % 65 gibi görüyorum. Tabi bütün bu yüzdeli tahminler hakemlerin iyi yöneteceğini farzederek yapılan tahminler... Bakalım ne yapacağız, hep birlikte göreceğiz. 29 Kasımda oynayacağımız Fenerbahçe maçı ile başlıyoruz lige...
Yazımın sonunda yazımın başındaki soruma cevap vereyim. Gerçekçi olmak gerekirse bu sene yine değişen
bir şey yok. Ülker'in, Efes'le yapacağı maçlara göre şampiyonluğun kimin olacağı tahmin edilecek.
Yalnızca biz sezon sonuna kadar iyi oynarsak bu iki takımı zorlarız. Ülker favori gibi gözüküyor
şampiyonluk için. Umarım finale bu iki takımdan başka bir takım kalabilir. Şu an en yakın adaylar
Karşıyaka ve Telekom gibi duruyor ama toparlanırsa Darüşşafaka ve iyi oyununa devam ederse
Galatasaray da iddialı olabilir. HERKESE SEVGİLER...
m e r t u y a r ![]() |