k e r e m y ı l m a z
5 DAKKADA DEĞİŞİR BÜTÜN İŞLER
Grimm Gitti, Süper Lise'li Geldi…
Takımımız belki de hiç bir takımın cesaret edemeyeceği bir revizyon içine girdi. Milli maçlar
nedeniyle lige verilen arada resmen Daçka fırtınası esti. Herşey hemen hemen bir hafta içinde
kimse ne olduğunu anlamadan olup bitti. Öncelikle sezon başından beri istenilen performansı
veremeyen ve gönderilmesi sürekli gündemde olan ABD'li forvet Derek Grimm'in sözleşmesi
feshedildi. Bu olayın hemen arkasından Daçka büyük bir bomba patlatmanın hedeflerini
yapmaya başladı ve ilk hedef olarakta Inglewood Lisesi'nden mezun olduktan sonra erken
profesyonel olma kararı alan 2.08'lik DeAngelo Collins belirlendi. Tüm lise kariyerini
28 sayı ve 18 ribaund gibi inanılmaz bir performansla bitirmiş olan Collins, ayrıca
buna ek olarak ABD'deki en iyi lise oyuncularını bir araya getiren ve bir nevi Lise
All-Star karşılaşması olarak bilinen ve geçen yıl New York Madison Square Garden'da
oynanan Mc Donalds All-American Game'de sadece 17 dakika içinde yaptığı 15 sayı ve
6 ribaunt ile bir kez daha ilgi odağı oldu. Eee kardeşim NBA aptal mı? bırakır mı
böle bi herifi? diyeceksiniz hemen. Tabii aptal değiller, bir çok takımın yakın
takibinde ama lisenin ilk yıllarında tartıştığı bir takım arkadaşına meydan dayağı
çekmesi sebebiyle sorunlu bir tip olarak görülen bu oyuncu için biraz daha
düşünmeleri gerekti ve bu yüzden şimdilik NBA rüyası askıya alındı. Ama
inanılmaz yeteneklerini Daçka'da bir kez daha gösterip yakın bir zamanda NBA'de
oynaması hiç de zor değil... (Açıkçası bu çocuğu
herkes gibi ben de merak ediyorum, eğer kendini
bulabilirse Türkiye'de oynaması bizim için büyük şans, ancak Liseli ve çok tecrübesiz
olduğunu unutmayalım - umut)
Acie Earl'ü de Yolcu Ettik...
Takımın özellikle Avrupa'da çok başarısız sonuçlar alıp lig'de de tam istikrarı sağlayamaması sebebiyle
Grimm-Collins değişiminden sonra revizyon hareketi son hızıyla devam etti ve tecrübeli pivot Acie Earl de
gönderildi. Earl'ün ilerleyen yaşı nedeniyle iyice yavaşlaması, gençlerden oluşan kadronun yıllardır alıştığı
hızlı oyun yapısına çok ters düşmekteydi ve beklenenin aksine Earl hızlı oyuna alışacağına, tam tersine adeta
Daçka Earl'e uydu. Bu da Daçka'nın istikararsız oyun yapısı ve sonuçlarını en iyi açıklayan nedendi. Earl'ün
gönderilmesinin diğer sebepleri de profesyonelce hareket etmeyerek bazı antremanlara katılmamak gibi saçma sapan
isteklerinin olmasıydı. Halil Üner gibi otoriter (olmaya çalışan) bir hoca için bu tip istekler de bardağı
taşıran son damla oldu ve Earl kavgalı bir şekilde takımdan gönderildi. Bu oyuncudan başka Ukrayna'lı Leonid
Yaylo ve Deniz Gökay'ın da takımdan gönderildiği açıklandı, ama sonradan bu iki oyuncu hakkında kesin bir
karar verilmediği söylendi. Yaylo hakkında kesin kararın milli maç arasından sonraya bırakıldığı, Deniz'in
durumunun ise belirsiz olduğu konuşuluyor...
Yeni Amerikalı Umut, Stockton ile Aynı Okuldan...
Skorer forvet konusunda sıkıntı çeken Daçka, yabancıların gönderilmesinden sonra bir başka ABD'li beyaz
forvet Richie Frahm ile sözleşme imzaladı. 25 yaşında ve 1.96 boyundaki oyuncu Portland Trail Blazers
kadrosunda yer alıyordu ve sezon başında Olimpia Milano ile antremanlara çıkıyordu. Stockton'ın mezun
olduğu kolej olan Gonzaga Üniversitesi'nden 2000 yılında 17.2 sayı, 4.2 ribaunt ve 2.5 asist ortalamalarla
mezun oldu. Kadroya katılan 2 yabancı oyuncunun da oldukça genç olması, bu oyuncuların Daçka'nın gençlerden
oluşan ve hızlı basketbol anlayışına sahip yapısına, kısa zamanda uyum sağlamalarını kolaylaştıracaktır.
Bir de Büyük Takas Yaptık
Ve sezonun en büyük takaslarından biri hemen bu transferlerden sonra gerçekleştirildi. Geçen sezonki
formundan çok uzak olan ve takım içinde sorunlar yaşıyan Hakan Köseoğlu, Cüneyt Erden karşılığında
Karşıyaka'ya takas edildi. Bir türlü beklenen performansı veremeyen ve takımı organize etmekte zorlanan
Hakan'ın yerine gelen "Cücü", Tofaş alt yapısında yetişip 2 sezon David Rivers gibi büyük bir guardın
arkasında bekledikten sonra, takımın kapatılmasıyla Telekom'a gitmiş, ama burada vasat bir performans
sergilemişti. Yeni oyuncumuz sezon başından beri Karşıyaka forması giyiyordu. "Cücü" oynadığı takımlarda
potansiyelini tam olarak gösteremeyişi ile tanınıyor, çünkü özellikle Genç Milli Takım ile oldukça
başarılı olmuş ve geleceğin en iyi guardlarından biri olarak gösterilmeye başlanmıştı. Ancak kendinden
beklenen patlamayı bir türlü gerçekleştiremedi. Umarız Daçka'da takımı iyi organize ederek gerçek
oyun yapısını bulabilir.
Başkan'ın Oğlu Bile Gitti...
Ve son olarakta takımdan Başkan'ın oğullarından biri olan Ömer Kahyaoğlu gönderildi. 79 doğumlu oyuncu sezon
sonuna kadar bir diğer genç takım Oyak Renault'a kiralık olarak verildi.
Tüm bu gelişmeler sonucunda takımın bir an önce klasik Daçka kimliğine
bürünerek hem göze hoş gelen basketbol oynamasını, hem de istikrarlı oyun yapısıyla başarılı olmasını bekliyoruz.
Son bir söz de Vincent Jones için. Atletik pota altı oyuncumuz en az geçen yılki kadar oynamaya başladığı
zaman bu takımı kolay kolay durdurmaları oldukça zor olur...
k e r e m y ı l m a z
98574324
04 a R a L ı K 2 0 0 2 Ç a R ş A m B a
[email protected]
 |