g ö k h a n ö z s o y
TAVUSKUŞLARI
Herkese Selamlar,
    Yazılarımı ihmal ettiğimi biliyorum ama bahanem çok olduğu
için rahatım!!! Malum İzmir'de Batug.com turnuvasına katıldım ve tüm basketbol
camiasını hayal kırıklığına uğratarak 4.olduk (gerçi Oyak Renault 6.adamından
çok Toronto Raptors 6.adamı gibiydim o da ayrı bi konu). Burdan turnuva öncesi
telefon açıp bana destek olan NBA Başkanı David Stern'e, Harun Erdenay'a,
Larry Bird'e, Joe Prizibilla'ya ve son olarak da bana giymem için formasını yollayan
Hakeem Olajuwan'a teşekkürler ediyorum!!! Neyse konumuza dönelim ve yazımıza
başlıyalım.
   Nereden başlıyacağımı pek bilmiyorum. En son yazımdan bu yana Renault'da işler
pek yolunda gitmedi. Beşiktaş ve Daçka'ya yenilirken zor bela bir Ted Ankara Kolejliler
galibiyeti alabildiler. Aslında istatistiklere baktığımız zaman sezon başından pek farklı
bir durum yok, yalnız Barış'ın attığı sayılarda biraz azalma var, ama buna karşın Ömer
ve Murat biraz daha etkililer. Peki bu yenilgilerin sebebi ne? Sadece taktiksel sebepler mi,
yoksa psikoljik sebepler de var mı?
   Bence psikolojik sebepler bu yenilgilerde önemli rol oynuyor. Sezon başında çoğu kişiye
göre ligden düşmeme mücadelesi verecek olan Renault, şu anda ligde üst sıraların
mücadelesini veriyor. Lig başında hedefi ligde kalma olan oyuncular büyük ihtimal
bu amaçlarına ulaşınca rahatladılar ve konsantre sorunu yaşamaya başladılar. Olay
bu kadar da değil. Takımın üç önemli oyuncusu da harika bir ilk yarı geçirdiler. Nedim
tekrar Milli Takım'a çağrıldı. Rasim ilk kez milli kadroya çağırıldı (oynatılmaması da
ayrı bi soru?). Barış Özcan ise inanılmaz maçlar oynayıp ligin en gözde oyuncularından
biri oldu. Bu başarılar da tabi oyuncuları havaya soktu ve maçlara iyi hazırlanamadılar.
   Bunları düşünürken aklıma tavuskuşları geldi!!! Tavuskuşu inanılmaz güzel bir kuştur,
harika kuyruğu, son derece güzel renkleri ile müthiş bir görünüşü vardır. İşte bu
tavuskuşu, efsaneye göre kuyruğunu gerile gerile açar tam kendini övmeye başlayacakken
gözleri ayağına takılır ve iğrenç ayaklarını görünce hemen utanır ve kuyruğunu kapatırmış.
Barış ve Rasim'in de aynı bu tavus kuşları gibi olması gerekiyor. Ne zaman kendilerini
övmeye başlasalar, akıllarına kötü yönlerini getirip tekrar toparlanmalılar ve kendilerine
gelmeliler. Yoksa geçen sene inanılmaz havalanan Ender Aslan gibi daha sonra hayal
kırıklığı yaratabilirler (umarım Ender tekrar iyi oynamaya başlar). Unutmamaları
gereken; Türkiye çok fazla geleceğin yıldız adaylarını gördü ama şimdi çoğunu
kimse hatırlamıyor bile...
    Neyse sonuç olarak Renault hala çok şey kaybetmiş değil. İleriki maçlarında tekrar
ilk yarıdaki gibi oynarlarsa yine galibiyet almaya başlıyacaklardır.
Kendinize iyi bakın bol bol basketbol oynayın...
g ö k h a n ö z s o y
22 ş U b A t 2 0 0 3 C u M a R t E s İ
[email protected]
 |