![]() Herkese merhaba, Geçen Televizyon'da Beşiktaş - Galatasaray maçını seyrederken gözüme bir pankart çarptı. Pankartta şöyle yazıyordu "%100 Yerli Tek Türk Takımı Beşiktaş". Bu yazıyı görünce gerçekten çok ilgincime gitti, benim bildiğim Türk ırkı beyaz bir ırk, ama sahadaki %100 yerli Türk takımında bir zenci oyuncu oynuyordu. "Allah Allah, ben Defne Joy Foster ve rahmetli Esmeray'ı bilirdim siyahi Türk olarak; demek bir tane de Beşiktaş'ta var." derken attığı bir basket sonrası ekranda adını gördüm. "Roberts" !!! Ama olabilirdi, sonuçta babası Amerikalıdır ve soyadı da o yüzden Roberts'tir. Neyse işin şaka kısmını bir yana bırakalım da esas diyeceğime gelelim. Beşiktaş gibi güzide bir kulübün taraftarının sahadaki yabancıya rağmen hala o pankartı asması ayıptır, çünkü bu sene Birinci Ligde Oyak Renault ve Büyük Kolej gibi yabancısız oynayan ve başarılı olan kulüplerimiz var. Bu kulüplere rağmen kendini bu şekilde görebiliyorsan, bu bence diğer kulüplerin emeğine saygısızlıktır. İşte bu yabancısız oynayan takımlardan biri olan Oyak Renault, ligde geçen hafta Galatasaray'a deplasmanda yenildi. Daha önce 3 büyüklerden Beşiktaş ve Fenerbahçe'yi yenen takımımız Galatasaray'a karşı çok iyi oynamadı. Maça fazla değinmeyeceğim, malum artık klasik Oyak Renault maçlarından biri oldu. Rakip takım iyice öne geçer, sonra Oyak Renault Nedim ve Barış ile sayılar bulur, fark kapanır; son anlarda Oyak Renault ya az bir farkla yener ya da yenilir, genelde olan budur. Aslında takıma genel olarak baktığımızda kadronun yetersiz bir kadro olduğunu hepimiz biliyoruz. Takımda tecrübeli olarak forvet Murat Kösedağ, Rasim Başak, guard Barış Özcan ve pivot Nedim Dal var, yalnız bu isimlerden Barış ve Rasim de 1980 doğumlu. Diğer arkadaşlarından tek farkları Renault A takımında daha fazla oynamış olmaları... Genelde maçlara ilk beş başlarken sadece Rasim, Nedim ve Barış'ın yerleri kesin, diğer oyuncular değişebiliyor; kimi zaman Serhat ilk beş çıkıyor kimi zaman Mustafa. Aslında biz bu genç oyunculara tecrübesiz diyoruz ama bu gençlerin çoğu geçen sene 2.ligde sürpriz yapıp yarı finale kadar çıkan Oyak Renault'un pilot takımı Gemlik'de oynadılar ve çok da başarılı oldular. Ama tabi Birinci Lig başka. Ama ne olursa olsun Renault bu sene bu oyuncularla oynayacak ve bu oyuncularla başarı arayacak; şu ana kadar da başarılı görünüyorlar, yenilgi aldıkları takımlar hep ligde zirveyi hedefleyen kadrolar, kendi rakipleriyle yaptıkları maçları da kazandılar. Lig'de, Milli Takım arasından sonra Efes ile Bursa'da karşılacak olan Oyak Renault geçen sene çok zorladıkları rakiplerini bu sene yabancısız yenmeye çalışacaklar. Bakalım başarabilecekler mi? Bunu da bir sonraki yazımızda anlatacağız!!! Son olarakta son zamanların modası "Yeni Oluşum"'dan bahsedeceğim. Artık malum Ali Umut Abimiz önderliğinde bir basketbol portalı kurma niyetimizin ilk adımını atmış olduk. Başımızda böyle büyük bir üstad varken başarılı olacağımız kesin gibi. Artık Türk Takımları'nın başı kel değil, onların da 6.Adamları ve 6.Hanımefendisi var...
g ö k h a n ö z s o y ![]() |