e r k i n ö n e r


Panel'den kalanlar

İnternet dünyası böyle zulüm görmedi!!! Yine bir Ekobasket yazısı başlıyor!!!

   Selamlar herkese; bu yazımda size 15 Mayıs Perşembe günü İstanbul Üniversitesi Eczacılı Fakültesi tarafından Fen Fakültesi Ön Lisans Binası'nda düzenlenen bir panelden bahsedeceğim. Panelin konukları; Efes Pilsen Basketbol Takımı Coach'u Oktay Mahmudi, oyunculardan Kerem Tunçeri ve Ömer Onan. Alper Yılmaz'ın da geleceği söylenmişti ama gelmedi.

Panelden aklımda kalan soru ve onların cevaplarını sizlerle paylaşmak istiyorum, yorumları beraberce yaparız.

Ha bu arada ben dersim yüzünden panele yarım saat kadar geç kaldım ve hiç soru sormadım.

Soru : Öncelikle sizlere hoş geldiniz demek istiyorum (Herkes güler, çünkü yaklaşık 20 kişi daha hoş geldiniz demiştir daha önce). Benim sorum Kerem Tunçeri'ye olacak. Acaba ağabeyinizle (Kemal Tunçeri) aranızda bir rekabet var mı? Bu konuyla ilgili ilginç bir anınız var mı?

Kerem Tunçeri : Evde birbirimize takılmalar oluyor tabii ki. Bununla ilgili ise şöyle bir anım var. Ben Galatasaray'da oynarken, o sezon ilk defa 1. lig maçlarına çıkıyordum. Ağabeyim o zaman Türk Telekom'da idi. Maçın artık sonlarıydı ve ben ağabeyimin bir topunu çalmıştım. Ve benim çaldığım top sayesinde maçı kazandık. O zaman da 16-17 yaşlarındaydım. Maçtan sonra ağabeyimin yanına gittim. Çok üzülmüştüm. "Ağbi kusura bakma, ağbi özür dilerim" diye neredeyse ağlayacaktım (gülerek anlatıyor).

Soru : (bir bayan izleyici) Eğitim ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Zannediyorum yoğun temponuz nedeniyle okula pek fırsatınız olmuyor?

Ömer Onan : Eğitim tabi çok önemli. Ama ben kendi adıma konuşayım. Ben şu an lise mezunuyum ve Marmara Üniversitesi Spor Akademisi öğrencisiyim. Ha bitirebilecek miyim? Tabii ki hayır (Bu sırada herkesler güler). Biz de kendimizi eğitmeye çalışıyoruz tabii ki.

Soru : (Aynı bayan tarafından) Sadece basketbol oynayarak kendinizi geliştirebileceğinize inanıyor musunuz? (Çok saçma bir soru bence de)

Kerem Tunçeri : Biz sadece basketbol oynamıyoruz. Başka başka ortamlara da giriyoruz (İkinci cümleyi çok manalı söyledi ve herkes gülmeye başladı, soruyu soran bayan da dahil).

Soru : (Bu soru yanımda bulunan arkadaşım tarafından sorulmuştur. Ben yapma etme dememe rağmen.) Öncelikle herkese merhaba demek istiyorum. Bence Efes Pilsen'in en zayıf yeri olan PG mevkiine yabancı oyuncu transfer etmeyi düşünüyor musunuz? Şunun için soruyorum; ben Kerem'i Galatasaray'da iken de seyrediyordum ve bence Kerem'de çok düşüş var. Ender ise bence yeterli değil. Daha genç, zamana ihtiyacı olduğunu düşünüyorum (Tabii ki konukların suratlar bir anda dondu, Oktay mahmudi arkadaşıma "sen bir dakika yanıma gelsene" der gibi bakıyordu).

Oktay Mahmudi : Ben Kerem'de bir düşüş olduğu fikrinize katılmıyorum (Ben katılıyorum, görünen köy kılavuz istemez. Galatasaray'da iken panter gibiydi, şimdi kedi oldu). Bu mevkii'deki oyuncularım Kerem ve Ender'in performanslarından memnunum (Ender tam bir felaket bence Oktay hocam). O nedenle bu mevkii'ye transfere gerek yok.

Soru : (Bir bayan öğrenci tarafından) Basketbola olan ilgi sizce nasıl? Az olduğunu siz de kabul ediyorsunuzdur herhalde?

Oktay Mahmudi : Evet tabii kabul etmemek elde değil. Biz koskoca Abdi İpekçi salonunda 400-500 kişiye oynamak istemiyoruz. Fakat şu da var ki; gidip de Karşıyaka maçında 2000 tane futbol seyircisine de oynamak istemiyoruz. Gerçek basketbol seyircisinin salonları doldurması en büyük arzumuz.

Soru : Herkese merhabalar. Benim sorum 3 konuğumuza da olacak. Sizce basketbol Türkiye'nin dört bir yanına yayılıyor mu? Anadolu'da müthiş bir potansiyel var. Sizce Anadolu Basketbolu destekleniyor mu? (Güzel soru)

Cevap : (Konukların 3'ü de hemen hemen aynı yanıtı verdiler.) Evet Anadolu'da basketbola müthiş bir ilgi ve destek var. Ama maalesef yeterince ilgi gösterilmiyor Anadolu'ya . İkinci Lig'den Birinci Lig'e gelecek olan Tofaş (Bursa), Banvit (Bandırma) gibi takımlar sayesinde basketbol Türkiye'ye biraz daha dağılıyor.

Soru : Geçtiğimiz Dünya Şampiyonası'nın milli takımımız açısından maalesef ki başarısız geçtiğini düşünüyorum. Bunda takımda liderlik vasfının paylaşılamaması da etkenler arasında. Bu sene milli takıma kim liderlik edecek sizce? Şu oyuncu lider olabilir diyebiliyor musunuz? Ben seçilebilecek olağan kadroda böyle bir oyuncu olacağını sanmıyorum.

Kerem Tunçeri : Ben de dediğinize katılıyorum. Şampiyona pek parlak değildi bizim açımızdan. Daha başarılı olabilirdik diye düşünüyorum. Takıma liderlik yapacak oyuncu konusunda o kadar karamsar olmayın. Bence İbrahim de, Hidayet de lider olabilecek oyuncular. (Göreceğiz)

Ömer Onan : Bir de şu var lider oyuncu olmak kolay bir şey değil. Zor bir şey. Herkes lider olabilecek kapasitede olmayabilir. Kerem'in dediği gibi milli takım da o kapasitede oyuncular vardır ve her zaman da olacaktır (Bu kadar politik konuşulabilirdi tebrikler).

Soru : (Ömer ve Kerem'e) Basketbol kariyeriniz de hep beraber çalışmak istediğiniz, çalışmaktan hep zevk aldığınız oyuncu veya coachlar var mı?

Kerem Tunçeri : Yanımda şu an coach'um oturuyor o yüzden yorum yapmak istemiyorum (Mesela seni 16 yaşında A takıma çıkaran rahmetli Aydan Siyavuş olabilir mi Kerem?).

Ömer Onan : Şimdi ben küçüklüğümden beri Efes'te olduğum için bizim çok iyi bir arkadaş grubumuz vardı. Ben, Hüseyin (Beşok), Bora (Sancar) (Bir isim daha söyledi ama ben unuttum). Çok iyi anlaşırdık. Ama şimdi herkes ayrı takımda. Hüseyin Maccabi'de, Bora Troy'da.

Soru : (Başka bir bayan izleyici) Ben basketbola yönelik artan ilginin biraz da olsa İbrahim Kutluay'ın ilişkilerinin magazin basınına yansımasından kaynaklandığını düşünüyorum (Oyuncular da hak veriyor). Acaba basketbolun daha fazla sevilmesi, daha fazla ilgi görmesi için sizce neler yapılmalı?

Ömer Onan : Zaten İsmet Ağbi bize "Hepiniz birer manken bulsanız, biz bu ülkede futbolu geçeriz" diyor (Şaşırmadım zaten böyle demesine).

Oktay Mahmudi : Aslında biraz da görsel ve yazılı medya'ya görev düşüyor bu konuda. Yani onlar biraz destek olmalı bize. Bu sayede ilginin daha çok artacağı kanısındayım (Sanki bütün takımlar çok kaliteli kadrolar kurmuş, ligimizde çok kaliteli maçlar oynanıyor da buna rağmen ilgi yok nedense?).

Soru : (Kerem Tunçeri'ye bir bayan öğrenci tarafından) Basketbol okulu açtığınızı ve bu okulun ücretsiz olduğunu duydum. Hayırlı olsun demek istiyorum. Bu okulu açmaktaki amacınız neydi? Bu okuldan yetiştireceğiniz oyuncularla siz de İbrahim Kutluay gibi bir klüp kurmak mı istiyorsunuz? (İbrahim Kutluay' ın sahibi olduğu bir kulübü var. Takımın adı MVP ve İstanbul' da amatör kümede mücadele ediyor)

Kerem Tunçeri : Teşekkür ederim hayır dilekleriniz için. Evet ağbimle beraber kurduk ve 2-3 hafta oldu sanırım. Evet kısmetse biz de bu klüpten yetiştireceğimiz oyuncularla kendi kulübümüzü kurmak niyetindeyiz. Ben haftada bir de olsa gitmeye çalışıyorum. Antrenmanlara katılıyorum.

Soru : (Sulu bir öğrenci tarafından) Merhabalar herkese. Biz bu sene Eczacılık Fakültesi olarak çok başarısız bir sezon geçirdik. Yani fakülteler arası turnuva'da gruptan bile çıkamadık. Acaba sizinle hemen burada bir transfer görüşmesi yapabilir miyiz? ÖSS sınavı da yaklaşıyor, altyapıdan bize bir iki yetenekli genç gönderseniz olur mu?

Oktay Mahmudi : Altyapıya dokunma, bak ben sana Ömer ile Kerem' i vereyim hemen burada anlaşalım seninle (Bu sözleri duyan sulu arkadaş sanki gerçekten olacakmış gibi sevindirik olur).

   Hatırlayamadığım soru ve cevaplar var daha ama şu kadarını söyleyebilirim, panel basketbol açısından pek doyurucu değildi. Genel görünüm oyuncular ve öğrenciler arasında paslaşmalar, gülüşmeler şeklinde geçti. Evet basketbol açısından pek bilinçli değiliz galiba.

   Benim de soracak birkaç sorum vardı ama nedense sormak istemedim. Belki de politik cevaplar alacağımı bilmek beni vazgeçirdi. Hoş, ben sıkıştırmayı bilmez miyim? Tabii bilirim ama ne bileyim sormadım işte. Ama sonra da pişman oldum. Sizlere daha çok şey aktarabilirdim.

   Her neyse başka bir yazıda görüşmek üzere, sizlere bu kadar işkence yeter de artar bile!!!



Y a z ı c ı d a n Ç ı k a r t

e r k i n ö n e r
1 8 m a y ı s 2 0 0 3 p a z a r
[email protected]

Hosted by www.Geocities.ws

1