"hoe het komt"
En ik zag opeens in dat dat heel destructief was. Het bracht afbraak van natuur, van stilte en bracht allerlei milieuproblemen! Bovendien was dat  in tegenstelling tot het populaire geloof in evolutie dat egoisme een drijvende kracht is voor vooruitgang.  Het was juist een bedreiging!

Maar ik wilde bij de Schepper horen, in plaats van bij de natuur te vernietigen. Dus heb ik Hem verteld (bidden heet dat, he) dat ik niet mee wil doen aan het kapotmaken van wat Hij gemaakt had. Door dit besef wenste ik geen auto of brommer te rijden, voor zover ik kon, en vroeg aan God om mij erbij te helpen.
Ik vroeg Hem of ik bij Hem mocht horen en mij te vergeven wat niet goed was. Ik had namelijk ook in de bijbel gelezen dat dat kon.
(Even tussen twee haakjes in gewoon Nederlands:  de mens en de natuur zijn gevormd door God als iets goeds. Wel had God de mens de keus gegeven om 1 gebod te houden of te overtreden. En door toch te overtreden ervan, kreeg de mens kennis van goed en kwaad. Waarbij de mens kiest wat goed voor hem lijkt, ook al is het kwaad. Het gevolg was verwijdering tussen hen en God en tussen elkaar en de natuur. Het lijkt op een soort genetische verandering: de natuur werd meer en meer een gevaar voor de mens en omgekeerd en bij de mensen onderling evenzo. De mens werd zo verslaafd aan zijn ego�sme.)
(Weer even tussen twee haakjes in het kort: Want God had Zijn zoon als mens laten geboren worden. Hij leefde met de mensen en wilde hen terugvinden en hen redden. Daarna werd hij gekruisigd voor het kwaad van elk mens en God deed Hem  opstaan uit die dood, om die te overwinnen. Als een mens dat toegeeft dat het zelfs voor hem nodig is en op Zijn mensen-zoon wil vertrouwen, geeft God zijn geest om het voor ons weer natuurlijker te maken om goed te leven en op Hem te blijven vertrouwen. Dit geloven vrijwel alle soorten kerken, zij het soms anders verwoord of andere accenten.)
Verkeer en Leefomgeving
[email protected]
http://www.verkeerenleefomgeving.nl
De trigger zelf . . . 
Toen ik rond de 14 tot 17 jaar was, zwierf ik vaak door de bossen bij ons in de buurt. "De Kaapsebossen" vond ik geweldig: zo'n groot uitgestrekt bosgebied, met duizenden paadjes. Prachtige bomen vol met de natuurgeluiden. Ik genoot er van, en bleef vaak uren van huis weg.
Ook las ik vaak boeken over de Aarde, het weer en over tuinieren, en dacht erover na.

Ook hoorde ik steeds vaker de herrie van de wegen rondom. Vanaf een gegeven ogenblik zelfs tot in het midden van de bossen. Terwijl ik ruim 2 kilometer verwijderd was van elk van die wegen. Na verloop van tijd 'viel het kwartje': ik besefte dat de mens slechts leeft vanuit z'n eigen belang. En dat ego�sme bracht vernieling en overlast aan anderen en aan de natuur. En dat herkende ik wat ik wist uit de bijbel: door de zondeval is de mens geneigd tot alle kwaad.
Laatst gewijzigd:
juni 2006
Het ontstaan van
deze website
Johan wachtend te Alexanderpolder. kiekje gemaakt onderweg naar Kinderdijk
Als kind wilde ik ook wel op Jezus vertrouwen, maar nu begreep ik pas waarom. Ik wilde niet de bossen, de natuur, vernietigen of elkaar schade toebrengen, wat zou moeten voor "de economie" of voor wat dan ook.

Toen ik zo anders wilde leven, merkte ik pas hoe sterk de samenleving je aanzet tot milieu-afbraak. Je moet autorijden, wil je meetellen en als je een keer je wat grote spullen laat vervoeren ben je een huichelaar. Ja, erger, steeds meer bestemmingen worden onbereikbaar gemaakt, al beweerde men andersom. Wij zijn blij dat er mensen om ons heen staan die ons zo nu en dan helpen een lift te geven naar dokter, ziekenhuis en dergelijke.

Het besef groeide langzamerhand dat met mijn bijzondere vorm van milieubewust worden, het mijn roeping zou zijn om bezig te zijn met milieu, natuur, leefomgeving en bewustmaking.

Ik ben begonnen met deze website. Hoe en waarom kan je lezen in "het ontstaan van deze website". Maar hoe mijn roeping met mijn werk zal gaan is nog verborgen in de toekomst.
Het ontstaan van deze website
Hosted by www.Geocities.ws

1