FILOSOFIA f.: castellà.  filosofía.
|| 1. Ciència dels principis i de les causes dels fenòmens; branca de les coneixences humanes que comprèn totes les ciències morals i mentals. Per so car filosophia és simplement afigurada sens theologia, Llull Cont. 364, 9. Aprengué lògica e rethòrica e philosofia natural, Llull Blanq. 2, 9.
|| 2. Sistema filosòfic d'un autor, d'una escola, d'una nació, etc. «Filosofia grega»; «Filosofia idealista»; «Filosofia cartesiana».
|| 3. Saviesa del qui sap suportar les vicissituds de la vida. «Has de prendre les coses amb filosofia».
    Fon.:
filuzufí? (Barc.); filosofía (Val.); filozofí? (Palma).
    Etim.:
pres del gr.-llatí philosophia, mat. sign. || 1 (literalment, ‘amor a la saviesa’

INSTANTES

EL ULTIMO POEMA

Si pudiera vivir nuevamente mi vida.

En la próxima trataría de cometer más errores.

No intentaría ser tan perfecto, me relajaría más.

sería más tonto de lo que he sido, de hecho

tomaría muy pocas cosas con seriedad.

Sería menos higiénico.

Correría más riesgos, haría más viajes, contemplaría

más atardeceres, subiría más montañas, nadaría más ríos.

Iría a más lugares adonde nunca he ido, comería más helados

y menos habas, tendría más problemas

reales y menos imaginarios.

Yo fuí una de esas personas que vivió sensata y prolíficamente

cada minuto de su vida; claro que tuve momentos de alegría.

Pero si pudiera volver atrás trataría de tener

solamente buenos momentos.

Por si no lo saben, de eso está hecha la vida, sólo de momentos;

no te pierdas el ahora.

Yo era uno de esos que nunca iba a ninguna parte sin un termómetro,

una bolsa de agua ca1iente, un paraguas y un paracaídas;

si pudiera volver a vivir, viajaría más liviano.

Si pudiera volver a vivir comenzaría a andar descalzo a principios

de la primavera y seguiría así hasta concluir el otoño.

Y jugaría con más niños, si tuviera otra vez, la vida por delante.

Pero ya ven, tengo 85 años y sé que me estoy muriendo.

JORGE LUIS BORGES

_________________________________________________________________________________

VIDA ( Lletra i música: Lluís Llach )

Potser em deixin les paraules

o potser em deixeu vosaltres

o només els anys em posin

a mercè d’alguna onada,

a mercè d’alguna onada.

Mentre tot això m’arriba,

que a la força ha d’arribar-me,

potser tingui temps encara de robar-li a la vida

i així omplir el meu bagatge.

Mentre tot això m’arriba... vida, vida!

 

Encara veig a vegades,

de vegades veig encara

els meus ulls d’infant que busquen,

més enllà del glaç del vidre,

un color a la tramuntana.

M’han dit les veus assenyades

que era inútil cansar-me;

però a mi un somni mai no em cansa,

i malgrat la meva barba

sóc infant en la mirada.

A vegades veig encara... vida, vida!

 

Si em faig vell en les paraules,

si em faig vell en les paraules

per favor tanqueu la porta

i fugiu de l’enyorança

d’una veu que ja s’apaga.

Que a mi no m’ha de fer pena,

que a mi no em farà cap pena

i aniré de branca en branca

per sentir allò que canten

nous ocells al meu paisatge.

Que a mi no em farà cap pena... és vida, vida!

 

Si la mort ve a buscar-me,

si la mort ve a buscar-me

té permís per entrar a casa,

però que sàpiga des d’ara

que mai no podré estimar-la.

I si amb ella he d’anar-me’n,

i si amb ella he d’anar-me’n,

tot allò que de mi quedi,

siguin cucs o sigui cendra

o un acord del meu paisatge,

vull que cantin aquest signe... vida, vida!

 

Potser em deixin les paraules

o potser em deixeu vosaltres

o només els anys em posin

a mercè d’alguna onada,

a mercè d’alguna onada.

Mentre tot això m’arriba... vida, vida!

Mentre tot això m’arriba... vida, vida!

Lletra i música: Lluís Llach

 

RETORN A LA PÀGINA PRINCIPAL

Hosted by www.Geocities.ws

1