- Vill ni beställa?
- Nej för all del, vi kan vänta en timme till.
- Vill ni ha något till kaffet?
- Ja, en ursäkt från kocken.
- Vill ni ha en drink före maten?
- För att mildra chocken, menar du?
- Smakar det bra?
- Ja, men tyvärr förtas doften av din andedräkt.
- Mera kaffe?
- Skämtar du?
- Jag skulle vilja rekommendera sjötungan.
- Och jag skulle vilja rekommendera en plastikkirurg.
- Varmrätten tar lite tid, för det är så många sjuka idag.
- Ja, de åt väl av den här förrätten igår.
- Är alla nöjda och glada?
- Visst, bara du stänger din dricks-dreglande mun och ger dig iväg!
SÅ SNOPPAR DU AV BARTENDERN
- Vill ni ha något att dricka?
- Nej, det är inte därför vi står vid en bardisk och viftar med pengar, huve!
- Vill ni ha något mer innan vi stänger?
- Ja, pengarna tillbaka.
- Har ni provat den här nya vodkan?
- Nej, men det har du, ser jag.
- Välkommen åter.
- Ja, säg vilka kvällar jobbar inte du?
- Vill du byta ölen mot ett glas vin?
- Jag byter hellre bartender.
- Det här är första kvällen för mig, så det tar lite tid.
- Visst. Säg bara vilken kväll du har tänkt att hämta min öl, så kan jag komma tillbaka då.
SÅ SNOPPAR DU AV BARGRANNEN
- Är du ensam här?
- Nej, men det är du är jag rädd
- Hej, jag är här ensam!
- Det förstår jag
- Jag tycker du är den vackraste här i kväll!
- Vilket sammanträffande. Jag tycker du är den fulaste!
- Det är kul att komma ut ibland!
- Jaså, kör de med permis där du vårdas?
- Brukar du gå hit ofta?
- Ja, fast nu undrar jag varför.
- Vad mycket folk det är här.
- Ja, uppenbarligen släpper de in folk utan urskillning.
- Du ser verkligen ut att ha kul.
- Ja, men inte är det din förtjänst.
- Får jag slå mig ned här?
- Helst inte, jag har just ätit.
- Jag försöker alltid leta upp nya människor.
- Ja, dig vill väl ingen träffa två gånger!