Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Skadeläget inför CL


Inlagt [17/9 - 07]



Celtics målvakt Artur Boruc har sagt att axel skadan han fick mot Inverness inte kommer att stoppa honom mot Shakhtar Donetsk i CL.

Den Polska målvakten landade dåligt på sin vänstra axel under 5-0 vinsten i lördags, och han har erkänt att han inte är helt återställd ifrån axelskadan han fick under försäsongen.

Mark Brown fick ersätta Boruc under första mötet mot Spartak Moskva och under liga matcherna Boruc missade. Medan Brown gjorde ett bra jobb så är det ingen tvekan om att Boruc kan föra med sig ett förtroende på planen som inte går att ersätta.

Efter matchen sa Boruc: "Min axel är lite öm. Men den kommer att vara okej. Jag bär inget stöd för det eftersom det skulle hindra mina rörelser en aning."

Scott Brown åker även han iväg med en skada. Browns tumme har inte läkt ordentligt efter det att den blev bruten, Men han har sagt att trots det att den inte har läkt riktigt så är det inget som oroar honom.

En spelare som däremot kommer att den viktiga matchen är Steven Pressley, som inte kommer att spela på två månade på grund av en operation.

Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=83025


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1