Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Celtic-cup nästa år?


Inlagt [9/9 - 07]

En Celtic cup med Skottland, Wales, Nordirland och Irland skulle kunna starta nästa år, enligt det Skotska fotbollsförbundet och Gordon Smith.

Representanter ifrån de fyra förbunden mötes under veckan för att diskutera planerna.

Smith påstår att det finns "positiva vibbar" från varje nation och Scotlands chef Alex McLeish har gett sitt medgivande till turneringen.

Smith sa till the Scottish Daily Mail: "Vi hade ett annat mötte i Cardiff i måndags och har fått en del svar angående en turnering som den här, gällande datum sponsring och tv".

"Jag har pratat med Alex McLeish och han var intresserad. En av attraktionerna är den semi- tävlande naturen av det efter vår framgång i Kirin Cup i Japan förra året.

Mötet gav dock inga svar i vilket format cupen ska hållas, om det ska vara en utslagsturnering eller ett liga system.

”Så en diskussion finns men det finns positiva vibbar ifrån de fyra inblandade länderna" sade Smith.

Källa: http://uk.europort.yahoo.com/06092007/4/celtic-cup-next-year.html


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1