| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Strachan tror på de yngreInlagt [5/9 - 07] Celtics tränare Gordon Strachan har sagt att han är säker på att de yngre spelarna i klubben är redo utifall de måste spela i senior truppen. Strachan har även bekräftat att det inte spelar någon större roll att vissa spelare lämnar klubben. Efter det att Kenny Miller lämnat för Derby och Thomas Gravesen Everton. Men han har även erkänt att en extra spelare vore att föredra. I och med att transfer perioden är stängd så kan ett antal skador och avstängningar sätta press på laget, men strachan är säker på att de yngre kan fylla ut och eventuellt slås om plaster i A-laget utifall det skulle behövas. Så som Stephen McManus och Shaun Maloney har gjorde tidigare. Strachan har sagt följande: "Most of us would like one or two players in just to cover you. But this has happened before, when I first came here, and through that we got Maloney and McManus through to the first team, and look how well they have done. There are definitely kids here who will have to come to the fore, if we need them." Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=81794 |
| Kontakta [email protected] |