Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Everton lånar Gravesen


Inlagt [2/9 - 07]



Celtics mittfältare Thomas Gravesen har skrivit på ett säsongs långt lån för hanns föra klubb Everton, detta skedde under sista kvällen under transfer perioden.

Den 31 åriga dansken kom till Parkhead ifrån Real Madrid föra året men föll snabbt ur Strachans första elva, då han enligt rapporter inte kunde följa laginstruktioner och hålla sin position.

Vid finalen av den skotska cupen mot Dunfermline förra säsongen så hade Gravesen kommit så lång ifrån förstaelvan att han inte ens var med på bänken. Han fick istället spela ett antal reservmatcher.

Gravesen sade följande till evertonTV: "I have always said I would never want to come back to any other club in England other than Everton - I am an Everton player. In my five years here we improved all the way and we ended on a high and that i what I want to achieve again.

"This is a great feeling. I have been privileged to wear this shirt before but over the last few years Everton has improved a lot. Some fantastic players have come into the squad now and I am definitely pleased to be here, that is for sure.

"It is always difficult to come back to a place but I hope it goes well. I will definitely do my part and for me, it is very important for me to prove after being given another chance in the blue shirt."

Gravesen lämnade Everton för Real Madrid I januari 2005 efter att ha spelat mer än 140 matcher för Everton.

Detaljerna för 12 månaders lånet har inte blivit offentligt, men förhoppningsvis så betalar Everton åtminstone en del av Gravesen 40,000 pund i veckan lön. Gravesen som var den högst betalda spelaren i klubben.

Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=81152


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1