Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Miller klar för Derby


Inlagt [1/9 - 07]



Celtic anfallare Kenny Miller har skrivit på ett 3 års kontrakt för Derby County, för en okänd summa efter enbart en säsong i Celtic.

27 åringen kom ifrån Wolves till Celtic förra sommaren och blev en av några få som har spelat för båda sidorna i Old Firm sedan andra världskriget.

Miller som har imponerat med sin arbetskapacitet har dock haft svårt att göra mål regelbundet.

Trots att Gordon Strachan sagt att han vill ha kvar Miller i klubben så valde den Skotska landslagspelaren att flytta till Pride Park efter det att båda sidorna enats om en summa. Den spekuleras vara omkring 3 miljoner pund.

Derbys tränare Billy Davies sade följande till klubbens sida. "We are delighted to have added to the squad a player with outstanding commitment and a never-say-die attitude who will be a real handful for back-fours in the Premier League. He is a proven goal-scorer both at club and international level and gives us a different option up front."

Vissa anser dock att Miller skulle ha stannat på Parkhead, och att några andra anfaller som t.ex. Zurawski skulle ha fått gå först.

Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=81298


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1