| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Balde och Gravesen eftertraktade?Inlagt [30/8 - 07] Enligt rapporter så vill Fulhams tränare Lawrie Sanchez signera Celtics Thomas Gravesen och Bobo Balde innan helgen, medan Sven- Göran Eriksson enbart är intresserad av den danska mittfältaren. Gravesen och Balde ska tjäna mest på Parkhead, enligt källor ska de tillsammans tjäna omkring 70,000 pund per vecka. Medan det inte är sannolikt att de kommer få spela i Strachans startelva under säsongen. 31 åriga Gravesen, spelade i Real Madrid för enbart 12 månader sedan men irriterade Stracha förra säsongen efter att ha vägrat eller inte kunnat följt lagets instruktioner och hålla sin position. Det spekuleras även om att han inte har några mer chanser kvar. Den före detta danska landslagspelaren som drog sig tillbaka ifrån landslaget för att koncentrera sig på Celtic, började regelbundet förra säsongen, men blev slutligen bänkad. Och tills cupfinalen så var han inte ens med i laget. Bobo Balde, även han 31, har lidit av ett antal skadeproblem och verkar inte längre vara en dominerande gestalt på planen längre. Han missade starten på förra säsongen efter en operation för en magmuskel, för att sedan bryta ett ben. Roy Keanes Sunderland spekuleras ha lagt ett 1.5 miljoner bud under transfer perioden men Balde vägrade att lämna Glasgow. Han har tidigare nämnt att han aldrig har brutit ett kontrakt och heller inte tänker göra det. Spekulationerna handlar om att Fulham vill ha både Gravesen och Balde permanent, medan Man City vill låna Gravesen under en säsong. Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=80870 |
| Kontakta [email protected] |