| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Celtic varnar fansen om förbjudna sångerInlagt [10/8 - 07] ![]() Celtic har gått ut med en varning till fansen att inte "skämma ut sig" eller "hetsa" med sånger som inte hör till fotbollen. Ifall det inträffar kan SPL bestraffa klubben med poängavdrag, vilket inte är så bra. I ett öppet brev till fansen som ska resa till lördagens match mot Falkirk har klubben varnat om hur slutsatsen kan bli om fansen sjunger otillåtna ramsor. I första omgången skämde Rangers-fansen ut sig i Inverness när de sjung anstötande ramsor som inte hörde till fotbollen. De nya reglerna i SPL kan göra att om det inträffar otillåtna rasmor kan klubben få poängavdrag eller hårdare slutsatser. I brevet står: "Vi får inte undervärdera hur seriöst detta kan bli. Erat stöd har verkligen varit fantastiskt genom alla städer och runt om i världen har ni stått bakom laget, låt så fortsätta denna säsongen. "Vi är en icke-politisk och icke-Sectarianismisk organisation och vi tolererar inga fans som förstör och smutsar ner klubben." Sekterism. Sectarianism brukar man snacka om när det gäller fotbollsrivaliteten mellan katolska Celtic och protestantiska Rangers i Glasgow. Det innebär rivaliteten mellan två "sekter" eller täta "klickar". Källa: BBC |
| Kontakta [email protected] |