| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Strachan är fokuserad på Old FirmInlagt [16/4 - 08] ![]() Gordon Strachan säger sig inte ens ha tänkt på vad en vinst mot Rangers innebär för lagets chanser i ligan, han vill bara koncentrera sig på att vinna matchen. Fyra poäng skiljer lagen och en seger för Celtic är ett måste om laget fortfarande ska ha en chans till liga titeln. "Det är en derby match och jag tror, oavsett vilka problem som finns, man måste bara vinna matchen." "Vi måste ta hand om matchen självt. När den är avklarad, kan vi börja tänka på allt annat." I söndags gjorde Celtic övertygande 4 mål borta mot Motherwell och Gordon vill se mera av den formen. "Vi gjorde tillräkligt senast på Ibrox för att säga att vi kan skapa chanser. Det handlar i princip om att vara mer hungrig och vara sansad i boxen." "Jag tror att alla som gör mål och kallar sig för anfallare känner sig nöjda när de gör mål. Om man är anfallare så är det mål man ska göra. Jan Vennegoor of Hesselink har gjort 18 mål på nästan 40 matcher, medans Scott McDonald gör ett varannan match- det är inte så dåligt." Källa: http://www.celticfc.net/news/stories/news_160408112926.aspx |
| Kontakta [email protected] |