| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Hårdare tag mot filmarnaInlagt [1/4 - 08] I Skotska ligan kommer man nästa säsong införa ett system där man i efterhand skall kunna straffa spelare som filmar. Få saker är så omdiskuterade i fotbollens värld som spelarnas förmåga att filma och överreagera när det börjar vankas fysisk kontakt. I Skottland har man ofta fått beröm för få filmningar men sedan Kevin Thomson gjort en mycket tydlig filmning i Old Firmmatchen mot Celtic har nu förbundet fått nog. - Filmningar är något vi skall få bort från spelet, sade Skotska förbundets chef Gordon Smith. - Från nästa säsong kommer vi att ha ett system som möjliggör att i efterhand straffa spelare som filmar. Smith har även träffat både Uefas president Michael Platini och FIFA:s dito Sepp Blatter, som både ställer sig bakom försöket. Källa: http://www.sportal.nu/sport/fotboll/ovrigfotboll/73206 |
| Kontakta [email protected] |