Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Hårdare tag mot filmarna


Inlagt [1/4 - 08]

I Skotska ligan kommer man nästa säsong införa ett system där man i efterhand skall kunna straffa spelare som filmar.

Få saker är så omdiskuterade i fotbollens värld som spelarnas förmåga att filma och överreagera när det börjar vankas fysisk kontakt.

I Skottland har man ofta fått beröm för få filmningar men sedan Kevin Thomson gjort en mycket tydlig filmning i Old Firmmatchen mot Celtic har nu förbundet fått nog.

- Filmningar är något vi skall få bort från spelet, sade Skotska förbundets chef Gordon Smith.

- Från nästa säsong kommer vi att ha ett system som möjliggör att i efterhand straffa spelare som filmar.

Smith har även träffat både Uefas president Michael Platini och FIFA:s dito Sepp Blatter, som både ställer sig bakom försöket.



Källa: http://www.sportal.nu/sport/fotboll/ovrigfotboll/73206


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1