| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Jan redo för titel-utmaningenInlagt [24/3 - 08] ![]() Jan Vennegoor of Hesselink är övertygad att 3-0 segern över Gretna i helgen var ett steg i rätt riktning då titel-utmaningen är i full gång. Holländaren gjorde ett av målen i matchen, som beskrivs som en ganska dålig match mot ett lag som säkerligen inte kommer existera inom ett par månader. Nu ligger man tre poäng bakom Rangers, som har en match till godo. Celtic är ute ur Champions League, Tennents Scottish Cup och CIS cupen. Alltså har man bara ligan kvar att sikta in sig på. Det är det enda som gäller nu. Jan Vennegoor of Hesselink är säker på att hans lag kan vinna ligan för tredje säsongen på raken. Till Setanta Sports säger han: "Vi har en hel del stora matcher kvar, och ett väldigt intensivt schema just nu. Men jag ser verkligen fram emot de. "De här matcherna som kommer framöver är avgörande och jag vill vara en del av det, och vinna ligan med Celtic. Det är mitt och resten av spelarnas mål. Vi måste vinna matcherna som står på tur. Han tillägger också att det viktigaste är inte att han gör mål. Utan att alla får chansen att göra det. Det kvittar vem som gör det. Bara Celtic vinner, säger han. Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=104223 |
| Kontakta [email protected] |