Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Samaras vill avgöra Old-Firm


Inlagt [24/3 - 08]



Celtic-anfallaren Georgios Samaras säger att han vill avgöra Old-Firm nästa lördag på Ibrox.

Celtic är tre poäng bakom serieledande Rangers, med en match mer spelad. Matchen har stor betydelse, det vet alla redan. Men för lagen handlar det om att minska avståndet samt dra ifrån.

Samaras säger: "Det spelar ingen roll om det är Gretna, Rangers eller Barcelona. Jag tror jag kan göra mål i alla matcher."

"Jag är inte rädd för dessa typer av matcher med mycket press. Tvärtom. Det är njutbart, säger 23-åringen.

Celtic-managern Gordon Strachan har använt sig av sitt radarpar Scott McDonald och Jan Vennegoor of Hesselink mest under säsongen. Samaras kom till Celtic på lån i början av februari. Han har gjort bra ifrån sig i sin nya klubb som inhoppare och gjort viktiga mål redan.

"Nu är vi redo att ta revanch och vinna på Ibrox"

"Det är upp till managern att bestämma om jag ska spela från start mot Rangers."

"Jag är glad att kunna hjälpa Celtic, men försöker alltid ha som mål att göra mål."

"Jag försöker alltid kräva mer av mig själv. Just nu känns all okej, men i framtiden vill jag bli ännu bättre."

Samaras kom in i 3-0 segern mot Gretna i söndags och gjorde det avgörande målet.

"Det var ingen bra match, men vi förtjänade att vinna."

"Så som vi spelade i söndags har vi inte råd att spela mot Rangers, det enda som gäller då är seger."



Källa: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/celtic/7311182.stm


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1