Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Strachan skäms över SPL


Inlagt [18/3 - 08]

Gordon Strachan säger att han tycker det är pinsamt hur förbundet till SPL har agerat till uppskjutna matcher gång på gång.

Han varnar för att det kan göra att storspelare inte väljer att gå till Celtic och SPL i framtiden.

Celtic-managern förstår att folk utanför landet mer och mer blir less på att resa lång väg för att se en match, och som i lördags, se den bli uppskjuten på grund av för oduglig och vattensjuk plan.

Det har speciellt varit problem med Fir Park, som både Motherwell och Gretna spelar sina hemmamatcher på.

Till nästa ligamatch i helgen möts Gretna och Celtic. Den matchen har blivit flyttad till Livingston´s hemmaplan för att den ska kunna spelas.

Strachan säger: "Det är ingen fördel för oss om vi ska försöka sälja våra spelare till sponsorer runt om i världen eller ge de chansen att utvecklas när det blir så här gång på gång.

"När du åker utomland och pratar med folk vill du ju vara stolt över ligan du arbetar i."




Källa: http://www.dailyrecord.co.uk/sport/football-news/2008/03/18/i-m-embarrassed-by-spl-says-celtic-boss-gordon-strachan-86908-20354887/


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1