| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Strachan nöjd med insatsen mot HeartsInlagt [18/2 - 08] ![]() Gordon Strachan, sade efter 3-0 vinsten över Hearts på Celtic Park i lördags att man gjort en av säsongens bästa insatser. Med mål från båda anfallarna Vennegoor of Hesselink och Scott McDoanld, samt ett från Scott Brown, ser läget väldigt ljust ut. Strachan och Celtic är ute efter att jaga sin tredje raka ligatitel. Däremot misslyckade Hearts med att visa upp sig som ett topplag, då de ser sig som ett topplag den här säsongen och att nionde platsen inte visar vart laget egentligen har för standard. Man är inte i den standarden man visade upp förra säsongen med att komma tvåa i ligan och vann den skotska cupen. Strachan beskrev matchen till BBC sportsound så här: "De första tjugo minuterna tyckte jag att grabbarna bjöd upp på en av säsongens bästa insatser under denna säsong. Scott McDonald visade upp bra arbetsvilja hela matchen och var fantastisk. Vi vill vinna varje ligamatch, samt vara förberedda till Barcelona-matchen, så spelarna måste verkligen ge gärnet i varje match för att det ska fungera. Barcelona kommer till Glasgow på onsdag för första mötet av åttondelsfinalen av Champions League. Med vad som än händer i matcherna mot Barcelona, så är målet fortfarande att vinna ligan igen - och kan vi bara fortsätta i den här formen så finns det inget som stoppar oss." Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=100688 |
| Kontakta [email protected] |