Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat


Celtic gav "Magic" för få chanser


Inlagt [18/2 - 08]



Artur Boruc har uttalat sig om att Maciej Zurawski fick alldeles för få chanser innan han lämnande Celtic.

Zurawski gick till Grekiska Larissa i sista stund innan transferfönstret stängde, för att få regelbunden speltid då hans landslagsplats för Polen i EM 2008 var hotad, eftersom han inte fick någon speltid alls med Celtix.

Boruc säger att Maciej borde fått fler ärliga chanser.

"Han fick alldeles för få chanser enligt mig. Han är en bra fotbollsspelare, och jag tror att om han bara hade fått spela mer matcher, hade han gjort ett par mål för oss också.

"Det visar bara hur tufft det är för polska spelare i utländska klubbar. Du måste hela tiden vara dubbelt så bra som andra spelare. Men jag är säker på att han kommer bli en bra spelare i sin nya klubb och jag hoppas han är med i Polens landslag under EM i sommar.

Källa: http://www.celtic.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=100116


 
Kontakta [email protected]
Hosted by www.Geocities.ws

1