| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Zurawski lämnar CelticInlagt [1/2 - 08] ![]() Celtics anfallare Maciej Zurawski lämnar idag Celtic för grekiska klubben Larissa. Zurawski gjorde 30 mål under 73 matcher för Celtic sen han kom från Wisla Krakow sommaren 2005. Under sin första säsong gjorde han 20 mål, men på senaste tiden har han varit skadebelägen sen efter VM i Tyskland 2006. Han har varit väldigt företegen om att få spela regelbunden fotboll efter samtal med landslagscoachen Leo Beenhakker angående att hans förstaplats i anfallet kan vara hotad då han inte får någon regelbunden speltid. På Celtics officiella hemsida har man nu bekräftat att Zurawski har blivit klar för Larissa, som slog ut Blackburn ur UEFA cupen. Larissa ligger på 10:e plats i Grekiska ligan. Vi tackar "Magic" för de här åren och önskar honom all lycka i sin nya klubb och kommande landslagsuppdrag. Källa: http://www.sportinglife.com/football/scottishpremier/celtic/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/08/02/01/SOCCER_Celtic_Zurawski.html&TEAMHD=celtic&DIV=scotsprem&TEAM=CELTIC&RH=Celtic&PREV_SEASON= |
| Kontakta [email protected] |