| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Zurawski frustrerad över att inte få spelaInlagt [17/1 - 08] ![]() Celtic-anfallaren Maciej Zurawski har sagt uttryckt att han har planer på att lämna klubben. Zurawski, 31 år har en given plats i landslaget just nu. Men ju mindre speltid han får desto mindre är chansen att han inte får behålla den. Med Jan Vennegoor of Hesselink och Scott McDonald i toppform, har Gordon Strachan hittat sitt förstaval på anfallsplatserna. Zurawskis chanser att få speltid i Celtic denna säsong är mycket låga. "Magic" kom till Celtic från Wisla Krakow sommaren 2005. Under sin första sejour i klubben gjorde han 22 mål. Men numera får han nöja sig med att spela med reserverna och mest sitta på bänken. Efter att reserverna slog Gretna med 8-0, sa Zurawski till Evening Times: "Det är frustrerande för mig att inte få vara med i a-laget. Jag har tränat hårt och gjort mitt bästa och jag kan inte göra mer. Det var längesen jag spelade en hel match. Men det var skönt att få göra mål nu med reserverna. "Polen är med i EM-slutspelet i sommar. Om jag inte får speltid är det illa för mig. Jag har pratat med Leo Beenhakker, Polens landslagstränare, och jag förklarade mitt problem. Det är även ett problem för honom om han ska ta med mig till EM och jag inte har spelat mycket med klubblaget. Det är normalt för en spelare i min situation att röra på sig och hitta en ny klubb". Zurawskis agent Jerzy Kopiec meddelade förra månaden att LA Galaxy var itnresserade av att skriva kontrakt med honom och behandla honom som en "storstjärna" i laget - och Leo Beenhakker tycker att regelbunden speltid är viktigare för Zurawski än vilken nivå det är på. Källa: http://www.eveningtimes.co.uk/sport/display.var.1965972.0.times_up_1_frustrated _strike_star_could_be_forced_to_quit_hoops.php |
| Kontakta [email protected] |