| Startsidan | Nyheter | Laget | Matcher | Gästbok | Blandat |
Tre SPL-klubbar kvar i slutspelet av EuropacuperInlagt [17/1 - 08] För första gången sen Champions League och UEFA cupen startades, samt Cup Vinnar Cupen har Skottland tre lag som är involverade i slutspelet av UEFA cuper. Andra omgången d.vs. Klubbarna är Celtic, Rangers och Aberdeen. Den största överaskningen kom från Aberdeen, som inte varit med i Europa sammanhang på bra länge. Efter att ha slagit FC Köpenhamn på Pittodrie i sista omgången slutade "The Dons" på en tredje plats i sin grupp, vilket gör att de kvalificerar sig vidare. Eftersom Rangers kom på en tredje plats i sin CL-grupp får de nu äran att fortsätta sitt Europacups-äventyr, fast då i Uefa-Cupen. Man förlorade hemma i sista gruppspelsmatchen mot Lyon (0-3) där de endast behövde en poäng för att gå vidare bland de 16 bästa och till åttondelsfinal. Celtic är klubben som har lyckats bäst genom att ta sig vidare från gruppspelet av CL och nått åttondelsfinalen. Man kom på andra plats, vann gruppen gjorde Milan. För andra året på raken är Celtic med och fajtas bland de 16 kvarstående lagen. Nu väntar Barcelona, en riktigt tuff utmaning. Källa: http://www.timesofmalta.com/articles/view/20080117/sport/three-clubs-move-into-the-ko-phase-of-euro-competitions |
| Kontakta [email protected] |